  • 11. Data: 2010-06-15 09:47:53
    Temat: Re: Szybkosc F232/245 VCP vs DXX
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > A wysylasz z PCta caly rekord danych jednym poleceniem Write, zeby PC
    > wyslal to jednym ciagiem przez USB (czyli pakiet 64B i kontynuacja), czy
    > uzywasz wiele Write z niewielkimi ilosciami danych? W drugim przypadku
    > mozesz miec tylko 64B/ms.

    64B/ms ~= 64kB/s, a autor ma ok. 1,2kB/s, czyli znacznie, znacznie mniej
    ;P...

    Konop

  • 12. Data: 2010-06-15 09:56:04
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "nenik" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ale zaraz - 245 nie jest jakos inaczej obslugiwana ?

    Jest dokładnie tak samo obsługiwany jak 232. Tylko zmiana prędkości na
    nic nie wpływa.

  • 13. Data: 2010-06-15 10:06:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w

    > Jest dokładnie tak samo obsługiwany jak 232. Tylko zmiana
    > prędkości na nic nie wpływa.

    No wlasnie .. czyli od czegos innego predkosc zalezy..

    J.

  • 14. Data: 2010-06-15 10:57:19
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w

    > No wlasnie .. czyli od czegos innego predkosc zalezy..

    Tak, od prędkości elektronów :-). Przecież to działa jak fifo. Im
    szybciej odbierzesz dane, tym szybciej komputer będzie mógł przesłać
    nowy pakiet.

  • 15. Data: 2010-06-15 11:20:05
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    > Tak sie bawie tymi ukladami i sie zastanawiam , czy udalo sie innym
    > osiagnac
    > predkosc transferu przez VCP wieksza niz 1200B/sek .
    > Chcialbym min 80kB/sek , pytanie czy musze sie przedzierac prez
    > D2XX_Programmer's_Guide(FT_000071).pdf
    > Nie ma znaczenia czy dane leca znak po znaku czy paczka z bufora ,
    > predkosc
    > nigdy nie przekroczyla 1200znakow/sek.
    >
    > Przez VCP to max. te 1200B dla tego ukladu ?

    Dla FT232RL bez problemu realizowałem wysyłanie danych z prędkością ponad
    300kbaud (~30kB/s) i odbieranie z prędkością 1Mbaud (~100kB/s) zarówno przez
    VCP jak i D2xx. FT245 działa nieco inaczej. W/g dokumentacji przez VCP max.
    300kB/s, przez D2xx 1MB/s. Tylko pytanie czym i jak odbierasz dane z FT245.
    Nieodbieranie danych powoduje szybkie zapełnienie jedynie 128 Bajtowego
    bufora sprzętowego i nieprzyjmowanie kolejnych danych. Nóżka RXF# w stanie
    Lo sygnalizuje obecność danych w buforze, wtedy każdy kolejny Bajt odczytuje
    się podając impuls na nóżkę RD#. Jeżeli dołączony do FT245 mikroprocesor
    robi to wolno to wtedy on jest wąskim gardłem w tym projekcie. Możliwe, że
    to on ogranicza prędkość odbioru danych do 1200B/s.
    Do wysyłania danych służy funkcja
    FT_Write (FT_HANDLE ftHandle, LPVOID lpBuffer, DWORD dwBytesToWrite, LPDWORD
    lpdwBytesWritten)
    Kontroluj czy zwraca ona FT_OK i czy liczba bajtów rzeczywiście wysłanych
    równa się ilości bajtów zadeklarowanych do wysłania.

  • 16. Data: 2010-06-15 18:48:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Jun 2010 12:57:19 +0200, Zbych wrote:

    >Tak, od prędkości elektronów :-). Przecież to działa jak fifo. Im
    >szybciej odbierzesz dane, tym szybciej komputer będzie mógł przesłać
    >nowy pakiet.

    No wlasnie .. wiec czemu koledzy sie na jakis boach skupiaja ?

    J.

  • 17. Data: 2010-06-15 19:30:16
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 15/06/2010 10:47, Konop wrote:

    > 64B/ms ~= 64kB/s, a autor ma ok. 1,2kB/s, czyli znacznie, znacznie mniej

    Moze wysyla po jednym bajcie.

    --
    Jerry1111

  • 18. Data: 2010-06-15 19:36:14
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 15/06/2010 00:43, nenik wrote:
    > I teraz chcialbym napisac wlasny program , wiec cwicze w builderze , wybralem
    > droge przez VCP.

    Powinno byc bez problemow. Wklej kawalek kodu ktory wysyla dane.

    > Nie ukrywam to jest moj pierwszy program , nie wszystko
    > rozumiem , obsluge portu com mam z ksiazki , obsluga znak po znaku jest
    > realizowana przez funkcje pobierajaca jeden znak a obsluga wysylania paczk
    > ibitow przez flush czyli po mojemu wyslanie bufora do portu.

    Jaki flush? Otwierasz port i uzywasz WriteFile, np tak:

    WriteFile(hComPort, cmd->recvdString, strlen(cmd->recvdString),
    &byteswritten, NULL);

    > Chcialbym sie
    > dowiedziec czy dalej warto kombinowac przez VCP , potrzebuje max 80kB czyli
    > 640kb/sek .

    Powinno sie dac - zakladajac ze elektronika odbiera to wystarczajaco
    szybko (a chyba odbiera skoro masz program ktory daje rade).

    > W bibliotece DXX znalazlem #define FT_BAUD_921600 , przez VCP jest wolniej wiec
    > o nim moge chyba zapomniec .

    FT_BAUD jest dla 232, 245 dziala rownolegle.

    > Nie wiem skad wziela sie informacja rzedu 4MB przez DXX , tak sie chyba nie da .

    Da sie.

    --
    Jerry1111

  • 19. Data: 2010-06-15 21:26:53
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    J.F. pisze:

    > No wlasnie .. wiec czemu koledzy sie na jakis boach skupiaja ?

    Może są ofiologami?

  • 20. Data: 2010-06-15 21:57:31
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Moze wysyla po jednym bajcie.

    No ale chyba sterownik bajty wysłane w jednym "okienku" 1ms zbierze do
    kupy i pośle "paczką", prawda??
    W sumie - nieważne. Póki nie ma kodu, to to jest tylko gdybanie...

    Konop