  • 291. Data: 2011-08-21 20:35:02
    Temat: Re: Szanujmy policję...
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 21 Aug 2011 19:45:07 +0200, 'Tom N' napisał(a):

    > Zacytuj jeszcze n+1 razy, wyrwany z kontekstu zapis, i stanie się motocykl
    > samochodem osobowym, albo wręcz taksówką...

    Alez on się już stał. Motocykl jest bowiem pojazdem samochodowym i jakoś do
    przewozu więcej niż 9 osób nie jest przeznaczony.

    --
    ___________ (R)

  • 292. Data: 2011-08-21 20:36:35
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 21 Aug 2011 20:16:08 +0200, jerzu napisał(a):

    > I ni więcej tam nie ma? Definicji motocykla też?

    Ależ jest też definicja motocykla, tyle, że niewykluczająca.
    Motocykl jest jednocześnie motocyklem, samochodem osobowym, pojazdem
    samochodowym i pojazdem silnikowym..

    Co ja poradze, że (p)osłowie znowu klepnęły babola?

    --
    ___________ (R)

  • 293. Data: 2011-08-21 21:17:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.08.2011 20:35, Adam Płaszczyca pisze:

    > Alez on się już stał. Motocykl jest bowiem pojazdem samochodowym i jakoś do
    > przewozu więcej niż 9 osób nie jest przeznaczony.

    Ale samochodem osobowym nadal nie jest.

  • 294. Data: 2011-08-21 21:57:51
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-08-21 18:36:35 +0000, Adam Płaszczyca
    <t...@o...spamnie.org.pl> said:

    > Co ja poradze, że (p)osłowie

    Po wódce, nie po słowie.
    ;-)

    --
    Bydlę

  • 295. Data: 2011-08-21 21:58:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Aug 2011 21:17:45 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Ale samochodem osobowym nadal nie jest.

    No jak nie jak tak ? Pretensje do (p)oslow, nie do Adama :-)

    J.

  • 296. Data: 2011-08-21 22:42:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.08.2011 21:58, J.F. pisze:

    > No jak nie jak tak ? Pretensje do (p)oslow, nie do Adama :-)

    PoRD nie działa w próżni - są jeszcze dodatkowe przepisy, np.
    rozporządzenia dotyczące homologacji oraz przepisy unijne i umowy
    międzynarodowe, których Polska jest stroną.

  • 297. Data: 2011-08-21 23:51:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    > Ale samochodem osobowym nadal nie jest.

    Wskaż, miszczu, przepis, który znosi art.2 p. 40 PoRD.

    --
    ___________ (R)

  • 298. Data: 2011-08-21 23:52:29
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 21 Aug 2011 20:25:19 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > W plaskatym egzemplarzu strona z punktem 45 tego samego artykułu się
    > zdezintegrowała.

    A ona w jakikolwiek sposób działa na wyłączność? Czy to, że jakiś pojazd
    jest samochodem osobowym oznacza, że nie może być również pojazdem
    samochodowym czy tez pojazdem silnikowym?

    --
    ___________ (R)

  • 299. Data: 2011-08-22 11:41:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 21 Aug 2011 22:42:35 +0200 osobnik zwany Andrzej Lawa
    wystukał:

    > PoRD nie działa w próżni - są jeszcze dodatkowe przepisy, np.
    > rozporządzenia dotyczące homologacji

    rozporządzenia nie mogą być sprzeczne z ustawą.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 300. Data: 2011-08-22 12:06:14
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.08.2011 11:41, masti pisze:

    > rozporządzenia nie mogą być sprzeczne z ustawą.

    Nie są.

    Popatrz sobie na relację PoRD <-> rozporządzenie w sprawie znaków i
    sygnałów drogowych.

    Znaki i sygnały "regulują" m.in. pierwszeństwo czy prędkości inaczej,
    niż określają to przepisy ogólne z ustawy.

    Dodatkowo umowy międzynarodowe są nadrzędne.

    Patrz: kwestia wyprzedzania. O ile nic się ostatnio nie zmieniło, w
    polskiej ustawie dwie kolumny pojazdów jadące obok siebie z różnymi
    prędkościami (powiedzmy dwa pasy w jedną stronę, jeden wolniejszy drugi
    szybszy) to pojazdy wykonujące manewr wyprzedzania. Ale zgodnie z
    konwencją wiedeńską - nie jest to wyprzedzanie.