  • 41. Data: 2017-04-02 18:54:52
    Temat: Re: Stacjonarny mp3
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-04-01 o 13:50, Paweł Pawłowicz pisze:
    > Czołem,
    > Pomijając kwestię oryginalności pomysłu na stacjonarny odtwarzacz mp3:
    > czy takie coś w ogóle jest dostępne?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł

    Cześć,
    myślę że źle zadajesz pytania w googlarce.
    Raczej takiego czegoś jak Sandisk Sansa Clip w obudowie Midi/Mini itp
    nie znajdziesz, bo i po co takie coś robić?

    Zainteresuj się pojęciem Network Receiver
    np.
    https://www.marantz.co.uk/uk/products/pages/productd
    etails.aspx?catid=networkproducts&subcatid=networkcd
    receiver&productid=melodymediamcr511

    (nie to że polecam, tak pierwsze co wpadło w googlarkę)

    Ja wiem, że ma BT, sieć itp i niepodobne do Sansa Clip, ale albo
    powyrywasz i powycinasz cążkami scalaki od nentu/BT, albo jednak po
    czasie stwierdzisz (bo np. albumy mp3 się już parę razy zapętliły), że
    fajnie jest czasami puścić radio z sieci, albo zamiast żonglować
    pendrylami, fajowo wybierać płytotekę po DLNA z NAS'a stojącego gdzieś w
    kącie.

    Zdrówko

    --
    Irokez

  • 42. Data: 2017-04-02 21:12:06
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 1 Apr 2017 14:58:46 +0200, w <obo866$u5q$1@node1.news.atman.pl>, Jakub
    Rakus <s...@o...pl> napisał(-a):

    > Zdecyduj się.

    Filmy też oglądasz nieskompresowane? Z VHS? :)

  • 43. Data: 2017-04-02 21:25:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Apr 2017 17:36:41 +0200, Irokez napisał(a):
    > Tymczasem dobrze zrobionego ATRAC czy MP3 zdecydowana większość ludzi
    > nie rozróżni na ślepym teście od CD-Audio (chyba tylko 16 bit? prawda?).

    Kiedys nawet tylko 14 bit - tzn plyta zawiera 16-bit, ale odtwarzacz
    mial tansze przetworniki 14-bit i oversampling.

    A potem nadeszla moda na 1-bitowe - to juz ledwo lapie jak dziala.

    Ale ... odtwarzacz mp3 tez moze byc "1 bit" :-)

    J.

  • 44. Data: 2017-04-02 22:25:16
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-04-02 o 21:25, J.F. pisze:

    > Kiedys nawet tylko 14 bit - tzn plyta zawiera 16-bit, ale odtwarzacz
    > mial tansze przetworniki 14-bit i oversampling.

    No ok, a ja mam staruszka AKAI AM-M800 i to ma 18-bit oversampling.
    Ot taka ciekawostka po co to...
    W sumie uzupełnił bym zestaw o gramofon i korektor... tylko tego brakuje
    do kompletu. A gra fajnie.

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 45. Data: 2017-04-03 01:17:33
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ja nie bo mi słoń na ucho nadepnął, aczkolwiek ostatnio Vangelisa
    > słuchałem i w cichej partii któregoś utworu były jakieś artefakty których
    > raczej tam nie powinno być, wyłapałem bo dość głośno grało.

    Ale nikt nie pisze, że nie będzie różnic, tylko, że będą pomijalnie małe.
    No, nie zawsze, ale czegoż wymagać od algorytmu matematycznego?
    W każdym razie udało mi się znaleźć różnicę między PCM, a MP3@320 insane.

    > Jak już to FLAC polecam.

    Ja jeszcze używałem APE, ale ten zdaje mi się, ma jakieć hocki-klocki
    patentowe... no, w każdym razie gra. Tylko czemu się te bezstratne (APE,
    FLAC, inne... czy to nie MP3 (chyba OGG...?) istnieje w wersji bezstratnej?
    W każdym razie jakiś format dotąd znany ze stratności) kompresuje z większym
    bitrate, jak obecny sprzęt potrafi pociagnąć jeszcze bardziej wymagające
    operacje? Ale nawet słabszy dawał radę... Hmm?

