  • 1. Data: 2009-05-20 11:01:46
    Temat: Szafka na serwer
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    Witam grupe,

    Pytanie raczej sprzetowe - czy ktos mial do czynienia z wyciszonymi szafami
    Whisper? Musze szybko zamowic wysoka na 15U dla klienta, bedzie w niej
    pracowac IBM x3650, jeden pecet uzywany do pracy zdalnej i naped LTO. Czy to
    ma szanse byc nieslyszalne w pokoju obok przez cienka scianke dzialowa?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 2. Data: 2009-05-20 11:58:46
    Temat: Re: Szafka na serwer
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 20 May 2009 12:01:46 +0100, "kamil" <k...@s...com> wrote:

> [...]
    >ma szanse byc nieslyszalne w pokoju obok przez cienka scianke dzialowa?

    Ma szansę albo i nie ma. Dużo zależy od chłodzenia - jak kiepskie to
    wiatraki będą generować spory szum coby serwer utrzymać w jako tako
    niskiej temepraturze. Te szafy niby są wyciszone ale ja bym się
    obawiał że coś sie przegrzeje - coś te gąbkowe wykładziny nie
    wzbudzają we mnei zaufania w tej kwestii. Raczej sprawdziłbym wpierw
    czy ten serrwer w zwykłej szafie/bez niej mocno szumi.

    Zdrówko

  • 3. Data: 2009-05-20 12:03:35
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> wrote in message

> [...]
    > wzbudzają we mnei zaufania w tej kwestii. Raczej sprawdziłbym wpierw
    > czy ten serrwer w zwykłej szafie/bez niej mocno szumi.

    Dzieki za odpowiedz. W tej chwili stoi w zwyklej szafie z odzysku, w ktorej
    brakuje jednej strony wiec halasuje jak diabli. Do tej pory pokoj obok byl
    pusty wiec nikomu to nie przeszkadzalo. Nie bardzo mam mozliwosc kupic
    zwykla szafe i gdyby sie nie podobalo szukac innej, ciekawi mnie wiec czy
    ktos mial do czynienia z podobnymi wynalazkami. W serwerowni wszystko stoi w
    zwyklych rackach i szczerze mowiac nigdy nie widzialem dzwiekoszczelnych z
    bliska.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 4. Data: 2009-05-20 12:07:11
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    kamil pisze:
> [...]
    > ma szanse byc nieslyszalne w pokoju obok przez cienka scianke dzialowa?

    Jak w drugim pomieszczeniu będzie okno otwarte na ulicę, gdzie co chwila
    jakiś samochód przejeżdża, to serwer w tym tle będzie niesłyszalny ;-)

  • 5. Data: 2009-05-20 12:08:21
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote in message

    > Jak w drugim pomieszczeniu będzie okno otwarte na ulicę, gdzie co chwila
    > jakiś samochód przejeżdża, to serwer w tym tle będzie niesłyszalny ;-)

    Niestety, trawka i bajoro. Fakt ze ptaszyska dra sie na wiosne, ale bez
    przesady.

    Jednym slowem - warto za taka szafke przeplacic, czy roznicy pomiedzy zwykla
    wielkiej nie bedzie?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 6. Data: 2009-05-20 12:48:37
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    kamil pisze:

> [...]
    > przesady.
    >

    > Jednym slowem - warto za taka szafke przeplacic, czy roznicy pomiedzy zwykla

    IMO nie warto - największy hałas generują wentylatory. Lepiej za różnicę
    kupić cichsze o takim samym strumieniu powietrza i będzie lepszy efekt.
    Jedynie warto dopłacać, gdy takich szaf jest wiele i każda korekta
    hałasu się przydaje. Przy jednej szafie mała różnica.

  • 7. Data: 2009-05-20 13:34:34
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 20 May 2009 14:48:37 +0200, BQB
> [...]

    >Jedynie warto dopłacać, gdy takich szaf jest wiele i każda korekta
    >hałasu się przydaje. Przy jednej szafie mała różnica.

    Popieram takei podejście. Obłoż zwykła szafę gąbką - zobaczysz co to
    daje. A problemy z chłodzeniem będą identyczne. Swoja droga jak to nei
    jest specjalizowana serwerownia tylko zwykły pokój i tylko 2 mszyny to
    może da radę przenieść to w inne miejsce budynku gdzie nie bezie
    nikomu przeszkadzać? W razie czego dochodzi koszt kabli sieciowych i
    ewentualnei zasilania - jak w innym miejscu będzie kiepskie. Serwer
    nei musi stać pod biurkiem. ;-)

    Zdrówko

  • 8. Data: 2009-05-20 14:07:26
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]

    > nikomu przeszkadzać? W razie czego dochodzi koszt kabli sieciowych i
    > ewentualnei zasilania - jak w innym miejscu będzie kiepskie. Serwer

    Rozwiazanie idealne, ale niestety niezbyt mozliwe - firma wynajmuje w
    instytucie kilka pomieszczen i przy okazji przejelismy ich obsluge
    techniczna. Biuro w innym budynku niz glowne serwerownie, reszta pokoi
    zajeta przez inne firmy, jedyne wolne w ich dziale obok skladu na dokumenty
    i serwer postanowili akurat zajac.

    Skoro mowicie ze nie warto, to pomysle nad zabudowaniem scianka gipsowa
    kawalka pokoju, patrzac na ceny szafek w okolicy 2000USD wyjdzie taniej i
    pewnie efekt lepszy.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 9. Data: 2009-05-20 14:31:42
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 20 May 2009 15:07:26 +0100, "kamil" <k...@s...com> wrote:

> [...]
    >zajeta przez inne firmy, jedyne wolne w ich dziale obok skladu na dokumenty

    A nie mają gdzie np. rozdzielni elektrycznej żeby tam szafkę wrzucić?
    Albo jakiegoś pomieszczenia technicznego gdzi enp. centrakla wisi?
    Kanciapy na strychu? W państwowych instytutach zawsze coś takiego sie
    trafi - zapytaj pana Czesia co jest lokalną złotą rączką ;-)

    >Skoro mowicie ze nie warto, to pomysle nad zabudowaniem scianka gipsowa
    >kawalka pokoju, patrzac na ceny szafek w okolicy 2000USD wyjdzie taniej i
    >pewnie efekt lepszy.

    Wentylację/klimatyzację bedziesz do tego robił? Jak tak to mozna dość
    mocno to obudować a odprowadzenie ciepła zrobić gdzieś na zewnątrz. Bo
    to w sumie robija się o to żeby było wytłumione ale dobrze chłodzone.

    Zdrówko

  • 10. Data: 2009-05-20 14:53:58
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    > Kanciapy na strychu? W państwowych instytutach zawsze coś takiego sie
    > trafi - zapytaj pana Czesia co jest lokalną złotą rączką ;-)

    Tez kiepskie wyjscie, bo pani Krysia z recepcji musiala by zadzierac kiecke
    i przedzierac sie przez strych zeby codziennie tasme zmienic. :) Pomysle
    jeszcze co z tym zrobic, chociaz z drugiej strony zamieniajac polotwarta
    szafke na przyzwoita wytlumiona gabka i tak beda zadowoleni a przy okazji
    chlodzenie rozwiazane.

    http://www.acoustiproducts.com/en/whisper_cabinets.a
    sp - wyglada to w miare
    solidnie.