  • 61. Data: 2017-12-26 19:06:16
    Temat: Re: Starość i młodość
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 26 Dec 2017 18:33:09 +0100, Marek S napisał(a):

    > Korekta: x16 bitów. 8 stosuję tylko w pliku finalnym.

    Dlatego policzylem 2 bajty na kolor i jeszcze 2 w rezerwie.

    > No może jeśli możesz sobie na takie tanie pozwolić, to ok.
    > Kingston 8GB / 1600M to ok 280zł a jak ktoś ma szybsze to i nawet 800zł.
    > DDR4 inny rozrzut cen ale też nie tanio.

    Problem raczej w tym, ze to trzeba zrobic przy zakupie
    laptopa/komputera, potem roznie bywa z rozbudowa.

    I np nie slychac ze dysk mieli :-)

    J.

  • 62. Data: 2017-12-26 19:46:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 26 Dec 2017 18:08:39 +0100, Marek S napisał(a):

    > Standardowy. Nie zauważyłem problemów jakiś szczególnych poza samą
    > sensownością jego stosowania na małym ekranie.

    Po pierwsze tylko niektore aplikacje to obsluguja, yanosik i google
    chyba daly sie pogodzic.
    po drugie obsluga troche uciazliwa ... no i tu sie brak RAM moze
    objawic

    > O tym właśnie wspominam... Śmieci lub pozorne śmieci mielą się zawsze w
    > tle.

    Ale jakie smieci, bo "system" to mi nic nie mowi :-(

    > A'propos... słyszałeś o tym, że Apple fabrycznie spowalnia swoje
    > telefony po pewnym czasie eksploatacji by słabnące z czasem baterie
    > "uzdrawiać" mniejszą wydajnością? :-D

    Z jednej strony bezczelnosc ... z drugiej mysle, ze by mi sie
    przydalo, gdybym mial pod kontrola.
    Jeden suwaczek i wolno w kieszeni, ale bateria wytrzymywala by np 2
    dni.

    > Mi również czasem, w wyjątkowych okolicznościach, ładnie pokazuje.

    Az w tak wyjatkowych to nie, jak korek gesty to raczej pookazuje.

    > Zastanawiałem się nawet nad tym. Podejrzewam, że precyzja może zależeć
    > od ilości osób z Yanosikiem na danej trasie a ta się parę lat temu

    To na pewno..

    > nasyciła. W skali kraju obserwuję w szczycie za dnia ok 140 tys.
    > użytkowników.

    A to ...moze wystarcza.

    > Google mają pewnie nieporównywalnie więcej lub podpisali z
    > kimś umowę... cholera ich wie.

    Nie musza podpisywac - moga korzystac z telefonow milionow
    uzytkownikow.
    Tylko jak odroznic tych co jada samochodem, rowerem, piechota,
    tramwajem, karetka ...

    > Nooo tak. Ruszasz, jedziesz 10km/h, zatrzymujesz się i tak przez kilka

    To taki bardziej stojacy wrecz.

    > km. Nie przyglądałem się specjalnie Yanosikowi bo nie prowadzę badań
    > statystycznych lecz do celów praktycznych informacje pochodzące z tej
    > aplikacji są bezużyteczne.
    > Tak jak pisałem - jeśli korki chcę omijać, to cokolwiek innego pokaże
    > lepiej.

    Po miescie czesto nie patrze na korki - wychodze z zalozenia, ze i tak
    trafie, albo nie. W trasie z reguly ich nie ma ... ale jak sa, to
    raczej dobrze pokazuje.

    Sytuacja w miastach jest IMO dosc dynamiczna - nie ma, jest, rozjezdza
    sie. A usredniac trzeba przez kilkanascie minut co najmniej - i juz
    mamy opoznienie. Dodaj ograniczona liczbe uzytkownikow i mamy kolejne
    opoznienie.
    Ale czy google dziala lepiej ?

    > Właśnie chodzi o sytuacje, kiedy nie da się błyskawicznie przejechać.

