  • 491. Data: 2008-01-05 15:01:25
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: T <...@i...invalid>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Pytam jaki interes ma firma powiazana kapitalowo i personalnie z inna
    > firma w robieniu czegos na rzecz firm trzecich, jesli generuje to dla
    > obu straty.

    Zwróc uwagę na to, że obie firmy zapewne byłyby spółkami akcyjnymi i
    straty jednej z nich nie wyglądałyby dobrze, dlatego to, co jest proste
    do przeprowadzenia teraz wtedy tak łatwe by już nie było, bo musiano by
    dbac o rentowność także każdej ze spółek z osobna.

    Po za tym preferowanie przez TPSA-Infrastruktura kontraktów z TPSA-
    Operator byłoby dużo łatwiejsze do wykazania, tak jak to się zresztą
    działo z PKP.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 492. Data: 2008-01-05 16:20:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    T <...@i...invalid> writes:

> [...]
    > do przeprowadzenia teraz wtedy tak łatwe by już nie było, bo musiano by
    > dbac o rentowność także każdej ze spółek z osobna.

    Spojrz na TPSA i Centertela.

    > Po za tym preferowanie przez TPSA-Infrastruktura kontraktów z TPSA-
    > Operator byłoby dużo łatwiejsze do wykazania, tak jak to się zresztą
    > działo z PKP.

    Spojrz na TPSA i Centertela.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 493. Data: 2008-01-05 17:03:19
    Od: T <...@i...invalid>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Spojrz na TPSA i Centertela.

    Możesz rozwinąć? Nie jestem znawcą tej branży. Chodzi o jakieś
    preferencje przy połączeniach komórka <-> stacjonarny?

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 494. Data: 2008-01-05 17:11:39
    Od: gotar <g...@o...pl>

    T <...@i...invalid> wrote:

    > Nie żartuj sobie. Nikt, komu zależy na jakosci nie wybiera najtańszego
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > łącza, w dodatku z umową 3-letnią. Takie łącza wybierają ludzie, dla
    > których jedynym kryterium jest cena.

    Rzecz w tym, że ludzie dopiero po fakcie uświadamiają sobie, że im
    zależy na jakości. Tylko co z tego, skoro mierną jakość kupili już
    sobie na 3 lata.

    > Co Ty bredzisz... wybacz, ale inaczej określić tego nie sposób.

    No właśnie - CO konkretnie bredzi, bo ja nie widzę?

    > Konkurencja to "wiarygodna informacja dla klienta"? Co to ma ze sobą
    > wspólnego?

    Nie śledziłem dokładnie całej dyskusji, ale chyba masz problem z
    czytaniem ze zrozumieniem. Nigdzie nie napisał, że
    'konkurencja==informacja', tylko 'informacja->konkurencja', a żeby
    dokładniej sformułować tezę: wprowadzanie w błąd klienta nie służy
    zdrowej konkurencji. Tak samo jak wybijanie szyb i cięcie kabli
    konkurencji. Twierdzisz, że obecne reklamy nie wprowadzają klienta w
    błąd? Bo sam wielokrotnie przecierałem oczy ze zdumienia, dopóki nie
    wczytałem się w jakiś cennik, regulamin czy umowę. Zostałem wprowadzony
    w błąd i gdybym nie znał tego rynku, to nadal tkwiłbym w tym błędzie.

    > Degeneracja omawianego rynku polega przede wszystkim na tym, że jeden
    > podmiot ma ~połowę klientów i ~połowę infrastruktury, więc może dyktować
    > innym warunki i ogólnie robić co mu się żywnie podoba. Choćbyś wprowadził

    Bzdura. Co mnie obchodzą warunki DSL-i, skoro mam lepszą i tańszą usługę?

    Ale ale... ja mam lepszą, ale w reklamach oni mają 'NAJSZYBSZY'.
    Ja mam tańszą, ale w reklamach oni mają 'ZA ZŁOTÓWKĘ przez rok'.

    > milion regulacji, to firma tej wielkości znajdzie sposoby, by je obejść
    > czyli wypełnić literę prawa deformując jego istotę. Tak jak to zresztą
    > zdaje się robić obecnie.

    To, co obecnie się dzieje, to zwyczajne ogłupianie klienta. Dostaje
    'najszybszy Internet za złotówkę, laptopa, telefon i worek ziemniaków'.
    Netia płaciła już nawet 600 zł w żywej gotówce. Niedługo będzie tak:

    http://www.joemonster.org/filmy/3596/Przelacz-sie-do
    -naszej-sieci

    jeśli nikt nie zrobi porządku (nie to, żebym miał coś przeciwko
    Szwedce;>).

    --
    Tomek http://tccs.sourceforge.net/
    http://pld-linux.org/ http://vfmg.sourceforge.net/

  • 495. Data: 2008-01-05 17:16:08
    Od: gotar <g...@o...pl>

    T <...@i...invalid> wrote:

    > Jak zawsze umyka Ci sedno problemu, a sednem jest brak realnej
    > konkurencji.

    Nie wiesz, że w miastach ma się do wyboru 5-10 operatorów?

    > Przyczyna to głównie relatywnie bardzo niskie ceny TPSA na łącza domowe

    Łącza domowe z TPSA są drogie - reklamy twierdzą, że ceny są niskie i to
    jest problem.

