  • 1. Data: 2011-08-05 22:21:55
    Temat: Światła w dzień w Trybunale Konstytucyjnym - i co dalej?
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Mówiło się, że ustawa o światłach w dzień ma trafić do Trybunału. Minął
    chyba z rok. Czy coś z tego wyniknęło?

  • 2. Data: 2011-08-06 17:08:11
    Od: Rafal <r...@n...spamowac>

    W dniu 2011-08-05 22:21, Marcin N pisze:
    > Mówiło się, że ustawa o światłach w dzień ma trafić do Trybunału. Minął
    > chyba z rok. Czy coś z tego wyniknęło?

    Boszzzzz jeszcze tego brakowało by TK zajmował sie takimi pierdolami :/

  • 3. Data: 2011-08-06 23:17:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 06 Aug 2011 17:08:11 +0200, Rafal napisał(a):

    > Boszzzzz jeszcze tego brakowało by TK zajmował sie takimi pierdolami :/

    Przepis zostal wprowadzony z naruszeniem konstytucji.
    I TK jest wlasciwy zeby go uniewaznic, bez zastanawiania sie czy on dobry
    czy zly.

    J.

  • 4. Data: 2011-08-23 15:01:05
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    .net...

> [...]

    Przepis zostal wprowadzony z naruszeniem konstytucji.
    I TK jest wlasciwy zeby go uniewaznic, bez zastanawiania sie czy on dobry

    =====================

    To dzieje sięz tym coś, czy nie? I czy przepis obowiązuje, gdy czeka sobie w
    szufladzie Trybunału?

  • 5. Data: 2011-08-23 15:34:24
    Od: Berni_bn <s...@p...onet.pl>

    > Przepis zostal wprowadzony z naruszeniem konstytucji.
    > I TK jest wlasciwy zeby go uniewaznic, bez zastanawiania sie czy on dobry
    > czy zly.

    Chyba nie. TK orzeka czy przepis jest zgodny z konstytucją czy nie. I
    tyle. TK nie jest ciałem ustawodawczym.

  • 6. Data: 2011-08-23 16:12:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Saturday, August 6, 2011, 11:17:37 PM, you wrote:

    > Przepis zostal wprowadzony z naruszeniem konstytucji.

    Na czym polegało to naruszenie?

    > I TK jest wlasciwy zeby go uniewaznic, bez zastanawiania sie czy on
    > dobry czy zly.

    Patrząc na wyroki TK mam duże wątpliwości, czy TK kieruje się zawsze
    zgodnością z konstytucją.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2011-08-23 22:14:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 23 Aug 2011 16:12:40 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >
    > Na czym polegało to naruszenie?

    Nie przeszedl przez trzy czytania, bo go zgloszono jako poprawke do
    zupelnie innych poprawek juz po pierwszym czytaniu.

    Ale tu mialby sprawe jasna :-)

    J.

  • 8. Data: 2011-08-23 23:17:05
    Od: "Tomek" <W...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" napisał
    > Mówiło się, że ustawa o światłach w dzień ma trafić do Trybunału. Minął chyba
    > z rok. Czy coś z tego wyniknęło?
    spokojnie, zbliżają się wybory, któraś partia na pewno obieca wycofanie
    nieżyciowego przepisu dla dobra wybor... tfu! kierowców

    pzdr
    --
    Tomek

  • 9. Data: 2011-08-24 00:09:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 22:14:39 +0200 osobnik zwany J.F. wystukał:

    zobaczymy co powiesz po wyroku TK :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 10. Data: 2011-08-24 10:30:52
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2011-08-23 23:17, Tomek pisze:

    > spokojnie, zbliżają się wybory, któraś partia na pewno obieca wycofanie
    > nieżyciowego przepisu dla dobra wybor... tfu! kierowców

    A tak z innej beczki, nie przepisowej, bo tez nie jestem przekonany co
    do jezdzenia na swiatlach w dzien, szczegolnie w miescie, to jechalem
    ostatnio jakas wielkopolska droga w ramach wakacji...
    Droga prosta po horyzont, ruchu ZADNEGO, lekko z gorki, widocznosc na -
    a nie wiem - z 4-5km? (mozliwe to?) i wyobrazcie sobie, ze z przeciwka
    jechalo auto, i zobaczylem jego swiatla chociaz bylo bardzo daleko - po
    prostu "odcinaly" sie od asfaltu i widac bylo, ze cos z przeciwka
    jedzie. Obrysu auta nie bylo jeszcze widac bo bylo jakies srebrne/szare.
    Zatem cos w tych swiatlach jest...

    Inna sprawa jest taka, ze obawiam sie tego, iz po ew. zniesieniu
    przepisu bedzie zbyt duza swoboda interpretacji czy widocznosc jest
    dobra czy zla i czy juz jest zmierzch czy jeszcze nie ma - pojawi sie
    pewnie pelno baranow jezdzacych o zmroku/w deszcz etc. bez swiatel. To
    bedzie wada zniesienia przepisu.

    --
    jarek