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 46. Data: 2017-04-03 01:48:46
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Jedyne.co ustalililiscie to mity. Mp3 jest stratny i tyle w tym

    Jakie znowu mity? Tak, MP3 jest stratny i co do tego jesteśmy stuprocentowo
    zgodni. Jednakże jest istotna różnica, czy kodowanie zrobimy byle jak,
    jakimś chujowym kodekiem (może z materiału zgranego z dyktafonu przemyconego
    na koncert (alias bootleg) z szumiącym mikrofonem elektretowym i bez
    normalizacji poziomów), czy porządnym kodekiem, ustawionym porządnie, z
    dobrze zgranym materiałem wejściowym. Dziś mamy jednak mocniejsze maszyny,
    niż Pentium-100, czy MMX z 32 MB RAM i nawet bardzo wymagający kodek da radę
    zrobić online, nawet magazynować nie trzeba, bo przepustowość łącz pozwala,
    nawet mającym słabe dziś łącza (takie 10 Mbps na przykład), ciągnąć materiał
    płyty CD bez zatorów danych, np. z chmury, bądź z innego źródła. Także chipy
    dźwiękowe na płytach są daleko doskonalsze, niż jeszcze 10 lat temu.
    Zakodować, to zakodować, ale jeszcze zdekodować, więc kodek daje razem w
    obie strony. Sam fizyczny sprzęt też ma znaczenie. (liniowość przetworników
    A/C i C/A chociażby, THD, TIM, itd.)

    > temacie. Jeśli przyroda chciała aby w Stradiwariusie było słychać 12
    > alikwotę to ona tam ma być.

    Tyle, że rozpływanie się nad cudownością brzmienia skrzypiec Mistrza
    Antoniego ("bo to skrzypce Antosia S. więc och i ach"), to zdecydowanie
    zahacza o audio-voodoo. Nie każdemu odpowiada barwa ich dźwięku (dość
    specyficzna), poza tym, nie wiemy, czy zamiarem kompozytora, czy zamiarem
    skrzypka było, żeby owa składowa była zawarta w utworze, a może mu
    przeszkadza i tylko prestiż, wartość historyczna (niewątpliwie ogromna -
    Mistrz Antonio Stradivari zrobił genialną konstrukcję) instrumentu
    spowodowała, że skrzypek zdecydował się zagrać na Stradivarim. Tak samo z
    natury wszelkie zapisy kwantowane są stratne, tylko, że my tej stratności
    nie zauważamy.

    Tak więc - chętnie poddam się podwójnej ślepej, byle w Warszawie (abym miał
    jak dojechać, niestety, dalej się nie da), wchodzisz? Do porównania PCM,
    chujowo zrobione MP3 i porządnie zrobione MP3. Uprzedzam - żadnych kosztów
    nie pokrywam nawet częściowo (nie licząc jedynie biletów na autobus).
    Natomiast na razie nie wiążą mnie żadne zobowiązania czasowe, poza wizytami
    u lekarzy, więc dostosuję się co do terminów, jestem gotów od zaraz.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 47. Data: 2017-04-03 02:11:05
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Wyślę, że w przypadku muzyki zapisanej elektronicznie, jakikolwiek rodzaj
    > formatu nie podasz, jest on stratny.
    > Czy samo próbkowanie 16bit nie jest już stratne?... no 24bit.. też

    Każde próbkowanie. Niech sobie sygnał próbkuje nawet co 1 mikrowolt. Ale,
    jeśli w oryginale mamy w momencie próbkowania poziom pośredni, to kodowanie
    próbki nie ma siły, by tego niuansu nie straciło, nawet, jak filtry to
    wygładzą, to nie wiesz, czy w materiale zakodowanym dany poziom wziął się z
    rzeczywistego poziomu w oryginale, czy z filtrowania kwantów próbek,
    przecież, jakbyśmy nie gładzili, to to, co stracono w kodowaniu PCM, nijak
    się już nie odzyska, a jedynie można przybliżyć się do tego, co na starcie
    było. Musiałbym to narysować, aby lepiej wyrazić, o co mi chodzi.

