  • 1. Data: 2011-08-08 18:43:18
    Temat: Suzuki Grand Vitara
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Witam Was, i zapytuję, czy rozważając auto 4x4 do codziennego użytku,
    bardziej jednak na drogi, ale czasem w całkiem sporym śniegu, błocie i w
    górkach, warto się zainteresować autkiem z tytułu. Chcę kupić mniej więcej
    czterolatka. Poszukuję opinii na temat psujności, wygody, spalania (raczej
    benzyna 2l, ale może się skończyć na dieslu 1.8), szeroko pojętych wad i
    zalet. Na co zwracać uwagę przy ewentualnym zakupie. A może jakieś ciekawe
    alternatywy z manualną skrzynią i możliwością pojeżdżenia na pełnym 4x4 - bo
    Grand Vitara mogłaby być o te pół numeru większa, zwłaszcza w bagażniku...
    Grupo, pomóż :)

    zdrówka, Piotr

  • 2. Data: 2011-08-08 23:16:12
    Temat: Re: Suzuki Grand Vitara
    Od: Sklavin <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 8 Aug 2011 18:43:18 +0200, PW napisał(a):

    > Grand Vitara mogłaby być o te pół numeru większa, zwłaszcza w bagażniku...
    > Grupo, pomóż :)

    Kia Sorento poprzedni model.

  • 3. Data: 2011-08-09 00:25:01
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 08.08.2011 18:43, PW pisze:
    > auto 4x4 do codziennego użytku,
    > Na co zwracać uwagę przy ewentualnym zakupie. A może jakieś ciekawe
    > alternatywy z manualną skrzynią i możliwością pojeżdżenia na pełnym 4x4

    Jeep Wrangler Rubicon. Albo cokolwiek do czego zamontujesz blokady
    mechanizmów różnicowych. :)

    S.

  • 4. Data: 2011-08-09 07:40:40
    Od: krzyss <k...@S...com>

    W dniu 2011-08-08 18:43, PW pisze:
> [...]
    > Grand Vitara mogłaby być o te pół numeru większa, zwłaszcza w bagażniku...

    Benzyna po wawie potrafi spalic 15L
    Diesel 1,9 to konstrukcja z renault, wiec lubi pokaprysic dodatkowo ma
    DPFa. Raczej te auta sa solidne i sie nie psuja.

    --
    ===-----== krzyss vel Qkill ==-----===
    ----===---- www.krzyss.com ----===----

  • 5. Data: 2011-08-09 18:00:11
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik "krzyss" <k...@S...com> napisał w wiadomości

    | Benzyna po wawie potrafi spalic 15L
    | Diesel 1,9 to konstrukcja z renault, wiec lubi pokaprysic dodatkowo ma
    | DPFa. Raczej te auta sa solidne i sie nie psuja.

    Właśnie kwestii silnikowej obawiałem się najbardziej, dzięki :)

    zdrówka, Piotr

  • 6. Data: 2011-08-10 16:23:40
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak PW nawija makaron na uszy:

> [...]
    > benzyna 2l, ale może się skończyć na dieslu 1.8), szeroko pojętych wad i
    > zalet. Na co zwracać uwagę przy ewentualnym zakupie.

    Z mojej lektury wynikaja głownie usterki przeniesienia napedu.
    Wygody tam tyle co w suvach czyli osobowka z siedzeniem jak na
    taborecie. Lepsza alternatywa jest kupno RAV4, ale zaplacisz wiecej.

    Jesli byl jezdzony w terenie jako auto bez specjalnego przygotowania to
    moze byc troche przykatowane (niektorym nadal sie wydaje ze Vitara
    drugiej generacji to auto nadal offroadowe).

    Ja za tydzien kupuje wersje pierwsza GV (model do 2004) ;)

    --
    Dman-666
    6A13 z bombom LPG, Stolec

  • 7. Data: 2011-08-10 22:42:15
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik "Dman-666" <d...@t...o2.pl> napisał w
    wiadomości news:MPG.28acb2d63b0311ee9896a4@news.onet.pl...
    | Z mojej lektury wynikaja głownie usterki przeniesienia napedu.
    | Wygody tam tyle co w suvach czyli osobowka z siedzeniem jak na
    | taborecie. Lepsza alternatywa jest kupno RAV4, ale zaplacisz wiecej.

    I serwis też chyba droższy.

    | Jesli byl jezdzony w terenie jako auto bez specjalnego przygotowania to
    | moze byc troche przykatowane (niektorym nadal sie wydaje ze Vitara
    | drugiej generacji to auto nadal offroadowe).

    Poszukam czegoś z Belgii czy Danii, tam nie ma terenu :)

    | Ja za tydzien kupuje wersje pierwsza GV (model do 2004) ;)

    To ta bardziej terenowa - rozważałbym, ale jednak więcej będę jeździł
    asfaltem, a w terenie krótkie choć częste kawałki po stromych zabłoconych
    polnych drogach, pod górkę albo w świeżym śniegu.

    zdrówka, PW

  • 8. Data: 2011-08-11 16:27:34
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak PW nawija makaron na uszy:

    > Użytkownik "Dman-666" <d...@t...o2.pl> napisał w
    > wiadomości news:MPG.28acb2d63b0311ee9896a4@news.onet.pl...
    >
    > I serwis też chyba droższy.

    Serwis Toyoty IMO tanszy - wieksza podaz aut oraz znajomosc zagadnienia
    przez serwisy.

    > Poszukam czegoś z Belgii czy Danii, tam nie ma terenu :)
    I slusznie! ;)

    > To ta bardziej terenowa - rozważałbym, ale jednak więcej będę jeździł
    > asfaltem, a w terenie krótkie choć częste kawałki po stromych zabłoconych
    > polnych drogach, pod górkę albo w świeżym śniegu.

    To zdecydowanie "dwojka" - jest mocno SUVowata. Jedynka jest autem z
    terenowym rodowodem, jezdzi sie tym jak taczka na zelaznym kole (co nie
    zmienia faktu, ze bede katowal w 90% po miescie - ot taki kaprys ;) ).

    --
    Dman-666
    6A13 z bombom LPG, Stolec

  • 9. Data: 2011-08-11 17:43:51
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 11/08/2011 15:27, Dman-666 wrote:
    > Tak se patrze i patrze jak PW nawija makaron na uszy:

    > Serwis Toyoty IMO tanszy - wieksza podaz aut oraz znajomosc zagadnienia
    > przez serwisy.

    > I slusznie! ;)

    Tam też wszyscy do kościoła tylko? ;)

    --