  • 1. Data: 2010-09-24 19:17:07
    Temat: Stary Japoniec czy młody Francuz?
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    Szukam samochodu kombi (lub coś w tym stylu) o rozsądnych gabarytach tak,
    żeby się dało wrzucić na tył rower lub dwa albo w dalekiej podróży ze
    złożonymi siedzeniami wykorzystać auto jako "namiot", czyli wyspać się w
    miarę wygodnie z tyłu. W Nowej Zelandii wykorzystałem kilka razy w takim
    celu Toyotę Corollę kombi, ale to chyba jakiś lekko większy model japoński,
    którego u nas nie było.

    Auto zamierzam potrzymać jakieś 5 lat i nie będzie dużo jeżdżenia,
    prawdopodobnie 30-50kkm (przez 5 lat).

    Opcje, które rozważam:
    - Citroen Berlingo 2005 1.4 ze sprawdzonym przebiegiem 42kkm
    - Toyota Avensis 2000 2.0 ze sprawdzonym przebiegiem 108kkm
    - Nissan Primera 2000 1.8 ze sprawdzonym przebiegiem 110kkm
    - Mazda 626 2000 2.0d ze sprawdzonym przebiegiem 122kkm

    Wszystkie kosztują mniej więcej tyle samo. Na korzyść Citroena przemawia to,
    że już jednego w rodzinie zajechano i pierwsze usterki pojawiały się przy
    180kkm. Nie wiem jak to jest z japońcami. Niby mają lepszą opinię, ale nikt
    wśród znajomych nigdy nie miał, więc ciężko mi się zaczepić. Lepiej 5-letnie
    wątpliwej marki a z małym przebiegiem, czy 10-letnie dobrej marki z
    większym? Na prestiżu, wyglądzie, osiągach zupełnie mi nie zależy.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 2. Data: 2010-09-24 19:19:55
    Temat: Re: Stary Japoniec czy młody Francuz?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 24 Sep 2010 19:17:07 +0200, =Marcos= napisał(a):

    > - Citroen Berlingo 2005 1.4 ze sprawdzonym przebiegiem 42kkm

    Benzynowy silnik w osiołku to nie jest najszczęśliwszy wybór. Szczerze
    mówiąc - najgorszy z możliwych.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 3. Data: 2010-09-24 19:57:21
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > Benzynowy silnik w osiołku to nie jest najszczęśliwszy wybór. Szczerze
    > mówiąc - najgorszy z możliwych.

    Mamy 11-letniego Partnera z takim właśnie silnikiem, przeżył 270kkm bez
    awarii żadnej witalnej części, więc mam dobre wspomnienia. Mułowaty jest,
    owszem, ale do przeżycia. Warto dodać, że Partnery/Berlingo sprzedawali też
    z silnikiem 1,1 :O

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 4. Data: 2010-09-24 20:30:10
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 24 Sep 2010 19:57:21 +0200, =Marcos= napisał(a):

> [...]
    > owszem, ale do przeżycia. Warto dodać, że Partnery/Berlingo sprzedawali też

    prawda, ale to były miejskie dostawczaki - chleb raczej w trasie nie jedzie
    pod takie góry, żeby redukowanie do dwójki było problemem.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 5. Data: 2010-09-24 22:06:26
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Waldek Godel pisze:

    > prawda, ale to były miejskie dostawczaki - chleb raczej w trasie nie jedzie
    > pod takie góry, żeby redukowanie do dwójki było problemem.

    Moja mama ma takiego z silnikiem 1.1, od 96roku! jeździ! (poooowooooli.....)

    Na temat. 5 lat różnicy - trochę jest. jak chcesz na dłużej zostać z
    autem, mimo wad, bierz 2005. jak na trochę - losuj

    ToMasz

  • 6. Data: 2010-09-24 22:28:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Sep 2010 19:17:07 +0200, =Marcos= wrote:
    >Szukam samochodu kombi (lub coś w tym stylu) o rozsądnych gabarytach tak,
    >żeby się dało wrzucić na tył rower lub dwa

    IMO - do zwyklego kombiaka rowery nie wejda.

    Berlingo czy inny dostawczak - byc moze, podobnie niektore SUV.

    >albo w dalekiej podróży ze
    >złożonymi siedzeniami wykorzystać auto jako "namiot", czyli wyspać się w
    >miarę wygodnie z tyłu.

    A to zacznij od rozlozenia foteli.
    Oleg tu kiedys chyba xantie zachwalal .. ale i tak spanie z bagazami
    moze sie kiepsko skonczyc.
    J.

  • 7. Data: 2010-09-24 22:40:17
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 24 Sep 2010 22:28:26 +0200, J.F. napisał(a):

    > A to zacznij od rozlozenia foteli.
    > Oleg tu kiedys chyba xantie zachwalal .. ale i tak spanie z bagazami
    > moze sie kiepsko skonczyc.

    W BX (czyli poprzedniku Xantii) Break (czyli kombi) po złożeniu tylnego
    oparcia da się spać w 3,5 osoby z niewielką ilością bagażu (reszta bagażu
    wylądowała w drugim aucie obok. Oczywiście nie były to rowery.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 8. Data: 2010-09-24 23:50:29
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2010-09-24 22:28, J.F. pisze:

    > IMO - do zwyklego kombiaka rowery nie wejda.

    do w124 kombi rower wchodzi. Ale raczej tylko jeden. Za to sprawdzone
    nie raz ;-)

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 9. Data: 2010-09-25 08:34:47
    Od: AA <...@...pl>

    > - Nissan Primera 2000 1.8 ze sprawdzonym przebiegiem 110kkm

    W rodzinie jest Primera z 1999r z silnikiem 1.6. Nie chce uogolniac,
    zwlaszcza ze do marki Nissan mam bardzo pozytywne nastawianie (znam z
    eksploatacji kilka innych modeli, lacznie z Datsunem), ale to auto
    zaliczylo 2x holowanie do warsztatu, 1x lawete i pelno drobnych usterek.
    Co ciekawe kierowca nie szalal nim, a obecny przebieg to 130kkm.
    Problemy rozpoczely sie ~4-tego roku od kupna.

    AA

  • 10. Data: 2010-09-25 08:53:54
    Temat: a może nowa Rumunka?
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2010-09-24 19:17, =Marcos= pisze:
> [...]
    > się w miarę wygodnie z tyłu. W Nowej Zelandii wykorzystałem kilka razy w
    > takim celu Toyotę Corollę kombi, ale to chyba jakiś lekko większy model
    (...)

    IMHO Dacia Logan MCV do takich celów nadawałaby się najlepiej. Nówka
    sztuka to ca. 35-45 tys. zł (z klimą i "bajerami"), gwarancja na 3 lata
    (+ przedłużenie do 4/5 lat za 750/1400 zł), tył duuuży (sam kufer 700
    litrów, przy złożeniu siedzeń jest jeszcze więcej)... Spokojnie jako
    namiot itp. - sam przewoziłem takim autem wersalkę. Plus relingi na
    dachu - z boxem masz bez mała pojemność vana.
    pwz