  • 11. Data: 2015-08-04 04:27:43
    Temat: Re: Stłuczka - ile sie czeka na pieniadze z polisy sprawcy
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-08-04 o 01:08, Liwiusz pisze:
> [...]

    prawnikiem to ja nie jestem, ale jak mam wykupione oc działalności to
    pokrywa szkody wyrządzone przez pracownika, a jak nie to płacę z własnej
    kieszeni

    > Przede wszystkim problem polega na tym, że odszkodowanie należy się
    > poszkodowanemu w wypadku -

    poszkodowanym też jestem ja - uszkodzony został mój samochód, był to
    wypadek przy pracy, a konsekwencją tej stłuczki jest brak możliwości
    wykonania zlecenia

    > Idąc dalej tropem myśli dd(d) należałoby dojść do wniosku, że z powodu
    > tegoż wypadku to tak ze 100 firm powinno się zgłosić po odszkodowanie,
    > wszak ten łańcuszek strat nie kończy się tylko na dd(d) - ot, chociażby
    > Sephora ma na pewno straty związane z tym, że żona dd(d) nie kupi sobie
    > perfum z uwagi na niezrealizowany kontrakt męża.

    straty pracownika powinny być wyrównane, więc jego żona perfumy sobie kupi

    Łukasz

  • 12. Data: 2015-08-04 08:35:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-04 o 04:27, dddddddd pisze:

    > prawnikiem to ja nie jestem, ale jak mam wykupione oc działalności to
    > pokrywa szkody wyrządzone przez pracownika, a jak nie to płacę z własnej
    > kieszeni

    To poczytaj swoje OWU - OC wypłaca odszkodowanie osobom, którym
    ubezpieczony wyrządził szkodę, a nie samemu ubezpieczonemu.

    > poszkodowanym też jestem ja - uszkodzony został mój samochód, był to
    > wypadek przy pracy, a konsekwencją tej stłuczki jest brak możliwości
    > wykonania zlecenia

    Jeśli uszkodzony został samochód, to trzeba było wziąć zastępczy (koszty
    się należą) i wykonać zlecenie. Nie można przez własne zaniechanie
    zwiększać szkód i przyczyniać się do nich.

    > straty pracownika powinny być wyrównane, więc jego żona perfumy sobie kupi

    Toż to właśnie napisałem (że straty poszkodowanego w wypadku zostaną
    pokryte). Ale straty pracodawcy pracownika już nie.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2015-08-04 10:13:05
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2015-08-03 o 18:29, dddddddd pisze:

    > Teraz przerabiam nową sprawę: we wtorek mojemu pracownikowi babka
    > wjechała w tył, uszkodzenia niewielkie, ale wskoczył w kołnierz i nie
    > było go w pracy. Jako że miał zaplanowany cały tydzień i był jedyną
    > osobą w mojej firmie która mogła to wykonać, to zlecenia podzleciłem
    > innej firmie, która wystawi mi fakturę na kwotę x zł, ja za te zlecenia
    > wystawiłem fakturę na y zł, a do ubezpieczyciela wysłałem roszczenie o
    > wypłatę kwoty x+y zł (y zł utracone korzyści+ x zł koszt wykonania tych
    > zleceń)

    Utracone? A klient tego y ci nie zapłacił?

    MJ

  • 14. Data: 2015-08-06 16:22:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 3 Aug 2015 13:46:39 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > kilka dni, kilka tygodni... Na razie umów się na oględziny w celu
    > ustalenia szkód.

    Dni to na pewno nie. No chyba ze Liberty jakies nowe, amerykanskie
    zwyczaje wprowadza.
    Jak znam biurokratow, to najpierw powinienes wniosek na pismie
    zglosic, potem oni wysla wlascicielowi do potwierdzenia, i jak ten sie
    grzecznie przyzna, to ruszy procedura ... ale 2 tygodnie juz minely...

    J.

  • 15. Data: 2015-08-06 16:27:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 3 Aug 2015 14:05:26 +0200, Liwiusz napisał(a):
    > Czy ci ASO za darmo wyceni to się pytaj w ASO, a nie w usenecie, może
    > czasem mają dni darmowej dobroci dla blondynek ;), natomiast dla
    > ubezpieczyciela ważne jest, aby to jego rzeczoznawca obejrzał samochód.

    I tak, i nie - slyszysz jak sie PZU reklamuje, ze zalatwia likwidacje
    takze z OC. Rzeczoznawca jest rzeczoznawca, ten z PZU niby tak samo
    dobry jak ten z Liberty :-)

    Ale ... po cenach ASO to nie chce likwidowac zaden ubezpieczyciel :-)

    Tym niemniej najlepiej od tego zaczac, aby rzeczoznawca Liberty
    obejrzal samochod - bedzie mniej problemow w przyszlosci.

    Niezalezna wycene tez mozna zrobic - ile to naprawde bedzie
    kosztowalo.

    J.

  • 16. Data: 2015-08-06 16:35:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 4 Aug 2015 01:08:12 +0200, Liwiusz napisał(a):
    > Przede wszystkim problem polega na tym, że odszkodowanie należy się
    > poszkodowanemu w wypadku - czyli w przypadku tegoż pracownika *jego*
    > utracony zarobek jest możliwy do uzyskania. Ale już pracodawca tego
    > pracownika nie jest przecież poszkodowanym w wypadku. Trudno bowiem
    > uznać, że pracownik jest majątkiem pracodawcy, aby mówić o szkodzie na
    > majątku pracodawcy.

    A jesli pracownik jechal sluzbowym autem ?

    A pilkarz czy inny sportowiec, z kontraktem na 5 lat za 100 mln ?

    J.

  • 17. Data: 2015-08-07 10:09:36
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

> [...]
    > Zadzwoniłem do nich, podałem nr sprawcy polisy i kazali czekać na telefon.
    > Ile mniejwiecej mogę czekać na jakiś odzew z ich strony ?
    Mi niedawno kobitka wjechała w tył. Ubezpieczenie też miała w jakimś
    generali czy coś takiego. Spisaliśmy oświadczenie, zadzwoniłem i
    zgłosiłem szkodę. Kazali czekać na telefon. Po dwóch dniach jakaś
    kobitka zadzwoniła i powiedziała, że bez oględzin auta wypłacą mi od
    ręki 1kPLN (na tyle wycenili porysowanie zderzaka, bo kobitka bardziej
    zatrzymała się na haku) i to tylko po moim opisie jak to wygląda.
    Zgodziłem się i za dwa dni miałem kasę na koncie...