  • 551. Data: 2008-01-07 14:29:21
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    T <...@i...invalid> writes:

    > No i? To tak jakbyś napisał, że klient powiedzmy Dacii za 30K "dopiero po
    > fakcie uświadamia sobie, że mu zalezy na jakości" i tak naprawdę
    > potrzebował Mercedesa za 300K. Jeśli nie chciało mu się dowiedzieć czego
    > potrzebuje lub nie starczyło mu wyobraźni żeby wykoncypować, że
    > kilkukrotnie tańsze będzie też gorsze to jakby wyłącznie jego problem.

    Wiesz, te przyklady samochodowe to sa raczej "nienajlepsze".
    Jakby rynek "internetowy" byl w polowie tak dojrzaly jak samochodowy,
    to nikt by nie mial takich problemow.

    > A skąd ją weźmiesz, skoro dostawca musi kupić (bezpośrednio lub
    > pośrednio) "połowę internetu" od... TPSA?

    Wcale nie musi, klientom "domowym" dostep do sieci TPSA nie jest zwykle
    do niczego potrzebny. Tzn. nie w sensie, ze by go nie mialo w ogole
    byc, ale w sensie wielkosci ruchu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 552. Data: 2008-01-07 20:31:35
    Od: gotar <g...@o...pl>

    T <...@i...invalid> wrote:

    > No i? To tak jakbyś napisał, że klient powiedzmy Dacii za 30K "dopiero po
    > fakcie uświadamia sobie, że mu zalezy na jakości" i tak naprawdę

    O jeździe próbnej słyszałeś? Zarówno nowymi jak i używanymi samochodami
    wykonuje się takie coś. Wystarczająco, żeby zorientować się w dynamice
    samochodu, właściwościach jezdnych i zdecydować, czy odpowiada czy nie.

    > potrzebował Mercedesa za 300K. Jeśli nie chciało mu się dowiedzieć czego
    > potrzebuje

    JAK laik ma się dowiedzieć, co znaczy korzystanie z sieci u operatora X?
    To tak jakby użytkownika windowsa pytać, czy woli na nowym desktopie KDE
    czy GNOME. Albo użytkownika Linuksa pytać, czy woli WXP czy W2K.

    > lub nie starczyło mu wyobraźni żeby wykoncypować, że
    > kilkukrotnie tańsze będzie też gorsze to jakby wyłącznie jego problem.

    Gorsze nie znaczy ZŁE, może być WYSTARCZAJĄCO dobre (vide darmowe
    oprogramowanie).

    > No właśnie, nie czytałes. On zdaje się zupełnie ignorować podstawowy
    > problem czyli dominującą pozycję TPSA na rynku (wykorzystywaną tak, jak
    > wszyscy widzimy) i skupia się na sprawach stosunkowo mało waznych. Taki
    > kontekst miała moja wypowiedź.

    OK, nie polemizuję.

    > A skąd ją weźmiesz, skoro dostawca musi kupić (bezpośrednio lub
    > pośrednio) "połowę internetu" od... TPSA?

    Eee, co? Mam statystyki (ja mam usługę jako dostawca właśnie), co prawda
    samego AS 5617, ale uploadu w szczycie mam 20% (i jakby nie patrzeć są
    to śmiecie P2P, które mógłbym ściąć do 5%), a downloadu 10%. W umowie
    mam zagwarantowane do 25% ruchu do TPSA. A poza tym UKE chyba właśnie
    się zajmuje tym problemem.

    > nie tanich chwytach marketingowych. Z drugiej strony jestem daleki od ich
    > absolutnej krytki -- to oczywiste, że przedsiebiorca kładzie nacisk na
    > zalety swojej oferty, a nie wady. Reklama ze swej natury jest
    > subiektywna. Obiektywną wiedzę pozyskuje się ze źródeł niezależnych, nie

    Ale gdybyś reklamował się czymkolwiek za złotówkę, a później mówił, że
    to tylko pierwsza rata, to zaraz jakiś UOKiK by Cię ścigał.

    --
    Tomek http://tccs.sourceforge.net/
    http://pld-linux.org/ http://vfmg.sourceforge.net/

  • 553. Data: 2008-01-07 20:35:45
    Od: gotar <g...@o...pl>

    T <...@i...invalid> wrote:

    > A reszta to co? Próżnia?

    A na reszcie się nie znam, więc się nie wypowiadam.
    Podważam jedynie tezę, iż SEDNO problemu w tym leży.

    > Ty tak poważnie? Naprawdę mam tłumaczyć?

    Nie - odpowiedz po prostu, kogo obchodzą. Mnie nie, wielu znanych mi ISP
    również nie.