  • 191. Data: 2007-12-31 15:13:36
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: T <...@i...invalid>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > Dla kogo korzystne? Może jeszcze powiesz, równie mądrym tonem, że dla
    > klienta?

    Masz problem z wyłapaniem kontekstu? Dla operatora oczywiście, dlatego
    masz znacznie taniej.

    > Czyli sam przyznajesz, że jest to naciąganie klientów. Normalnie taka
    > sytuacja nie powinna mieć miejsca.

    Umowa na czas okreslony jest naciąganiem? Dobrze się czujesz?

    > I co to da, jak wszyscy na najbliższe 3 lata mają już podpisane umowy.

    Kto chciał, ten podpisał, ja np. nie mam żadnych umów nie licząc tej za
    telefon, bo obliczyłem, że bardziej mi się opłaca.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 192. Data: 2007-12-31 15:15:21
    Od: "Wlochaty" <i...@v...pl>

    Użytkownik "Szymon Sokół" <s...@b...operator.from.hell.pl> napisał w
    wiadomości news:1mlv2ipf1fp4x$.dlg@falcon.sloth.hell.pl...

    > ...ale jakby nie było koncesji, to hohoho! Zaraz mielibyśmy dwudziestu
    > operatorów komórkowych i na wyścigi by obniżali ceny. No przyznaj się, sam
    > założyłbyś taką firmę, tylko że koncesji nie masz.

    Ale mamy konkurencje, niech mnie scisnie...

    Wlochaty

  • 193. Data: 2007-12-31 15:15:25
    Od: T <...@i...invalid>

    Maciej Bebenek pisze:

    > I to jest właśnie kwestia tego, kto jest podmiotem, a kto przedmiotem
    > regulacji. W obecnym stanie świadomości regulacja jest dla operatorów, i
    > to trzeba właśnie zmienić. Beneficjentem regulacji jest tylko i
    > wyłącznie klient.

    Żartujesz sobie, prawda? Bo chyba nie twierdzisz, ze zmuszenie operatora
    do ponoszenia zbędnych kosztów (np. posiadania łącz o 3x większej
    przepustowości niż aktualnie potrzebna) jest korzystne dla klientów?

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 194. Data: 2007-12-31 15:15:41
    Od: "Wlochaty" <i...@v...pl>

    Użytkownik "T" <...@i...invalid> napisał w wiadomości

    > Każdy to wie, ale wytłumacz to wyznawcy Mao...

    dokladnie ;/

    Wlochaty

  • 195. Data: 2007-12-31 15:16:47
    Od: T <...@i...invalid>

    Grzegorz Staniak pisze:

    > Ty myślisz może, ża jak piszesz dużymi to masz więcej racji? No to
    > ZROZUM: TO JUŻ ZADANIE OPERATORA ZNAĆ POZIOM UTYLIZACJI SWOICH ŁĄCZ.

    Ale Ty go chcesz przecież zmusić do wyliczania potrzebnej przepustowosći
    łącz na podstawie łącz sprzedanych, a nie bieżącego zapotrzebowania.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 196. Data: 2007-12-31 15:20:42
    Od: T <...@i...invalid>

    Grzegorz Staniak pisze:

    > Gdybyś czytał to co piszę, zauważyłbyś, że mówię np. o klasach łącz. Nie
    > ma zresztą znaczenia, jak konkretnie zwiążesz jedno z drugim (tzn.
    > oczywiście ma, ale nie to jest najważniejsze). Istotne jest, żeby wzrost
    > ruchu związany z nowymi klientami - niezależnie od tego, że sprzedając
    > DSLe możesz sobie pozwolić na spory overbooking, a symetryk dla firmy
    > już mniej - znajdował odzwierciedlenie w możliwosciach Twojego szkieletu
    > i styków z innymi operatorami.

    Bieżąca utylizacja łącz ma być mniejsza niż ich przepustowość. To co
    sprzedałeś i komu nie ma znaczenia. Nie masz pojęcia o czym piszesz.
    Jakieś klasy, srasy nie maja zadnego sensu. Istotne jest wyłącznie to,
    żeby operator dysponował łączami z pewnym zapasem w stosunku do
    AKTUALNYCH POTRZEB.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 197. Data: 2007-12-31 15:21:30
    Od: T <...@i...invalid>

    kulek pisze:

    > Technicznie, taka regulacja jest prawie niemożliwa do zrealizowania,
    > dlatego uważam, że trzeba podjąć inne działania np. Zabronić
    > podpisywania umów dłuższych niż 12 miesięcy.

