  • 91. Data: 2011-08-02 16:48:16
    Temat: Re: Szanujmy policję...
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    Krzysiek Kielczewski wrote:

    > samochody >> po prawej stoją bo się boją wjechać na rondo - okazało
    > się, że piesi >> weszli na pasy. Moje (i ich) szczęście, że do mojego
    > pasa ruchu nie >> doszli.

    > Mechanizm bardzo podobny, oba manewry są zabronione.

    "Art 26
    3. Kierującemu pojazdem zabrania się:

    * wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio
    przed nim, z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany;

    * omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz
    zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu;

    * jazdy wzdłuż po chodniku lub przejściu dla pieszych."

    To w koncu samochody staly przed wjazdem na rondo, czy staly bo
    pierwszy z nich ustepowal pierwszenstwa?

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 92. Data: 2011-08-02 17:08:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Tuesday, August 2, 2011, 4:42:24 PM, you wrote:

    > Zartujesz ?

    Absolutnie nie. W porównaniu z prawem podatkowym, które powinien znać
    byle przedsiębiorca z jednoosobową, większą działalnością PoRD jest
    banalne.

    > Owszem, testy na PJ sa late do opanowania, ale reszta ?
    > Znasz na pamiec ?

    A muszę?

    > Po prostu policjanci z drogowki to nie kontrolerzy skarbowi, i nie
    > zaskakuja obywateli nowymi przepisami i interpretacjami, w zupelnosci
    > wystarczy im suszarka.
    > Zobacz chocby takie czasopismo - Paragraf na drodze. Jest ? To znaczy ze
    > przepisy drogowe sa trudne do opanowania nawet dla prawnikow specjalistow
    > :-)

    Przepisy są łatwe - prawnicy zajmują się mąceniem wody i dobrze o tym
    wiesz.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 93. Data: 2011-08-02 17:14:09
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com>

    > A przyszło ci do głowy, że może jechali na interwencję i nie włączyli
    > koguta, żeby nie spłoszyć złodzieja dwie ulice dalej?

    UFO gonili

  • 94. Data: 2011-08-02 17:15:36
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl>

    Natomiast nadal uważam, że radiowóz bez włączonego "koguta" nie jest
    pojazdem uprzywilejowanym i jego kierowca nie powinien łamać przepisów.

    --
    A mogli w ogóle złamać ten przepis ?

  • 95. Data: 2011-08-02 17:19:09
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com>

    > Zgodnie czy nie, jakby mi złodziej wynosił rower z szopy, wolałbym żeby
    > nie słyszał policji z dwóch kilometrów.

    Musiałby chyba tam mieszkać by zdążyli przyjechać.

  • 96. Data: 2011-08-02 17:21:52
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com>

    > Pewnie i można, ale w nocy takie światła też całkiem daleko widać. Nie
    > dyskutuję z prawem, podałem tylko przykłady kiedy sygnały wcale nie
    > pomagają.

    Światła są po to by ostrzec innych uczestników ruchu o zagrożeniu jakie
    uprzywilejowany pojazd może stwarzać.

  • 97. Data: 2011-08-02 17:25:31
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com>

    > Robi, robi. Jak raz Ci pieszy wejdzie na jezdnię korzystając z powolnej
    > jazdy tego na prawym też zaczniesz. Oby bez sprawy karnej w
    > międzyczasie.

    Znaczy wejdzie pod nadjeżdżający pojazd ?

  • 98. Data: 2011-08-02 17:35:40
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Excite" <n...@n...bedzie.pl>

    > Żeby rozmawiać o bezsensowności przepisów wpierw trzeba znać przepisy.
    > Inaczej to jest po prostu wymówka usprawiedliwiająca nieznajomość
    > przepisów głupich a głupimi nazywa się te których się nie zna.

    Nie, głupie to te, które nie wynikają z rozsądku. Znajomość nie ma nic do
    rzeczy.

  • 99. Data: 2011-08-02 17:56:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 Aug 2011 17:25:31 +0200, niusy.pl napisał(a):
    > Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com>

    > Znaczy wejdzie pod nadjeżdżający pojazd ?

    nie, bo ten na prawym bedzie jechal przepisowo i pieszy zostawi mu dosc
    miejsca na hamowanie. Ale ty juz nie bedziesz mial tego szczescia.

    Ewentualnie to nie bedzie pieszy tylko dziecko nsa rowerze .. wiem,
    nieprzepisowo, ale czy sad podzieli twoje zdanie ?

    J.

  • 100. Data: 2011-08-02 18:06:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 Aug 2011 17:08:47 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >
    > Absolutnie nie. W porównaniu z prawem podatkowym, które powinien znać
    > byle przedsiębiorca z jednoosobową, większą działalnością PoRD jest
    > banalne.

    Dlaczego przedsiebiorca ? A zwykly czlowiek to juz nie musi ? :-)

    > A muszę?

    Jak nie znasz na pamiec to nie znasz :-)

    > Przepisy są łatwe - prawnicy zajmują się mąceniem wody i dobrze o tym
    > wiesz.

    Bo ja wiem .. wyprzedzanie skrecajacego w lewo .. czy to macenie wody, czy
    proba ustalenia jak to wlasciwie w naszym prawie jest.

    Napisz kiedy mozna wyprzedzac na zakrecie. Ale z pamieci, bez zagladania do
    ustawy.

    J.