  • 11. Data: 2012-07-22 13:34:33
    Temat: Re: Strzeżony parking w Belgradzie
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Jul 2012 12:15:04 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

    > Centrum miasta też pewnie pozwiedzam na rowerze ;> Ale nie o Belgrad sprawa
    > się rozbija, a o Bośnię, Czarnogórę i takie tam inne Albanie. ;-)

    Oprocz chocby minimalnej znajomosci jezyka (ale realnej, nie urojonej)
    przydalaby sie wiedza o realiach Balkanow, a jesli chcesz jezdzic tam
    rowerem po drogach publicznych, to doradzam tez dobre ubezpieczenie...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 12. Data: 2012-07-22 14:52:28
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    Maciek, Sun, 22 Jul 2012 13:34:33 +0200, pl.misc.samochody:

    > Oprocz chocby minimalnej znajomosci jezyka (ale realnej, nie urojonej)
    > przydalaby sie wiedza o realiach Balkanow, a jesli chcesz jezdzic tam
    > rowerem po drogach publicznych, to doradzam tez dobre ubezpieczenie...

    No patrz, a jeździłem już i nic mi się nie stało... I to w znacznie
    większych wymiarze niż wybieram się teraz.
    Masz coś *konkretnego* do napisania w temacie parkingu strzeżonego w
    Belgradzie?

    --
    Pozdrowienia,
    Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.

  • 13. Data: 2012-07-22 16:33:58
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Jul 2012 14:52:28 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

    > Masz coś *konkretnego* do napisania w temacie parkingu strzeżonego w
    > Belgradzie?

    Tyle, ze jak juz sie doturlasz do Serbii, szukaj pod Belgradem ludzi
    wynajmujacych kwatery (domy sa oznaczone tabliczkami, jak wszedzie). OIDP
    wielu ich nie ma, ale cos znajdziesz. Dogadaj sie z wlascicielem, zeby za
    $$$ zostawic u niego auto i po klopocie. Bedzie na pewno taniej i
    prawdopodobnie bezpieczniej niz na parkingu w miescie. Ludzie sa tam
    zasadniczo serdeczni i uczynni.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 14. Data: 2012-07-22 22:00:36
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 22-07-2012 o 12:15:04 Marek 'marcus075' Karweta
    <m...@g...com> napisał(a):

    > Centrum miasta też pewnie pozwiedzam na rowerze ;> Ale nie o Belgrad
    > sprawa
    > się rozbija, a o Bośnię, Czarnogórę i takie tam inne Albanie. ;-)

    Taaa właśnie mi się przypomniało jak w Czarnogórze gdzieś przy szkoderskie
    jezioro na drodze spotkałem rowerzystów... Polaków, jak się cieszyli że
    "nasi jadą" :D a upał był z 30*C.

    Byłem też w Albanii - Tiranie, i szybko wiałem jak widziałem co tam się
    dzieje - u nas to "pikuś".

    Ogólnie to do Chorwacji włącznie jest jakaś tam cywilizacja, dalej to już
    "meksyk" ;)

  • 15. Data: 2012-07-22 22:51:54
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    MM, Sun, 22 Jul 2012 22:00:36 +0200, pl.misc.samochody:

    > Taaa właśnie mi się przypomniało jak w Czarnogórze gdzieś przy szkoderskie
    > jezioro na drodze spotkałem rowerzystów... Polaków, jak się cieszyli że
    > "nasi jadą" :D a upał był z 30*C.

    30? Maaaaało... Przy 36 stopniach da się jechać rowerem. Wiem z własnego
    doświadczenia, tutejszy kolega MadMan potwierdzi, bo jechał ze mną wtedy.
    Zresztą, jechaliśmy w czasie kilku takich dni, przy 32 stopniach zrobiliśmy
    około 150km, z tego co pamiętam.

    > Byłem też w Albanii - Tiranie, i szybko wiałem jak widziałem co tam się
    > dzieje - u nas to "pikuś".
    >
    > Ogólnie to do Chorwacji włącznie jest jakaś tam cywilizacja, dalej to już
    > "meksyk" ;)

    No ja tam nie wiem. Od Petrovaca na Moru jechałem na północ Jadranską
    magistralą i największą dzicz robili Polacy - wyprzedzali na chama i
    generalnie zachowywali się tak, że ich obecność tylko wstyd przynosiła na
    drodze. Cała reszta - Serbowie, Czarnogórcy, Albańczycy - wyprzedzali jakoś
    po bożemu.

  • 16. Data: 2012-07-23 08:44:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek 'marcus075' Karweta wrote:

> [...]
    > generalnie zachowywali się tak, że ich obecność tylko wstyd
    > przynosiła na drodze. Cała reszta - Serbowie, Czarnogórcy, Albańczycy

    wszystko wskazuje że jesteśmy jedną z najgorzej jeżdżących nacji w Europie
    :)

    też miałem podobne odczucia gdy wracałem z Chorwacji, tam kierowcy
    ciężarówek robili miejsce osobówkom aby mogli ich wygodniej wyprzedzić na
    serpentynach, w Polsce Polski tirman blokował mi powrót na prawy pas po
    wyprzedzaniu.

  • 17. Data: 2012-07-23 12:15:01
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    Marek Dyjor, Mon, 23 Jul 2012 08:44:33 +0200, pl.misc.samochody:

    > wszystko wskazuje że jesteśmy jedną z najgorzej jeżdżących nacji w Europie
    > :)

    Po dwóch rowerowych wizytach w Austrii próbuję po Polsce (i nie tylko)
    samochodem jeździć jak Austriacy, ale kilkukrotnie mnie obtrąbiono jak
    zwalniałem za rowerzystą, żeby nie wyprzedzać na chama...

  • 18. Data: 2012-07-24 05:41:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > samochodem jeździć jak Austriacy, ale kilkukrotnie mnie obtrąbiono jak
    > zwalniałem za rowerzystą, żeby nie wyprzedzać na chama...

    tylko uważaj nie jedź jak Austriacy po autostradzie podczas deszczu :)