    Ale taka akurat byla ?

    > Wtedy Yanosik nie pomaga zazwyczaj (od czasu do czasu pomoże), a
    > zazwyczaj mylnie informuje.
    >
    > Ten korek na Puckiej jeśli jest to zazwyczaj mały bo nie ma tam miejsca
    > na jego tworzenie się. Na Chylońskiej jest niewielki pas zjazdowy. Kilka
    > aut go w 100% wykorzysta. Kierowcy wolą kilkanaście km nadrobić czasem
    > niż wpakować się tam. Ale to nie ujmuje skuteczności tego korka. Jak
    > pisałem, typowo 20 minut a czasem nawet i 40. Yanosik chyba nawet zawsze
    > go ignoruje. W/g niego tam zawsze jest przejazd.

    No coz, nie znam miejsca, ale ...
    - jesli jest pas zjazdowy, to nawigacja ma klopot - ta sama droga
    polowa uzytkownikow stoi, a polowa jedzie szybko. Przejezdna, czy nie?
    Ale to wszystkie maja klopot.

    -kilkanascie km wiecej po miescie to w sam raz 20 minut, wiec moze
    yanosik dobrze prowadzi :-)

    - skad ten korek - przejazd dlugo zamkniety ? To tez moze mylic.

    P.S. kiedy google robi te zdjecia lotnicze, ze zadnych korkow nie
    widac ? Po cieniach sadzac, ok 11-tej, ale w niedziele ?

    > Owszem. Zawsze to robię gdy nic innego nie pomaga :-D :-D
    > Wiesz, moim zdaniem są pewne kanony w tworzeniu sygnalizacji.

    Nie mowie nie, ale czasem w instrukcji cieawe rzecy potrafia napisac.
    Ale coz - sam nie czytalem :-)

    > Nawigacje
    > korki pokazują na czerwono / pomarańczowo a ulice przejezdne inaczej. I
    > nagle pojawia się Yanosik, który to "inaczej" traktuje jako sygnalizację
    > korka. Jak dla mnie - porażka.

    Na czerwono to sa glowne drogi :-)

    > Może jakiś starszy Android? Wydaje mi się, że wieki temu to już poprawiono:
    >
    > https://drive.google.com/file/d/10hrcFJEYZAdIL8dT3m3
    g4Wx8BDr-sXEV/view?usp=sharing

    Bardziej mi chodzi o to, ze ... dowiedz sie co sie kryje pod tymi
    ikonkami.

    > Wiesz, jak robisz zoom na cały kraj, to trudno aby pokazał czy w
    > Sfornych Gaciach przy kościele nie ma przypadkiem procesji. :-D

    No ale jak chce omijac korek, to dosc istotne moze byc.

    > Jeśli jakaś uliczka jest tak mała, że nie da się na niej narysować
    > dwuliniowej sygnalizacji stanu, to nie wymagaj niemożliwych rzeczy.
    >
    > https://drive.google.com/file/d/1r55_we7xMlmxA0-Ulb1
    Rt3TNaRR0ZM0k/view?usp=sharing

    > Na tej mapie wspomniana Pucka jest już poza sygnalizacją.

    A przeciez miejsce jest.

    >Ale skala jest taka, że 3 dzielnice się załapały.

    Tylko jak chcesz ocenic czy omijac, to potrzebyjesz wiecej.

    > Być może. Generalnie w nawigacjach jest OK, nawet w Yanosiku. Chodzi mi
    > o sygnalizację graficzną. Mam np. 3 zjazdy w prawo co 20m, Yanosik z
    > prawidłowym wyprzedzeniem informuje mnie o tym ale reprezentacja
    > graficzna jest taka, że musiałbym bardzo wolno jechać lub zatrzymać się
    > nawet aby wiedzieć kiedy mam skręcić. Połączenie zoomu automatycznego z
    > przesuwaniem wskaźnika daje efekt pijanego nawigatora.

