  • 81. Data: 2013-10-09 15:24:02
    Temat: Re: Syrena 105 (km/h) i ITD
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 08.10.2013 14:41, Artur Maśląg pisze:
    > Niestety nie masz żadnym dowodów (ani przykładów) na błędną pracę
    > systemu w tym zakresie.

    A teraz przeczytaj instrukcjęobłsugi od Fotorapida CM. Jak przeczytasz
    daj znać podyskujemy.

    > Niestety wszystkie te przypadki potwierdzają to co pisałem - ewentualne
    > błędy łatwo się wyjaśnia, a te się rzadko trafiają.

    Tak? A jak zamist ciężarówki tam byłaby osobówka to jakby kierowca miał
    to wyjaśnić?

    --
    anacron
    aba/

  • 82. Data: 2013-10-09 18:31:32
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-10-09 14:24, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał:
    (...)
    > No dobra, przesadzam, moze sie sedziemu spodoba i mu uwierzy.

    Dziwnym trafem przypadki które odnotowano miały odczyty zdecydowanie
    odbiegające od ograniczenia, a nie tylko trochę. Jak chcesz mieć
    argument w ręku to naucz się jeździć zgodnie z przepisami i sam
    zobaczysz, że takie błędy się wyjaśnia bez problemu. Zresztą
    opisy możliwych błędnych pomiarów są w instrukcjach do nich.

    > Wystarczy tych pare przykladow. Znaczy sie zdarza sie.

    Tych parę przykładów to jaki jest promil i czy któryś z nich nie
    został wyjaśniony?

    > A jak sobie wyobrazasz to banalne wyjasnienie w sytuacji gdy przyjdzie
    > wezwanie ze pod Szczecinem jechales 105/50, a ty wiesz tylko ze do
    > Szczecina w tym roku nie jechales, i dzieci tez nie wyskoczyly?

    Banalnie. Odmawiam przyjęcia ze stosowaną argumentacją i tyle.
    Jak sprawa trafi do sądu to będzie zdjęcie, zresztą pewnie bez zdjęcia
    sprawę by się dało wyjaśnić. Wiem, że w Twojej opinii jestem na
    straconej pozycji przez kombinatorów/cwaniaków, ale to już sąd
    ocenia, a nie pmsiane teorie spiskowe. Samochód sam nie jeździł.

    > Jeden telefon do ITD wystarczy ?

    Pewnie nie wystarczy, ale jak pisałem - czasem błędy się zdarzają.
    Zresztą już to wyjaśniałem jakiś czas temu, a Ty biedny spudłowałeś
    nawet z pytaniem co robiłem 4 miesiące temu. Teraz próbujesz z
    kombinacjami szczecińskimi - słabo, nic nowego.

    > A jak masz, to jak udowodnisz ze sie system pomylil ?

    Będzie to zależało od konkretnej sytuacji. Tak jak ze wszystkim.
    Błędy się zdarzają w każdym systemie i czasem na kogoś trafia.

    > Patrz wyzej - tez zaplacisz, tyle ze kosztami sadowymi :-)

    Już raz poległeś z próbami udowodnienia czegoś podobnego,
    a na mandaty nie czeka się po pół roku.

    > A pamietasz te wszyskie razy gdy nie zwolniles ?

    A pamiętasz o czym pisałem wcześniej? Nie muszę pamiętać, mogę
    odtworzyć wiele rzeczy. A jak nie zwolniłem to trudno, zapłacę.
    Szanse wystąpienie razem błędu pomiaru i mojego niezwolnienia są
    w zasadzie zerowe...

    > Nie, wczesniej i teraz nadal pierdolisz, jesli twierdzisz ze z tarczki
    > da sie odczytac predkosc

    Widzę, że argumenty się kończą, a o odczytach z tarczki tachografu to
    nie ja pisałem :> Do tego widzę, że nadal nie wiesz o czym pisałem
    i nie chodziło o GPS.

    > Jak ilosc prob ustalamy za wlasciwa do przetestowania systemu ?
    > 10, 100, tysiac ?

    10.

  • 83. Data: 2013-10-09 20:03:46
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2013-10-09 18:31, Artur Maśląg pisze:

    > Tych parę przykładów to jaki jest promil i czy któryś z nich nie
    > został wyjaśniony?

