  • 1. Data: 2019-03-31 11:51:36
    Temat: Szukam odtwarzacza DVD
    Od: "Jacek" <j...@j...com.pl>

    Witam

    Piszę tutaj, bo odpowiedniejszej grupy nie znalazłem.
    Grupa alt.pl.cdr.dvd.video umarła, grupa pl.rec.kino-domowe
    jest w agonii. Jeśli ktoś może mi wskazać odpowiedniejszą
    aktywną grupę, to chętnie skorzystam.

    Mam dużą bibliotekę płyt DVD z filmam i serialami, które
    gromadziłem w celu nauki języków obcych. Stąd bardzo
    ważne było dla mnie żeby nagrania umożliwiały wybór napisów
    do równoczesnego odtwarzania.

    Mam telewizor KDL43WD750 LED SONY.
    Teraz mam więcej czasu ichciałbym móc oglądać te filmy
    na TV zamiast na komputerze, bo to jest dużo wygodniejsze.
    Czy ktoś mógłby doradzić odtwarzacz DVD współpracujący
    z tym telewizorem, której oprogramowanie umożliwiałoby
    wybór napisów. Cena, w granicach rozsądku, nie jest bardzo
    ważna.

    Będę wdzięczny za rady.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2019-03-31 12:01:01
    Temat: Re: Szukam odtwarzacza DVD
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2019-03-31 o 11:51, Jacek pisze:

    > Czy ktoś mógłby doradzić odtwarzacz DVD współpracujący
    > z tym telewizorem, której oprogramowanie umożliwiałoby
    > wybór napisów. Cena, w granicach rozsądku, nie jest bardzo
    > ważna.

    W zasadzie chyba każdy odtwarzacz oferuje wybór wszystkich napisów,
    jakie zawiera płyta. Chyba że źle zrozumiałem i piszesz o sytuacji,
    kiedy te płyty nie mają napisów, a masz pliki z napisami osobno. Wtedy
    to nie mam pojęcia.

    Jeśli napisy są na płycie, to kup dowolny odtwarzacz, który ma wyjście
    kompatybilne z Twoim telewizorem (hdmi, euro, chinch itd.). Jeśli już
    nie ma takich w handlu, to stosowną przejściówkę.

    Pozdrowienia
    L.

  • 3. Data: 2019-03-31 12:58:28
    Od: "Jacek" <j...@j...com.pl>

    Użytkownik "Luke" <l...@l...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > kompatybilne z Twoim telewizorem (hdmi, euro, chinch itd.). Jeśli już
    > nie ma takich w handlu, to stosowną przejściówkę.

    Dzięki. Chodzi o napisy, które już są na DVD, chociaż pewnie możliwość
    odtwarzania filmów z napisami w plikach (np. srt) też mogłaby się przydać.
    Ale to dodatkowo.

    Jakiś konkretny, sprawdzony model odtwarzacza do mojego, stosunkowo
    nowego telewizora?

    Jacek

  • 4. Data: 2019-03-31 13:58:55
    Od: "Jacek" <j...@j...com.pl>

    Po wpisaniu w google "odtwarzacz DVD napisy" znalazłem
    taki odtwarzacz:
    https://allegro.pl/oferta/odtwarzacz-dvd064s-emperor
    -5s-divx-napisy-usb-mp3-6672842001
    Cena niższa niż oczekiwałem, ale jak już pisałem, to nie jest
    dla mnie najważniejsze.

    Czy ktoś używa takiego odtwarzacza i mógłby napisać swoją opinię?

    Z opisu wynika, że co do napisów to można odtwarzać równocześnie
    z filmem zarówno te na filmie, jak i z plików , np. srt. Takie nagrania
    też mam, więc mogłoby się przydać.

    Wg opisu i zdjęć - jakie widzicie braki, zalety, wady?
    Czy jest jakaś istotna cecha, której ten odtwarzacz nie ma, a mają inne
    i jest na ogół przydatna?

    Jak łączy się taki odtwarzacz z telewizorem?
    To znaczy do jakiego gniazda w TV, jaki kabel?
    Ze zdjęcia na stronie widać, że kabel podłącza się do ostatniego gniazda
    z lewej. Czy to ma jakąś nazwę?

