  • 1. Data: 2007-12-28 14:14:43
    Temat: Sterzynska w GW
    Od: "Wlochaty" <i...@v...pl>

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,47942
    69.html

    ciekawe jak bede skarzyc operatorow za to ze speedtest w Kambodży pokazuje
    250kbps zamiast 6Mbps...

    pozdr
    Wlochaty

  • 2. Data: 2007-12-28 14:15:40
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: "Wlochaty" <i...@v...pl>

    *Streżyńska

  • 3. Data: 2007-12-28 15:28:54
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    może chodzi o www.speedtest.tp.pl i wtedy byłoby to w sieci własnej
    operatora ... bo chodzi o tepsę.

    Wojtek

  • 4. Data: 2007-12-28 17:32:06
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    crazy bejbi pisze:

    > może chodzi o www.speedtest.tp.pl i wtedy byłoby to w sieci własnej
    > operatora ... bo chodzi o tepsę.

    Nie tylko o tepsę. Inni też potrafią czarować. Poczytaj sobie np. grupę
    alt.pl.telefonia.dialog

    M.

  • 5. Data: 2007-12-29 08:03:33
    Od: Szymon Wyrembak <_@_.eu>

    Wlochaty pisze:
> [...]
    69.html

    > ciekawe jak bede skarzyc operatorow za to ze speedtest w Kambodży pokazuje

    Przecież nie chodzi o egzotyczne lokalizacje, a jeśli mowa o neostradzie
    to łącza z DSLAMów do BRAS są zawalone... Często bywa tak, że wieczorem
    na neostradzie 1024 nie osiągam nawet 100kb/s downloadu z serwera w
    pracy, podłączonego do TPNET przez łącze 60Mb/s. Do tego kosmiczne
    opóźnienia, praca przez ssh to udręka.

    Szymon Wyrembak

    (odpowiadajac popraw adres: i...@n...eu)

  • 6. Data: 2007-12-29 11:22:34
    Od: Konrad Baśkiewicz <kb@_skaksujtobonielubiespamu_kab.pl>

    Wlochaty pisze:
    > http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,47942
    69.html

    > ciekawe jak bede skarzyc operatorow za to ze speedtest w Kambodży pokazuje
    > 250kbps zamiast 6Mbps...

    "Tak. Klient musi mieć podany minimalny pułap."

    Czy ja śnie, czy ona chce żeby klienci indywidualni mieli zapewniony CIR
    wyższy od zera...? Ciekawe o ile wzrośnie cena za Internet...

    --
    Pozdrawiam i życzę miłego dnia,
    Konrad Baśkiewicz

  • 7. Data: 2007-12-29 11:41:03
    Od: jaki <t...@n...pl>

> [...]
    > na neostradzie 1024 nie osiągam nawet 100kb/s downloadu z serwera w
    > pracy, podłączonego do TPNET przez łącze 60Mb/s. Do tego kosmiczne

    Co to sa BRASy ? Brzegowe ASy?

  • 8. Data: 2007-12-29 13:06:40
    Od: "Wlochaty" <i...@v...pl>

    Użytkownik "Konrad Baśkiewicz" <kb@_skaksujtobonielubiespamu_kab.pl> napisał
    w wiadomości news:fl5aot$5ir$1@news2.task.gda.pl...

    > Czy ja śnie, czy ona chce żeby klienci indywidualni mieli zapewniony CIR
    > wyższy od zera...? Ciekawe o ile wzrośnie cena za Internet...

    Klient koncowy/indywidualny/domowy praktycznie nigdy nie jest podpinany via
    Frame Relay, dlatego okreselenie CIR nie bardzo znajduje tu miejsce... Ale
    jesli chodzi o gwarancje, to ja tez sobie nie wyobrazam takiej sytuacji...

    Wlochaty

  • 9. Data: 2007-12-29 13:36:03
    Od: wer <b...@n...pl>

    Wlochaty pisze:
> [...]
    > jesli chodzi o gwarancje, to ja tez sobie nie wyobrazam takiej sytuacji...

    Spójrz ze strony klienta, ma do wyboru opcje:

    256Kb/s - 30 zł
    512Kb/s - 40 zł
    1Mb/s - 60 zł
    2Mb/s - 75 zł

    Wybiera najszybsze łącze, a ma transfer na poziomie 256Kb/s. Czyli jest
    tak naprawdę robiony w bambuko. Płaci 45 zł za to, że ma inne cyferki na
    umowie niż ten co ma 256Kb/s. I w dodatku nie może nic powiedzieć, bo
    nie gwarantujemy przepustowości.

    Szczególnie klient prywatny jest narażony na takie numery. Sieciowcy
    wiedzą co to jest CIR, gwarancja i jakie jest z tym związane ryzyko.
    Prywatni nic nie wiedzą, a potem się dowiadują:

    Przecież to przyjęta zasada w Internecie.

    wer

  • 10. Data: 2007-12-29 13:41:27
    Od: jaki <t...@n...pl>

> [...]
    > jesli chodzi o gwarancje, to ja tez sobie nie wyobrazam takiej sytuacji...

    A gdzie w ogole ma zastosowanie pojecie gwarancji pasma do routera
    brzegowego?
    To takie marketingowe obiecanki cacanki.