    > stratne, tylko trochę mniej... 48bit? a jakże, też stratne tylko znowu
    > trochę mniej...

    To tylko na liniowym zapisie nie ucinało by niuansów między poziomami
    sygnałów... zakładając, że samo liniowe obrabianie sygnału jest
    wystarczająco dobre. Bo może jednak opłaci się poświęcić te małe niuanse i
    wygładzić kwanty, aby rezultat ostateczny był lepszy?

    > W/g mnie dochodzimy do patologii typu MP3 błee, ATRAC ok, DD kupa, DTS
    > miód.

    Mnie to przypomina utyskiwania małych dzieci, co to zapiera się, że nie
    będzie jeść kotlecika u cioci Krysi, kotlecik jest bueee, ale to samo
    dziecko zapytane, czy kiedykolwiek tego kotlecika spróbowało, to
    zdecydowanie odpowie, że nie.

    > Tymczasem dobrze zrobionego ATRAC czy MP3 zdecydowana większość ludzi nie
    > rozróżni na ślepym teście od CD-Audio (chyba tylko 16 bit? prawda?).

    To ja bardzo chętnie się takiemu testowi poddam, choćby zaraz, ograniczeniem
    jest tylko to, że miejsce próby musi być na obszarze obsługiwanym przez
    warszawską komunikację miejską i próba musi odbyć się w czasie, gdy
    komunikacja jeździ, tak, aby i pojechać, i wrócić do domu. Nie pokrywam też
    żadnych innych kosztów, poza biletem autobusowym.
    Zresztą... 16-bit... 24-bit...
    Do dziś mi brzmi w uszach różnica, sprzed wielu lat, jak (jeszcze było OIRT)
    chyba w programie "Zakłócenia odbioru" (pamięta ktoś jeszcze?)
    zaprezentowano, jak brzmi, jakiś stary, z lat 40 chyba jazzowy utwór, raz na
    zwykłej srebrnej płycie, a raz na podobno złotej 24-bit. No, państwo drodzy,
    większego wałka nie słyszałem. Otóż, się okazało (i to przez zwykłe radio FM
    było słychać), że zapisanie utworu "w cudowny sposób" wydobyło z utworu to,
    czego nie było słychać na analogu, czy 16-bitach :P Taki chuj, jak stąd
    dookoła świata.

    > No więc Paweł potrafi zrobić nierozróżnialne w ślepym teście dla niego
    > MP3, tylko potrzebuje do tego fajnego sprzętu. Porządne* słuchawki pewnie
    > już ma jak i odpowiedniej klasy wzmacniacz Stereo z głośnikami.
    >
    > A Wy tu ciągle krucjaty audiofilskie na pl.misc.elektronika.

    Zaraz... jak to było z postem o wymianie żarówki? :))

    > *-tu znowu się kłania własna ocena, mi na przykład wystarczyły Sennheisery
    > HD555 wybierane w sklepie słuchając moich kawałków nagranych na MiniDisku
    > SONY.

    Bo same słuchawki, to nie wszystko, każde grają inaczej i każdemu inne będą
    bardziej odpowiadać, jako przyjemniej dla niego grające. A ja... widziałem w
    sklepie słuchawki Dr Dre i nawet nie chciałem na nie patrzeć (po 200-coś
    zyla były), bo przepraszam za pardon, ale mnie nie interesuje, kto je
    firmuje, mnie interesuje, żeby dobrze grały, mogą być nawet w jakimś
    pedalskim kolorze, interesuje mnie jakość. Ja do spacerów z psem, używam
    reanimowanych (bo się kabel połamał, chińszczyzna pewnie) Philips SHP 1900
    (kolor mają prawilny), ale już do telefonu wolę małe douszne, z kabelkiem,
    co się też zaraz urwie :), a wszystko ze smartfona. Zabieranie na taki
    spacer top-end, to jak rzucanie pereł przed wieprze.
    A podsumowując - najlepiej o tym wszystkim prawi andersenowska baśń "Nowe
    szaty cesarza".

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 48. Data: 2017-04-03 02:30:53
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > błędów (co
    >
    > Jakich błędów?? Jak masz błędy odczytu to wywal nośnik.