    Brawo! Kolejny księżycowy pomysł. Pozwól, że nie będę komentował.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 198. Data: 2007-12-31 15:36:11
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo "$LINE"; done < "T"
    >Różne o rzędy wielkości?

    Owszem.

    --
    [------------------------] Into every life a little rain must fall, but
    [ K...@e...eu.org ] I think someone's mistaken me for Noah...

  • 199. Data: 2007-12-31 15:39:33
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo "$LINE"; done < "T"
    >To nie "rynek" tylko ustawowo usankcjonowany oligopol. Polecam zapoznać
    >się z podstawami makroekonomii.

    Polecam zapoznać się z podstawami ekonomii. "Oligopol" to pojęcie z
    zakresu mikro-, nie makro-.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ I am Yakko of Borg - You will be as-
    .\....@e...eu.org.\.\. sim...HELLO, NURSE!

  • 200. Data: 2007-12-31 15:46:04
    Od: wer <b...@n...pl>

    T pisze:

> [...]
    > Jakieś klasy, srasy nie maja zadnego sensu. Istotne jest wyłącznie to,
    > żeby operator dysponował łączami z pewnym zapasem w stosunku do

    A jak nie będzie dysponował to co mu zrobisz? Wypowiesz umowę z lojalką
    na 2 lata i pójdziesz do następnego, który tak samo będzie robił. Sporo
    providerów inwestuje w sieć szkieletową, nie wtedy kiedy się zapycha,
    tylko jak zaczynają klienci odpływać, jeśli mają gdzie odpłynąć. Zresztą
    czytając grupę można się zorientować jak traktowani są klienci nawet
    potencjalni. Handlowcy olewają wszystko. Czyli jak muszą być traktowani
    obecni klienci? Swoją drogą jedna firma przyjechała na rozmowy z nami,
    chodziło o sporą kasę miesięcznie za kolokację serwerów, w perspektywie
    2 lat znaczne zwiększenie tej kasy. Przyjechali, posłuchali i nawet się
    później nie odezwali. Zresztą z usług tej firmy i tak musimy pośrednio
    korzystać, co nie nastraja nas optymistycznie, bo czasami nie da się
    pracować, bo nie inwestują w swój szkielet. Są momenty, że pracuje jak
    na modemie 1200, a łącze jest niby biznesowe.

    Z siecią nie tylko dla klientów indywidualnych często nie jest różowo,
    to co się często dzieje w biurowcach to jest horror. Oczywiście można
    wziąć łącze od każdego operatora, o ile to jest jedyny operator
    wyznaczony przez zarządcę budynku. Ależ oczywiście, wpuścimy innego,
    tylko 30 tyś. na dzień dobry i potem haracz 10 tyś. miesięcznie za łącze
    4Mb/s. A oferta operatora w biurowcu jest 1Mb/s za 1500 zł. Są takie
    miejsca, gdzie trzeba płacić 1000 zł za 512Kb/s. Jak się nie podoba, to
    zmień biurowiec, na taki, gdzie będzie tak samo.

    Ten rynek jest chory. Niestety taka jest prawda, po części z tego
    powodu, że jeden podmiot za długo rozdawał karty i ma większość
    infrastruktury, a inni się dostosowali. Skusić klienta promocją, a potem
    przytrzymać lojalką. Już nie martwiąc się o jakość oferowanych usług.
    Jak jakiś odejdzie, to przyjdzie inny, z innej firmy, która działa podobnie.

    Sam rynek nie zawsze może cokolwiek uregulować. Przykład AT&T
    podzielonego na kilka firm. Niby wolnorynkowe zasady, a jednak potrzebna
    była interwencja władzy.

    Władza ma też zadanie chronić słabszych, a w tym wypadku słabszymi są
    odbiorcy usługi. Operatorów stać na prawników, kupującego Internet w
    superofercie za 10 zł miesięcznie już nie stać.

    wer