  • 91. Data: 2007-12-30 22:12:06
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: "Wlochaty" <i...@v...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Staniak" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:fl94em$jf6$4@news.lublin.pl...
> [...]

    > klientów protestujących przeciwko temu, że są solidniej informowani
    > o charakterze produktu. Oczywiście, tak, to powinno być mierzone
    > parametrami
    > technicznymi, a dla różnych klas łączy można by stosować różne algorytmy
    > dla
    > obliczenia minimum. Krokiem naprzód byłoby już rzetelne informowanie który
    > z tych algorytmów stosuje się do Twojego łącza, tak żebyś np. wiedział,
    > że jeśli kupujesz 1 Mb/s klasy D, to w sytuacji natłoku w sieci możesz nie
    > mieć wcale dostępu do czegokolwiek poza routerem brzegowym.

    Oplulem monitor ! "minimalny poziom przyzwoitosci"!! wyreguluje sie sam.
    Gdyby nie bylo dominujacego giganta proces trwalby szybciej niz obecnie.
    Algorymty beda nie potrzebne, bo jak bedzie zle w firmie A to pojde do firmy
    F czy X czy Bog wie jakiej, a nie bede obliczac ile wypada mi kbps z mojego
    10Mb/s lacza o 13:56 do hostow w Nowej Zelandii.

    Wlochaty

  • 92. Data: 2007-12-30 22:13:00
    Od: T <...@i...invalid>

    Grzegorz Staniak pisze:

> [...]
    > lokalnych korwinistów, od przepisów regulujących od kiedy możesz coś
    > nazwać "sokiem", a kiedy musisz się zadowolić "nektarem", czy jakoś tak.

    Byłaby równie bzdurna ale bardziej szkodliwa.

    > Jakoś nie widzę tłumów klientów protestujących przeciwko temu, że są
    > solidniej informowani o charakterze produktu.

    Bo mają to gdzieś, podobnie jak mieli przedtem.

    > Oczywiście, tak, to
    > powinno być mierzone parametrami technicznymi, a dla różnych klas łączy
    > można by stosować różne algorytmy dla obliczenia minimum.

    Jesteś doprawdy załamujący. Uczciwy operator dysponuje przepustowością
    obliczoną na zasadzie dodania pewnego marginesu bezpieczeństwa do
    aktualnych potrzeb klientów i w miare potrzeby tą przepustowść zwiększa.

    Twoje chore pomysły doprowadziłyby do jednego -- wzrostu cen łącz i
    spadku dostepności internetu.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 93. Data: 2007-12-30 22:14:33
    Od: T <...@i...invalid>

    Grzegorz Staniak pisze:

    > A kogo to obchodzi? Chodzi o ogólny mechanizm, nie kwestie
    > implementacji.

    Masz już na półce Czerwoną Książeczkę Mao?

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 94. Data: 2007-12-30 22:17:05
    Od: T <...@i...invalid>

    Grzegorz Staniak pisze:

    > Łał, ajm soł imprest. Wytłumacz mi tylko, jak się to działo, że przed
    > Streżyńską jakoś TP robiło co chciało? Przepisy prawa były takie same.

    Bo nie były stosowane. Nalezy je więc stosować, przede wszystkim
    podzielić TPSA na dwa podmioty, o czym się mówi od lat, a żadnych
    realnych działań nie widać. I zrobić to lepiej niż w przypadku PKP.

    > Ej, wyborco Korwina, w ten sposób to _żadna_ regulacja nie ma sensu, bo
    > zawsze znajdę konsumenta, który nie zechce za nią zapłacić.

    Dokładnie, wiekszość regulacji nie ma sensu i służy głównie regulującym
    (do zachowania posad).

    Na Korwina nigdy nie głosowałem.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 95. Data: 2007-12-30 22:17:45
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 30.12.2007, Wlochaty <i...@v...pl> wroted:

> [...]
    > F czy X czy Bog wie jakiej, a nie bede obliczac ile wypada mi kbps z mojego
    > 10Mb/s lacza o 13:56 do hostow w Nowej Zelandii.

    Hej, to pewnie protestowałeś też przeciwko delegalizacji piramidek
    finansowych, nie? Dlaczego państwo ma zabraniać ludziom inwestycji?
    Jeśli coś z nimi nie tak, to przecież rynek takich gości sam usunie.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 96. Data: 2007-12-30 22:18:30
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 30.12.2007, T <...@i...invalid> wroted:

    > Masz już na półce Czerwoną Książeczkę Mao?