    A nie zauważyłeś, że to nie ja tak koduję? Czy ja coś nie tak napisałem?
    Inni kodujący, lecą masówkę, bez sprawdzenia rezultatów i z tego leci
    sieczka, w swym magicznym myśleniu sądząc, że jak gówno zakodują 320 kbps,
    to zrobią z tego nagle miskę ryżu. a przysłowie prawi - i w Paryżu, nie
    zrobisz z gówna ryżu.
    Poza tym zdziwisz się - bywa (jasne, że nie zawsze!), iż zgrywanie bez
    korekcji daje lepszy rezultat wyjściowy, przy porysanych nośnikach
    zwłaszcza. A ja zawsze odsłuchuję, co ze zgrania i kodowania wyszło, raz
    tylko śmiecia puściłem w świat (i gość mi taktownie wspomniał o tym przez
    chat w programie P2P, wadliwy kawałek oczywiście natychmiast zdjąłem),
    wystarczyło, od tego momentu zawsze sprawdzam rezultat, choć to ogromnie
    spowalnia działanie. Zdarzyło się, że jakąś płytę męczyłem 4 godziny, jeśli
    nie więcej, kombinacją korekcji, szybkości, dokładności, itd, itp. Zgrałem
    całą.

    I spoko, wiem, co zrobić z wadliwym nośnikiem, zacząłem się tym jakieś 20
    lat temu z małym hakiem zajmować. Tylko ostatnio nie działam, bardziej się
    opyla z sieci ściągnąć i sprawdzić, czy nadaje się do użytku. Nawet na
    chomikuja mam prosty sposób, jak pociągnąć całe albumy, byle pliki były
    zapisane w MP3 (dla innych niekoniecznie zadziała)... Trzeba tylko w kaszce
    przeglądarki umieć grzebać, co jest upierdliwe, ale skuteczne.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 49. Data: 2017-04-03 10:31:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 3 Apr 2017 01:48:46 +0200, "HF5BS" <h...@...pl> wrote:
    > Jakie znowu mity? Tak, MP3 jest stratny [...]

    Tak. Jest stratny i ma tym należałoby w tym tekście wypowiedź
    zakończyć a nie przez dwie strony dalej stwietdzoną samemu stratność
    kodeka argumentacją "tak ale jak coś ustawimy to będzie jak PCM" i
    stratność magicznie zniknie.
    To nie ma nic wspólnego z audiowoodo. Test 12 alikwoty był
    przeprowadzany w połowie lat 80, kiedy jeszcze nikt o audiowoodo nie
    słyszał (przynajmniej w takim kształcie jak to teraz jest
    postrzegane). Był wtedy artykuł w MT, polecam.

    Wszelkie kompresje psychoakustyczne czy psychwizyjne powstały z
    dziadostwa technologicznego podszytego ekonomią, tylko i wyłącznie.
    To takie technologiczne szycie na miare czasów. Rozmiar danych do
    zachowania lub przesłania wtedy był nie do ogarnięcia eknomicznego
    przez ówczesne nośniki. Po co upychać wszystko, skoro można 90%
    wyrzucić i większość nie zauważy różnicy. Kompresja jest tyko
    sztuczką techniczną na tańsze dostarczenie odbiorcy kontentu, niczym
    więcej. Kosztem oczywiście wywalenia "nadmiarowych" danych. Tylko
    nikt nie pomysli, że w przyszłości może się okazać, że w tych
    nadmiarowych danych jednak coś było godnego uwagi, ale niestety
    zostało to wywalone na śmietnik.
    Współcześnie nie ma już uzasadnienia stosowania mp3 bo problem
    odpowiedniego (dużego i taniego) nośnika już nie istnieje.

    --
    Marek

  • 50. Data: 2017-04-03 10:34:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 3 Apr 2017 02:11:05 +0200, "HF5BS" <h...@...pl> wrote:
    > Każde próbkowanie. Niech sobie sygnał próbkuje nawet co 1
    mikrowolt.

    Proszę się zapoznać z twierdzeniem Shanona by nie pisać dalej bzdur...

    --
    Marek