    Tylko niektórzy z tych, którzy uważają się za naciągniętych leci do
    mediów na skargę.
    Tak, te "ekstremalne" przypadki podawane przez media zostały wyjaśnione.
    Biorąc jednak pod uwagę prawdopodobieństwo - przypadków mniej
    ekstremalnych powinno być znacznie więcej - a tu już nie każdy się
    zorientuje, że zostaje ukarany nie za swoje wykroczenie.
    Jeszcze gorzej, że zdarzają się przypadki podawania fałszywej prędkości,
    a to już oznacza nie tylko karanie za nie swoje wykroczenie, ale nawet
    karanie za niepopełnione wykroczenie.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 84. Data: 2013-10-09 20:43:27
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 6 Oct 2013 01:44:17 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >Ale co ma zrobić w takiej sytuacji sprawny kierowca, sprawnego samochodu,
    >skoro ITD właśnie na tą okoliczność, celowo nie wysyła zdjęć, ani w żaden
    >sposób nie umożliwia zapoznania się ze zdjęciem?

    Nic. Zapamiętaj, oni to robią dla Twojego dobra :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 85. Data: 2013-10-09 20:45:54
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 06 Oct 2013 22:05:11 +0200, Krzysztof 45
    <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> wrote:

    >W budrzecie na ten rok jest zapisana niemała kwota z mandatów. Sniło mi się?

    Jaka? Pokaż odpowiednią pozycję w budżecie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 86. Data: 2013-10-09 21:08:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
> [...]
    >Dziwnym trafem przypadki które odnotowano miały odczyty zdecydowanie
    >odbiegające od ograniczenia, a nie tylko trochę.

    No bo tylko takie trafily do publikacji :-)

    Ale przeciez znasz sie troche na pomiarach - skoro system popelnia
    bledy grube, to jaka dasz gwarancje ze nie popelnia mniejszych ?

    >Jak chcesz mieć
    >argument w ręku to naucz się jeździć zgodnie z przepisami i sam
    >zobaczysz, że takie błędy się wyjaśnia bez problemu.

    Zartujesz ?
    To moze byc argument dla samego siebie, ale przeciez nie dla urzedu.
    Kazdy moze powiedziec ze on zawsze przepisowo jezdzi, wiec radar sie
    pomylil :-)

    >Zresztą opisy możliwych błędnych pomiarów są w instrukcjach do nich.

    Z ciebie to zartownis pelna geba - no to dlaczego obsluga nie
    doczytala tej instrukcji i wyslala mandacik ze 155km/h ?

    >Tych parę przykładów to jaki jest promil i czy któryś z nich nie
    >został wyjaśniony?

    I zagwarantujesz ze zaden inny blad nie zostal ukryty ?
    Bo ja tam pewny jestem ze sporo ich bylo nieopublikowanych.

    A te 155 to niby jak zostalo wyjasnione ?
    A, ze niby bylo tak duzo, ze nawet inspektorzy odstapili od scigania ?
    Ale jakby trafilo na ciebie w osobowce czy dostawczaku, to tez by
    uwierzyli ?

    >Banalnie. Odmawiam przyjęcia ze stosowaną argumentacją i tyle.
    >Jak sprawa trafi do sądu to będzie zdjęcie, zresztą pewnie bez
    >zdjęcia

    A dlaczego mialaby nie trafic.

    >sprawę by się dało wyjaśnić. Wiem, że w Twojej opinii jestem na
    >straconej pozycji przez kombinatorów/cwaniaków, ale to już sąd
    >ocenia, a nie pmsiane teorie spiskowe. Samochód sam nie jeździł.

    Nie, czemu, popatrzycie na zdjecie, moze da sie od razu dojrzec ze to
    nie twoje auto.
    Ale moze sie nie uda i ciekaw jestem co wtedy.

    Ale ty to nazywasz banalne ? Banalne to bedzie jak w celu zalatwienia
    sprawy wystarcza dwie minuty i jeden telefon.

    A ten sad to gdzie bedzie ? W rejonie oskarzonego, w rejonie GI, czy w
    rejonie popelnienia wykroczenia ?

    >Będzie to zależało od konkretnej sytuacji. Tak jak ze wszystkim.
    >Błędy się zdarzają w każdym systemie i czasem na kogoś trafia.

    Oby trafialo na ciebie jak najczesciej.
    Nic tak nie koryguje wlasnego zdania jak wlasna opinia :-)

    >Już raz poległeś z próbami udowodnienia czegoś podobnego,
    >a na mandaty nie czeka się po pół roku.

    A ile razy wyprobowales juz kiedys w sadzie swoj urok osobisty ?
    Bo ja tam nie mam watpliwosci ze jak bedzie na fotce powiedzmy 80, a
    ty sie zarzekniesz ze zawsze przepisow przestrzegasz i jechales tam 50
    ... to tym razem padnie na ciebie :-)

    >Widzę, że argumenty się kończą, a o odczytach z tarczki tachografu to
    >nie ja pisałem :-) Do tego widzę, że nadal nie wiesz o czym pisałem
    >i nie chodziło o GPS.

