  • 1. Data: 2018-08-05 12:54:00
    Temat: Sygnalizowanie zamiaru skrętu
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    Okazuje się, że nie dla wszystkich skręt na skrzyżowaniu z
    pierwszeństwem łamanym jest skrętem. Niektórzy uważają, że jeśli na
    skrzyżowaniu skręcają w drogę poprzeczną zgodnie z pierwszeństwem na
    znakach, to jadą prosto. Jeśli przejeżdżają takie skrzyżowanie na
    wprost, to znaczy że skręcają.
    Absurd? Niemożliwe?
    Nie!
    Poczytajcie sobie, takie idiotyczne stwierdzenia wypisują w komentarzach:
    http://www.auto-swiat.pl/prawo/mi-doprecyzowuje-zasa
    dy-uzywania-kierunkowskazow/k552jv

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 2. Data: 2018-08-05 13:39:05
    Temat: Re: Sygnalizowanie zamiaru skrętu
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 5 Aug 2018 12:54:00 +0200, Akarm napisał(a):

    > Poczytajcie sobie, takie idiotyczne stwierdzenia wypisują w komentarzach:
    > http://www.auto-swiat.pl/prawo/mi-doprecyzowuje-zasa
    dy-uzywania-kierunkowskazow/k552jv

    Ciekawe od jakiego począwszy kąta skrętu liczy się "zmiana kierunku
    jazdy" :) Pan minister mógłby podpowiedzieć bo dalej jest niejasne.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2018-08-05 13:45:41
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]

    > Nie!
    > Poczytajcie sobie, takie idiotyczne stwierdzenia wypisują w komentarzach:

    Trochę tam zbyt nisko latają kwantyfikatory ;)

    O ile należy sygnalizować skręt na takim skrzyżowaniu:
    http://brd.edu.pl/sytuacje/t6a.jpg

    To tutaj byłoby to wręcz mylące dla wyjeżdżających z podporządkowanej:
    http://znaki.vxm.pl/images/foto/T-6e.jpg

  • 4. Data: 2018-08-05 14:18:19
    Od: <2...@6...141819.invalid> (Tom N)

    Tomasz Pyra w

> [...]

    [...]
    dy-uzywania-kierunkowskazow/k552jv

    > Trochę tam zbyt nisko latają kwantyfikatory ;)

    Masz umysł, który rozróżnia więcej niż białe i czarne, ale niektórzy maja to
    postrzeganie wyłączone...

    > O ile należy sygnalizować skręt na takim skrzyżowaniu:
    > http://brd.edu.pl/sytuacje/t6a.jpg

    > To tutaj byłoby to wręcz mylące dla wyjeżdżających z podporządkowanej:
    > http://znaki.vxm.pl/images/foto/T-6e.jpg

    Bo kierunkowskazów należy używać z głową, a malarze znaków starają sie to
    podpowiedzieć...

    Znaczy tu: http://brd.edu.pl/sytuacje/t6a.jpg jest "ostro" wykończony
    malunek, a tu: http://znaki.vxm.pl/images/foto/T-6e.jpg zwykły łuk

    Na jednym sie kierunek zmienia, na drugim się jedzie na wprost -- proste i
    logiczne ;-)

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2018-08-05 14:41:19
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    dy-uzywania-kierunkowskazow/k552jv

    > Ciekawe od jakiego począwszy kąta skrętu liczy się "zmiana kierunku
    > jazdy" :) Pan minister mógłby podpowiedzieć bo dalej jest niejasne.

    Ciekawi mnie, czy takie sugestie przedstawiali ludzie z prawem jazdy?
    Bo zacząłem powątpiewać po przeczytaniu wypowiedzi niejakiej Ireny
    Alicji Surman o "różnych skrzyżowaniach".
    ---
    Sednem tej sprawy są różne skrzyżowania. Zmiana kierunku jazdy jest na
    skrzyżowaniach tzw. łamanych, czyli dających alternatywę jadącym, stąd
    mają obowiązek sygnalizowaniua kierunku jazdy. Sytuacja na prostym
    skrzyzowaniu jest zupełnie inna - tu się jedzie zgodnie z kierunkiem
    jazdy podanym na znaku, więc tu moim zdaniem nie ma zmiany kierunku jazdy.
    ---
    A o "prostym skrzyżowaniu" pisała już wcześniej, że to skrzyżowanie z
    pasami wymalowanymi linią ciągłą. :D
    Tępa baba nie wie, co to jest skrzyżowanie!

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 6. Data: 2018-08-05 15:57:23
    Od: Bok <a...@g...com>

    > O ile należy sygnalizować skręt na takim skrzyżowaniu:
    > http://brd.edu.pl/sytuacje/t6a.jpg

    tu jadą w lewo migam w lewo, jadąc prosto migam w prawo

    > To tutaj byłoby to wręcz mylące dla wyjeżdżających z podporządkowanej:
    > http://znaki.vxm.pl/images/foto/T-6e.jpg

    tu jadąc drogą z pierwszeństwem nie migam

  • 7. Data: 2018-08-05 15:57:37
    Temat: Re: Sygnalizowanie zamiaru zmiany kierunku jazdy.
    Od: "Stefan" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe od jakiego począwszy kąta skrętu liczy się "zmiana kierunku
    > jazdy" :) Pan minister mógłby podpowiedzieć bo dalej jest niejasne.
    > --
    > Jacek

    A po co ci "kąt skrętu" ?
    Zmiana kierunku jazdy występuje w miejscu w którym dozwolona
    jest jazda przynajmniej w dwóch kierunkach i przedtem należy
    zasygnalizować w którym kierunku jest zamiar jazdy.

  • 8. Data: 2018-08-05 16:18:40
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-05 o 15:57, Stefan pisze:

    > A po co ci "kąt skrętu" ?

    Przecież w komentarzach pod artykułem właśnie takie rozterki są
    prezentowane!

    > Zmiana kierunku jazdy występuje w miejscu w którym dozwolona
    > jest jazda przynajmniej w dwóch kierunkach i przedtem należy
    > zasygnalizować w którym kierunku jest zamiar jazdy.

    Każdy normalny o tym wie.
    Ale jak widać, tutaj też, niektórzy jadąc prosto, uważają że skręcają.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 9. Data: 2018-08-05 16:20:39
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-05 o 15:57, Bok pisze:

    > tu jadą w lewo migam w lewo, jadąc prosto migam w prawo

    Żeby kierowcy jadący z lewej i chcący skręcić w lewo mieli pewność, że
    droga wolna bo nie jedziesz prosto?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 10. Data: 2018-08-05 16:24:54
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-05 o 16:18, Akarm pisze:
    > W dniu 2018-08-05 o 15:57, Stefan pisze:
    [...]
    Ups... Nie zwróciłem uwagi na to, komu odpisałem.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/