    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Date: Tue, 12 Dec 2017 09:27:42 -0800 (PST)
    Subject: Starość i młodość
    From: Majka <k...@g...com>

    1. Starość.

    Mam telefon z 2015 roku:
    16 GB pamięć, 1 GB ram, MediaTek MT6592, procesor 1,70 GHz 8 rdzeni
    OS Kit-kat 4.4, przeglądarka chrome, bez LTE, aparat główny 8 mpx (ustawiony na
    2mpx). KAZAM Tornado 348.

    I telefon ten działał jako słuchawka do rozmów, fotoaparat i przeglądarka do www
    dobrze do czasu...

    Problemy rozpoczęły się niedawno, gdy musiałam mieć otwartą przeglądarkę chrome z
    czterema (tylko czterema) zakładkami i pocztę. Obie aplikacje otwarte cały czas.

    Czy jest to słaba/stara konfiguracja do takiego użytkowania?
    1 GB ram i 8 rdzeni to mało żeby działał płynnie mając 4 otwarte zakładki w
    przeglądarce?
    Objawy - wola praca, wolne przełączanie między aplikacjami, po zmianie zakładki w
    przeglądarce długo jest biały ekran, wolne ładowanie stron, leniwe wyświetlanie
    komunikatów (np. ktoś dzwoni, wszytko wtedy gaśnie, i dopiero po kilku sekundach mam
    info kto się dobija).

    ***

    2. Młodość.

    Jaki telefon, z jakim procesorem, jakim ramem i jakimi innymi wnętrznościami powinnam
    kupić, by przy takim użytkowaniu nie zwalniał i nie rozczarowywał mnie sobą?
    Co jest dziś minimum-nierozczarowująco-niewkurzającym?
    Przypomnę co potrzebuję na teraz: prowadzić rozmowy, używać aparatu fotograficznego
    jako notatnika, otwarta poczta, otwarta przeglądarka z czterema zakładkami.
    Co dziś jest minimum?

    Możecie mi podpowiedzieć? Szukam aparatu z dużym wyświetlaczem (obecnie mam 4,8 i to
    za mało) i dużą baterią (obecnie mam 2050 mAH i to ZDECYDOWANIE za mało).

    Czy w nowym telefonie 4 GB ram będzie ok?

    Oglądałam Lenovo Phab2 PRO - 1600 zł. Warto - nie warto?
    Posłuży dłużej niż Kazam służył i zaczął irytować po 3 latach?
    Co innego warto obejrzeć?

    Majka