    > (Neostrada) i nadal bardzo wysokie na łącza operatorskie. Monopolistyczna

    A kogo obchodzą łącza operatorskie od TPSA?

    > pozycja TPSA pozwala jej na działania prowadzące do tego, że konkurencja
    > w pewien sposób finansuje im Neostrady (płacąc wysokie stawki za peeringi
    > itd.). Błędne koło.

    Ja bym był zadowolony, gdyby cena peeringu z TPSA urosła tak 10-20
    krotnie. Wówczas mieliby swój własny TPnet, a cała reszta świata
    pozbyłaby się sporej części spamu.

    > Ciekawe, ze na innych rynkach obywa się bez regulacji i wszystko działa
    > jak nalezy. Weźmy chociażby pokrewny webhosting.

    Hostingu nie kupuje się do każdego domu. A jak ktoś już kupuje, to
    zwykle wie po co mu to.

  • 496. Data: 2008-01-05 17:18:50
    Od: gotar <g...@o...pl>

    T <...@i...invalid> wrote:

    > Wystarczy google.

    Skąd google, jak dopiero zakładam sieć?

    > Jak Ty kupujesz np. pralkę. Bierzesz do domu na testy?
    > Karzesz sobie podłączyć w sklepie? Litości. Od zawsze ludzie planujac
    > zakupy kierowali się opiniami innych.

    Głównie opiniami sprzedawców w sklepie. A różnica jest ogromna - o ile
    jeden sprzedawca ma na stanie 10 rodzajów pralek 5 producentów i wisi mu
    to, którą sprzeda, to każdy POK zachwala swoje.

  • 497. Data: 2008-01-05 18:39:00
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    T pisze:

    > Wystarczy google. Jak Ty kupujesz np. pralkę. Bierzesz do domu na testy?
    > Karzesz sobie podłączyć w sklepie? Litości. Od zawsze ludzie planujac
    > zakupy kierowali się opiniami innych.

    Znowu trollujesz. Nie w tym leży problem, że zamiast pralki kupisz
    pralkę dla lalek. Problem w tym, że po kilku miesiącach świeżo kupiona
    pralka zamiast prać, brudzi ubrania. Taką pralkę można skutecznie
    zareklamować. Wskaż sposób skutecznego zareklamowania usługi transferu
    300 kbps na łączu o nominalnej prędkości 6 Mbps. Przecież Twoim zdaniem
    ta pralka musi brudzić

    > Problem który opisujesz jest fikcyjny.

    Spójrz w lustro i powiedz to sam sobie.

    M.

  • 498. Data: 2008-01-05 18:46:14
    Od: T <...@i...invalid>

    Maciej Bebenek pisze:

> [...]
    > pralkę dla lalek. Problem w tym, że po kilku miesiącach świeżo kupiona
    > pralka zamiast prać, brudzi ubrania. Taką pralkę można skutecznie

    Taaak, reklamuj sobie samochód, co się po pół roku zacznie psuć. Kupując
    też nie wiesz, jaka będzie jego niezawodność. Że Ci go naprawią za darmo
    w ramach gwarancji to marna pociecha, jeśli będą to musieli robić raz na
    miesiąc. To też straszne oszustwo?

    > Wskaż sposób skutecznego zareklamowania usługi transferu
    > 300 kbps na łączu o nominalnej prędkości 6 Mbps. Przecież Twoim zdaniem
    > ta pralka musi brudzić

    Dokładnie taki sam, jak wszystkiego innego.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 499. Data: 2008-01-06 10:54:29
    Od: " dragonite" <d...@N...gazeta.pl>

    > Limity transferów pozostały i mają się dobrze u komórkowych zgrywusów.
    > Skonstruowane są tak, że normalny używacz internetu (czyli trochę poczty,
    > trochę newsów trochę WWW) najdalej koło 10-12 dnia miesiąca ma obcinany
    > transfer do pozimu niezdatności usługi do spożycia. W tym kontekscie reklamy
    > "mobilny internet tak samo szybki i dobry, jak stacjonarny" są bardzo dużym
    > "semantycznym nadużyciem". Efektem ubocznym jest dalsza degradacja opinii o
    > internecie bezprzewodowym; z jednej strony psują rynek babol-urynanety, z
    > drugiej komórkowcy, z trzeciej przechwalony Wimax...

    Ja ci powiem więcej one dalej są w neostradzie. 2 miesiące temu przekroczyłem
    limit i ku mojemu zdziwieniu została mi obniżona szybkość łącza. Całe
    szczęście, że do końca miesiąca pozostało 3 dni. Od nowego miesiąca wszystko
    wróciło do normy. Nie chciało mi się dzwonić na błękitną ale jak jeszcze sie
    to powtórzy to dzwonie bo to jest robienie sobie z ludzi kretynów. Mówią jedno
    robią drugie.

  • 500. Data: 2008-01-06 11:03:07
    Od: futszaK <f...@g...com>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > A ktoś żąda stałego? Chodzi tylko i minimalne gwarantowane. Stałe
    > ciśnienie masz w sieci gazowniczej - sieć główna o wysokim ciśnieniu i
    > reduktory w budynkach. Da się? Tylko trzeba mieć szkielet o
    > odpowiedniej przepustowości i prawidłowy rozdział.

    ciekawe czy siec gazownicza zapewnialaby takie parametry, gdyby roslo
    zapotrzebowanie na gaz w takim tempie jak na pasmo w Internecie

    futszaK