    A, OK, rozumiem.
    Ale na moj gust to tylko automapa ma w miare dobry automatyczny zoom.

    > Ja to inaczej robię: odpalam Yanosika w trybie zgłoszeń w tle a na
    > wierzchu Google.

    Gogle na moj gust tez kiepsko dzialaja, wole widziec dwie :-)

    Patrz na pl.misc.samochody - tam byl watek google vs Naviexpert.
    Mnie akurat przyklad niespecjalnie przekonal, ale google jakos
    niespecjalnie sie spisal.

    J.

  • 63. Data: 2017-12-27 07:58:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-12-26 o 13:50, J.F. pisze:

    > W samochodzie doceniam ze nie musze precyzyjnie rysikiem :-)

    W samochodzie wożę zabytek z Windows Mobili 6.x i zamiast rysikiem
    zaznaczam paznokciem. Ale dla kogoś nauczonego już na ekranach
    pojemnościowych rysik może sprawiać problemy.

    > Do kieszeni koszuli na piersi wchodzi, wiec nosi sie wygodnie.
    >
    > Tylko w kiblu trzeba uwazac :-)

    Na co?

    > Ale ma szybko startowac po wyciagnieciu z kieszeni.

    Szybko to ma startować moduł do dzwonienia i odbierania połączenia
    a nie każde zainstalowane gówno.

    No właśnie.

    Pozdrawiam

  • 64. Data: 2017-12-27 12:58:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Dec 2017 07:58:03 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Na co?

    Na pochylanie sie nad muszla :-)

    > Szybko to ma startować moduł do dzwonienia i odbierania połączenia
    > a nie każde zainstalowane gówno.

    Modul dzwonienia i odbierania to ma dzialac caly czas.

    J.

  • 65. Data: 2017-12-27 14:41:13
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-12-27 o 12:58, J.F. pisze:

    > Na pochylanie sie nad muszla :-)

    A po co się nachylać?
    Jedno załatwiasz na siedząco o drugie na stojąco. Bez nachylania.

    > Modul dzwonienia i odbierania to ma dzialac caly czas.

    Ma się szybko rozbudzać jeśli "ma startować" ci nie odpowiada.

    Pozdrawiam

  • 66. Data: 2017-12-29 23:43:36
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 26-12-2017 o 19:06, J.F. pisze:

    Sorki za opóźnienie - mam mało czasu z końcem roku a wątków kilka
    ciągnę... :-(

    > Problem raczej w tym, ze to trzeba zrobic przy zakupie
    > laptopa/komputera, potem roznie bywa z rozbudowa.

    Z komputerami zazwyczaj problemu nie ma. Chyba, że z historycznymi
    (czyli 5+ lat?). Jednakże kwota za RAM może być pokaźna przy szybkich
    maszynach.

    Optuję za racjonalnym posługiwaniem się kompem zamiast inwestowaniem w
    drogie rozwiązania. Otwarcie 50ciu instancji aplikacji z pewnością nim
    nie jest.

    > I np nie slychac ze dysk mieli :-)

    Raczej nie czuć w postaci irytujących opóźnień przy starcie czegokolwiek
    i swapowaniu. :-)

    Jako ciekawostkę przytoczę instalację od zera W10 na dwóch podobnych
    komputerach - jeden z szybkim tradycyjnym HD a drugi z SSD. M.in. swój
    komputer musiałem przeinstalować bo zaczął się zawieszać, ku mojemu
    zdumieniu. No więc instalacja na tym z SSD zajęła 8 min a na zwykłym HD,
    mimo iż ma podobne transfery ale znacznie dłuższe dostępy: 25min.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 67. Data: 2018-01-04 04:22:30
    Od: s...@g...com

    Zrób reset do fabryki

  • 68. Data: 2018-01-04 04:37:05
    Od: s...@g...com

    Przenoszenie aplikacji na karte SD słabo działa. W porównaniu z Windows Andek to
    kuriozum