  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Strojenie kanałów OTAKE COLOR 7090VT
    Date: Tue, 29 Dec 2009 19:22:13 +0100

    Mam taki problem. Mam ten telewizor od 10 lat i nie mam (nigdy nie miałem do
    niego instrukcji).

    Nie umiem dostroić go do nowych programów.
    Przypuszczam, że jakaś banalna kombinacja z pilota załatwia sprawę, ale mimo
    kilkukrotnych poszukiwań (raz na kilka lat) nie udało mi się.
    Teraz znów nam zmienili listę programów w kablu więc jest kolejna okazja.

    Ja to widzę tak:
    1. Przy normalnym użytkowaniu wybiera się jeden z 50 programów do oglądania.
    2. Druga warstwa to 100 kanałów.
    3. Do każdego z 50 programów można przypisać jeden z tych 100 kanałów.

    Moim problemem nie jest przypisywanie kanałów do programów tylko
    przestrojenie tych kanałów.
    Obecnie są one ponastawiane na około 20 różnych częstotliwości (wiele
    kanałów na tę samą częstotliwość).

    Pilot do tego wygląda mniej więcej jak ten (u mnie o 2 klawisze Fine Tuning
    mniej).
    http://www.anteny.bazarek.pl/opis/149290/orion-otake
    -rc13-rc43.html

    Wydawało by się, że do strojenia powinny służyć przyciski: Preset, Search,
    Memory, ale one pozwalają tylko dla danego programu przeszukiwać te 100
    kanałów.
    Na samym TV jest tylko 6 przycisków po dwa na wybór programu, siłę głosu i
    Fine Tuning.
    Tymi Fine Tuning nie udało mi się przejechać żadnym kanałem na sąsiednią
    częstotliwość.

    Wydaje mi się, że byłem obecny (jakieś 17 lat temu) przy uruchomieniu
    automatycznego dostrajania do wszystkich znalezionych kanałów (wg
    instrukcji, która potem zaginęła).

    Czy ktoś wie jak to zrobić aby przestroić któryś z tych 100 kanałów, lub aby
    on sam wyszukał wszystko, co widzi w kablu i przypisał sobie jakoś do tych
    100 kanałów.

    P.G.