    Mój telewizor to DL43WD750 LED SONY

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 5. Data: 2019-03-31 14:11:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-31, Jacek <j...@j...com.pl> wrote:
> [...]
    > Ale to dodatkowo.
    >
    > Jakiś konkretny, sprawdzony model odtwarzacza do mojego, stosunkowo

    Telewizor nie ma znaczenia, to odtwarzacz generuje napisy i tak jak
    napisał Luke, kazdy jeden to robi.

    Rozważ swoją drogą zrobienie kopii tych dysków, jeśli masz wszystko w
    pojedynczych egzemplarzach a zalezy Ci na kolekcji.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2019-03-31 14:27:20
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 31 Mar 2019 13:58:55 +0200, Jacek wrote:
    > Z opisu wynika, że co do napisów to można odtwarzać równocześnie z
    > filmem zarówno te na filmie, jak i z plików , np. srt. Takie nagrania
    > też mam, więc mogłoby się przydać.

    Ciekawe czy potrafi rozpoznać poprawnie kodowanie tych plików.

    > Czy jest jakaś istotna cecha, której ten odtwarzacz nie ma, a mają inne
    > i jest na ogół przydatna?

    4K?
    Cyfrowe wyjście?

    > Jak łączy się taki odtwarzacz z telewizorem?
    > To znaczy do jakiego gniazda w TV, jaki kabel?

    Ze zdjęć wynikałoby, że odtwarzacz ma kilka wyprowadzeń:
    EuroSCART (Peritel), RGB, S-Video i wejście kompozytowe.

    Wszystkie powyższe to dziedzictwo lat '90.

    > Mój telewizor to DL43WD750 LED SONY

    Google podpowiada że ma zarówno wejście EuroSCART jak i kompozytowe, a
    także normalne, nowoczesne hdmi. Gdybym kupował odtwarzacz DVD, to
    szukałbym wyłącznie z wyjściem hdmi.

    Mateusz

  • 7. Data: 2019-03-31 14:34:23
    Od: "Jacek" <j...@j...com.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości
    Dzięki.

    > Google podpowiada że ma zarówno wejście EuroSCART jak i kompozytowe, a
    > także normalne, nowoczesne hdmi.
    HDMI właśnie nie ma.

    > Gdybym kupował odtwarzacz DVD, to > szukałbym wyłącznie z wyjściem hdmi.
    Czy to znaczy że odpada?

    Jacek

  • 8. Data: 2019-03-31 14:51:26
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 31 Mar 2019 11:51:36 +0200, w <5ca08da7$0$501$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Jacek" <j...@j...com.pl> napisał(-a):

    > Mam dużą bibliotekę płyt DVD z filmam i serialami, które
    > gromadziłem w celu nauki języków obcych. Stąd bardzo
    > ważne było dla mnie żeby nagrania umożliwiały wybór napisów
    > do równoczesnego odtwarzania.

    Każdy odtwarzacz DVD umożliwia odtwarzanie napisów -- to podstawowa cecha.

  • 9. Data: 2019-03-31 14:55:37
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 31 Mar 2019 14:34:23 +0200, w <5ca0b3cf$0$517$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Jacek" <j...@j...com.pl> napisał(-a):

    > HDMI właśnie nie ma.

    Jesteś pewny? Sprawdź dobrze.

    > Czy to znaczy że odpada?

    Zależy.
    Upscaling do HD czasem lepiej zrobi odtwarzacz, czasem lepiej TV.

    Przy tanich odtwarzaczach a dobrym TV połączyłbym kablem Euro i niech TV zrobi
    mi to porządnie.

    PS. Jeżeli chcesz odtwarzacz napisy z plików srt, to odtwarzacz musiałby mieć
    możliwość odtwarzania plików XVID.

    PS2. A jeżeli XVID, to i obsługa plików mp4,mkv,mov by się przydała, ale nie
    wiem czy takie playerki DVD robiono :)

  • 10. Data: 2019-03-31 14:56:13

    Sun, 31 Mar 2019 12:11:12 GMT, w <A72oE.125171$QU5.89681@fx17.ams1>, Marcin
    Debowski <a...@I...zoho.com> napisał(-a):

    > Rozważ swoją drogą zrobienie kopii tych dysków, jeśli masz wszystko w
    > pojedynczych egzemplarzach a zalezy Ci na kolekcji.

    Jeżeli nie trzyma w foliowych kopertach, to nic nie powinno się stać.