  • 11. Data: 2013-03-18 11:12:03
    Temat: Re: Sterowanie mostkiem H przez kondensator
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2013-03-18 10:58, Desoft pisze:

    > Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zgadza się :) ale nie dotyczy pytania: jak to zrobić.

    > Rezystor będzie zawsze, nawet jak go nie dasz. Nie ma źródeł o zerowej
    > rezystancji.

    > Gdybyś rozciągnął wykres prądu w pionie, zobaczyłbyś że prąd z 3mA na
    > początku spada do 1mA na końcu.

    > Dla stałej czasowej 50ms ( ale nie 5tau! )różnica wynosi 2,5mA-2mA czyli

    W którym miejscu pisałem coś o 5tau?

    > No, dobra pomijamy fakt celowości takiego zabezpieczenia Popatrzmy na za
    > i przeciw tych rozwiązań.
    > Twoje: za..... tu musisz wpisać :)

    Moje za? Działa :-) i wymaga dołożenia dwóch kondensatorów i dwóch diod
    (albo jednej podwójnej) w porównaniu z układem bez żadnych zabezpieczeń.

    > Przeciw: Dwa kondesatory vs jeden o zbliżonej pojemności. Dwa rezystory
    > więcej. Długi czas martwy.

    A z czym porównujesz, bo chyba zgubiłem wątek.

    > Moje za: eliminacja składowej stałej z obwodu dzwonka (oryginały miały
    > wręcz magnesy na cewce)
    > Przeciw: Kondesator prawdopodobnie NP. Dodasz coś?

    j.w.

  • 12. Data: 2013-03-18 11:47:17
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > W którym miejscu pisałem coś o 5tau?

    A w którym miejscu napisałem, że napisałeś? Jest w nawiasie - to proforma

    > Moje za? Działa :-) i wymaga dołożenia dwóch kondensatorów i dwóch diod
    > (albo jednej podwójnej) w porównaniu z układem bez żadnych zabezpieczeń.

    Oooo, zapomniałem o diodach.

    > A z czym porównujesz, bo chyba zgubiłem wątek.

    Zaproponowałem jeden kondensator szeregowo z dzwonkiem.

    jak wyżej :)

    --
    Desoft

  • 13. Data: 2013-03-18 12:20:52
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2013-03-18 11:47, Desoft pisze:

> [...]
    >
    > Oooo, zapomniałem o diodach.

    > Zaproponowałem jeden kondensator szeregowo z dzwonkiem.

    Zakładając (z sufitu) że dzwonek żre 100x więcej prądu niż sterowanie
    mostka, będzie potrzebny kondensator o 100x większej pojemności (i do
    tego bipolarny). Chyba jednak wolę dwa małe kondensatory.

  • 14. Data: 2013-03-18 12:46:02
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Zakładając (z sufitu) że dzwonek żre 100x więcej prądu niż sterowanie
    > mostka, będzie potrzebny kondensator o 100x większej pojemności (i do tego
    > bipolarny). Chyba jednak wolę dwa małe kondensatory.

    Jeżeli chodzi o "co wolę", to już napisałem: te zabezpieczenia to przerost
    formy.

    --
    Desoft