    Już? Cienias jesteś.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 97. Data: 2007-12-30 22:23:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    T <...@i...invalid> writes:

    > Nie chce mi się czytać tej umowy, ale jeśli nie dopuszcza zerwania umowy
    > w trakcie jej trwania i wyrównania różnicy pomiędzy abonamentem
    > promocyjnym a normalnym, za okreś WYKORZYSTANY,

    Rusz glowa i moze wez kalkulator, i policz ile to jest 1/3 z 6060,96 zl
    (oplata za WYKORZYSTANY rok, do zaplaty dokladnie po tym roku) i czy to
    nie jest np. wiecej niz 1346,40 zl (oplata za cale 3 lata, rozlozona
    w miare rownomiernie).

    > ZTCP można je znaleźć z rejestrze klauzul zakazanych.

    Aaaa, to jednak moga byc jakies zakazane klauzule? No to jeszcze
    jest nadzieja.

    > Więc co? Chcesz utworzyć jakiś nadsąd, w postaci np. p. Streżyńskiej?

    Skad ten wniosek?
    Po prostu uwazam (byc moze podobnie jak ona, tego nie wiem), ze
    sprzedawanie dostepu o szybkosci X wiedzac, ze maksymalna
    teoretyczna szybkoscia do uzyskania na tym dostepie jest X/2
    jest nieuczciwe i powinno byc scigane tak jak scigane sa inne
    warunki stawiajace klientow na z gory przegranej pozycji.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 98. Data: 2007-12-30 22:25:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    T <...@i...invalid> writes:

    > Na Korwina nigdy nie głosowałem.

    To sie daje zauwazyc raczej.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 99. Data: 2007-12-30 22:27:18
    Od: "Wlochaty" <i...@v...pl>

    > On 30.12.2007, Wlochaty <i...@v...pl> wroted:

    > W teorii. W praktyce to, że być może za 50 lat sytuacja sama się zmieni
    > nie
    > ma dla nikogo żadnego znaczenia.
    > Ma się za to w konkretny sposób do praw konsumentów. I ma związek z
    > praktyką
    > postępowania dominującego podmiotu.

    Rynek nie zmieni sie szybciej jesli bedzie wymog gwarancji pasma, ktory
    technicznie jest niemozliwy do zrealizowania.

    > Z góry wiesz, że będą martwe? Wieszczysz?

    Przypomina mi sie jak 10 lat z gorka byl plan odbiurokratyzowania prawa ,
    problem jest w tym ze kazda zmiana przepisu jedna czy druga ciagnie za soba
    kolejne przepisy regulujace inne przepisy do ktorych odnosily sie usniete
    paragrafy.
    Na byle uczelni wykladaja ze odbiurokratyzowanie to termin abstrackcyjny.

    > Poza tym, dokładnie ze względu na to należy takiego klienta bardziej
    > chronić
    > i rzetelniej informować.

    Tak jest juz teraz, klinet kupuje lacze "DO 6Mb/s", jesli twierdzi ze zbyt
    rzadko ma te "do 6Mb/s" to kupuje usluge w innej firmie.

    > A Ty to wiesz, bo rozmawiałeś z każdym klientem w kraju?

    Nie, ale od 2002r byly ich setki...

    Moze krotki przeglad sytuacji:
    - dignoza: internet dzialajacy nie zawsze z wymaganiami konsumenta
    - narzedzie rozwiazania: napewno nie pioniersko idiotyczny przepis ktory na
    rynku nic nie zmieni.
    Nalezy zmnijszyc/wyeliminowac wplyw monopolu na rynek, a reszta choc brzmi
    to infantylnie zmieni sie sama.
    Majac realny wybor miedzy kilkoma duzymi operatorami, ktore dzialaja na
    zasadach zdrowej konkurencji, klient zawsze bedzie mial wybor ktory go
    usatysfakcjonuje w wiekszej mierze.

    Pomysl z gwarancjami absolutnie po ruszy spraw do przodu, podzil monopolu da
    znacznie wieksze szanse na rozwoj rynku, konkurencji, wzrostu jakosci uslug,
    a przy tym jest realny do zrealizowania.

    Wlochaty

  • 100. Data: 2007-12-30 22:29:19
    Od: "Wlochaty" <i...@v...pl>

    > Zdaje się, że w ogóle nie rozumiesz podstaw regulacji. Podmiotem działań
    > regulatora z reguły nie jest operator, czy to duży, czy mały.

    Rozumiem ze chciales napiasc "przedmiotem działan", bo inaczej zdanie jest
    jakby bez sensu...
    Zadaniem regulatora jest umozliwienie zdrowej konkurencji uczestnikom rynku,
    a to wymaga podejmowania realnych do zrealizowania krokow.

    Wlochaty