    Nie wiem o czym pisales. Tacho cyfrowe ?
    Bo ja zrozumialem z twojej pisaniny ze uwazasz iz firmie transportowej
    ustalic zasadnosc mandatu sie da.

    A to wymaga odczytania predkosci z godziny i minuty pomiaru, mierzonej
    w czasie fotoradaru (choc dzieki gsm to czas tam moga miec dosc
    dokladny).
    Jak zamierzasz to zrobic ?
    A przeciez przez minute predkosc moze sie duzo zmienic.

    >10.

    No to nie wgryzajac sie w zawilosci statystyki matematycznej rzeklbym
    ze godzisz sie z tym ze 10% pomiarow moze byc blednych.
    Sporo. to razem wyjda setki tysieczy oszukanych ludzi rocznie.
    Oby maszyna kiedys ciebie wylosowala, najlepiej pare razy :-)

    J.

  • 87. Data: 2013-10-09 21:48:27
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-10-09 21:08, J.F pisze:
    > (...)
    >
    > No bo tylko takie trafily do publikacji :-)

    Ba, myślisz, że z każdą głupotą ludzie biegną do tv? Nie, ludzie
    najpierw takie rzeczy próbują wyjaśnić normalnie, a nie przez
    media.

    > Ale przeciez znasz sie troche na pomiarach - skoro system popelnia bledy
    > grube, to jaka dasz gwarancje ze nie popelnia mniejszych ?

    Cóż, błędy grube wynikają z zasad działania tych urządzeń, a co do
    mniejszych - żadnej gwarancji nie dam, że trafić się nie mogą.
    Niemniej z tego tytułu, że znam "się trochę na pomiarach" to
    śmiem twierdzić, że nie jest o nie tak łatwo.

    > Zartujesz ?

    Nie.

    > To moze byc argument dla samego siebie, ale przeciez nie dla urzedu.

    Skąd taki wniosek? Urząd ma Twoją historię, a sąd to może ocenić.

    > Kazdy moze powiedziec ze on zawsze przepisowo jezdzi, wiec radar sie
    > pomylil :-)

    Owszem, każdy może powiedzieć...

    > Z ciebie to zartownis pelna geba - no to dlaczego obsluga nie doczytala
    > tej instrukcji i wyslala mandacik ze 155km/h ?

    To miej pretensje do obsługi, a nie do mnie.

    > I zagwarantujesz ze zaden inny blad nie zostal ukryty ?

    Nie, niczego nie gwarantuję, niemniej szanse na kumulację błędów
    systemu masz niewielką.

    > Bo ja tam pewny jestem ze sporo ich bylo nieopublikowanych.

    Co nie znaczy, że nie rozpatrzonych na korzyść kierowcy. O definicję
    "sporo" przez grzeczność nie pytam.

    > A te 155 to niby jak zostalo wyjasnione ?

    To ja Ciebie pytam jak - z materiału to nic nie wynika.

    > A dlaczego mialaby nie trafic.

    Niech trafia.

    > Nie, czemu, popatrzycie na zdjecie, moze da sie od razu dojrzec ze to
    > nie twoje auto.
    > Ale moze sie nie uda i ciekaw jestem co wtedy.

    Kombinuj, kombinuj. Nie byłem w tym Szczecinie (znaczy mój samochód nie
    był), a na zdjęciu jest mój?

    > Ale ty to nazywasz banalne ? Banalne to bedzie jak w celu zalatwienia
    > sprawy wystarcza dwie minuty i jeden telefon.

    Hmmm, banalne. Najwyraźniej małe masz doświadczenie z wymiarem
    sprawiedliwości, czy innymi organami...

    > A ten sad to gdzie bedzie ? W rejonie oskarzonego, w rejonie GI, czy w
    > rejonie popelnienia wykroczenia ?

    Nieistotne.

    > Oby trafialo na ciebie jak najczesciej.

    Niektórzy tak mają, że innym życzą problemów (dowolnych) - ja taki
    nie jestem.

    > Nic tak nie koryguje wlasnego zdania jak wlasna opinia :-)

    Miałeś na myśli chyba własne doświadczenie, a nie własną opinię :>

    > Nie wiem o czym pisales. Tacho cyfrowe ?

    Dla przykładu. Były wędki.

    > Bo ja zrozumialem z twojej pisaniny ze uwazasz iz firmie transportowej
    > ustalic zasadnosc mandatu sie da.

    Mniej więcej dobrze zrozumiałeś, ale to co napisałeś wcześniej o tym
    tak średnio świadczy.

    > No to nie wgryzajac sie w zawilosci statystyki matematycznej rzeklbym ze
    > godzisz sie z tym ze 10% pomiarow moze byc blednych.

    Idź do lekarza, który ci wyjaśni źródło pokąsania, którego nie
    zauważyłeś.