  • 21. Data: 2015-01-30 11:22:34
    Temat: Re: Stabilność ESP8266
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-01-29 o 14:13, Marek pisze:

    > W pętli głównej w main () wywołujesz tylko gsm_task();. Zajrzyj do pdfa
    > do którego podawałem link w poprzednim poście, do źródła ppp.c, cały ppp
    > jest zrobiony na maszynie stanów.

    Hmm... W takim razie coś takiego z grubsza już kiedyś robiłem. W jednym
    z projektów zachodziła konieczność cyklicznego wysyłania żądania
    aktualizacji NTP oraz uploadowania paru danych na serwer. Układ
    wykorzystywał ENC28J60 wraz ze stosem Tuxgraphics, a więc nie było
    możliwości przeprowadzenia większości operacji automatycznie, w tle.

    Trzeba było przy tym sprawdzić kilka warunków:
    - Czy w konfiguracji podano numer IP celu, czy też nazwę hosta do
    rozwiązania przez DNS.
    - Czy cel znajduje się w naszej sieci, czy gdzieś w Internecie (od tego
    zależało jakiego adresu MAC użyjemy w kolejnym etapie).
    Oznaczało to konieczność odpytywania stosu o różne rzeczy, w dodatku
    trzeba było pilnować, aby kolejne wywołanie nie szło przed zakończeniem
    poprzedniego.

    Zrobiłem to właśnie przez dwie zmienne (jedna dla NTP, druga dla klienta
    TCP), które pilnowały na jakim etapie obecnie znajduje się operacja. W
    pętli głównej podejmowana była odpowiednia akcja, stosowanie do stanu
    zmiennej.

  • 22. Data: 2015-01-30 13:50:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 30 Jan 2015 09:33:26 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > W dodatku znacząco zmniejszył się czas odpowiedzi na pinga.
    > http://bbs.espressif.com/viewtopic.php?f=5&t=154

    To jest nowa wersja softu, który był oryginalnie czy to jakaś
    alternatywa?

    --
    Marek

  • 23. Data: 2015-01-30 15:34:58
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-01-30 o 13:50, Marek pisze:

    > To jest nowa wersja softu, który był oryginalnie czy to jakaś alternatywa?

    Zdaniem ludzi z elektroda.pl to oficjalny soft.
    Niemniej trudno powiedzieć - w tej materii z tego co widzę panuje spory
    bałagan, a lepszej dokumentacji brak...

  • 24. Data: 2015-01-30 15:57:26
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Chciałbym sie przy okazji podczepiś do wątku o tym module i zadać pytanie.

    Interesuje czy ten moduł ma takie właściwości, że może być serwerem z
    ustalonym IP i się łączymy się do niego po telnecie i to co on odbierze
    przez sieć to wypluwa na rs232 i odwrotnie, taki konwerter sieć<->rs232?

    jp

  • 25. Data: 2015-01-30 16:07:17
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-01-30 o 15:57, jacek pozniak pisze:

    > Interesuje czy ten moduł ma takie właściwości, że może być serwerem z
    > ustalonym IP i się łączymy się do niego po telnecie i to co on odbierze
    > przez sieć to wypluwa na rs232 i odwrotnie, taki konwerter sieć<->rs232?

    Nie do końca. To znaczy o ile mi wiadomo moduł nie ma trybu
    "przezroczystości", tak jak w najpopularniejszych modemach GSM -
    zestawiasz połączenie między urządzeniami i od tego czasu modem
    zachowuje się jak "kawałek kabla", po prostu przerzucając bajty z jednej
    strony na drugą.

    Wszystkie przychodzące dane pojawiają się w terminalu wraz z komendą do
    sparsowania:

    Gdzie x to numer socketa, y oznacza ilość odebranych danych, a dane to
    odebrany ciąg. Możesz też ustawić tryb, w którym obsługiwane jest tylko
    jedno połączenie w danym czasie - wówczas rezygnujesz z pierwszego
    parametru.

    Moduł może pracować jako serwer i nawet całkiem wygodnie stawia się na
    nim telnet - uruchamiasz serwer, a każdy kolejny klient zajmuje sobie
    kolejny wolny socket. Każda wysłana linijka przylatuje do ciecie jako IPD.

  • 26. Data: 2015-01-30 16:08:47
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    No i oczywiście moduł niczego nie wypluwa po RS232, ale po UART z
    poziomami logicznymi 3,3V. Podłączając go do RS232 bez konwertera
    zniszczysz go natychmiast.

  • 27. Data: 2015-01-30 16:43:35
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Atlantis wrote:

> [...]
    > odebrany ciąg. Możesz też ustawić tryb, w którym obsługiwane jest tylko
    > jedno połączenie w danym czasie - wówczas rezygnujesz z pierwszego
    Dzięki, tak mogłoby być, dane to ja sobie poobieram z tych nagłówków.

    Dzięki
    jp

  • 28. Data: 2015-01-30 17:43:26
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-01-30 o 16:43, jacek pozniak pisze:

    > Dzięki, tak mogłoby być, dane to ja sobie poobieram z tych nagłówków.

    Jak robisz prostą komunikację w rodzaju telnetu, gdzie pojedyncze
    polecenie zamyka się w jednej linijce, to nie ma problemu. Możesz sobie
    nawet odpuścić liczenie napływających znaków i porównywanie tej liczby z
    parametrem po IPD. W miarę bezpiecznie można założyć, że \r\n kończy nam
    całą ramkę. Trochę gorzej z bardziej skomplikowanymi protokołami, jak HTTP.

  • 29. Data: 2015-01-30 20:22:54
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Atlantis wrote:

> [...]
    > parametrem po IPD. W miarę bezpiecznie można założyć, że \r\n kończy nam
    > całą ramkę. Trochę gorzej z bardziej skomplikowanymi protokołami, jak
    Nie, tylko trochę danych; zapytanie z komputera 6 bajtów i odpowiedź z
    urządzenia z podłączonym tym modułem, max 256 bajtów.
    To chyba powinien dać radę?

    jp

  • 30. Data: 2015-01-30 20:53:27
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    jacek pozniak wrote:

    > Nie, tylko trochę danych; zapytanie z komputera 6 bajtów i odpowiedź z
    > urządzenia z podłączonym tym modułem, max 256 bajtów.
    > To chyba powinien dać radę?
    Tylko, że to dane binarne.
    jp