  • 1. Data: 2010-06-12 19:58:42
    Temat: [OT] wiertło fi-18
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    sory za OT, może Ktoś wie gdzie można kupic duże wiertło 18, ale z wąskim
    uchwytem mieszczącym się we wkrętarce? allegro już przekopałem...

  • 2. Data: 2010-06-12 20:00:15
    Temat: Re: [OT] wiertło fi-18
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    identifikator: 20040501 pisze:
    > sory za OT, może Ktoś wie gdzie można kupic duże wiertło 18, ale z
    > wąskim uchwytem mieszczącym się we wkrętarce? allegro już przekopałem...

    Przekop pierwszy lepszy sklep narzędziowy, a potem poszukaj tokarza,
    który przerobi uchwyt na stosowną średnicę.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2010-06-12 20:13:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-06-12 21:58, identifikator: 20040501 wrote:
    > gdzie można kupic duże wiertło 18, ale z
    > wąskim uchwytem mieszczącym się we wkrętarce?

    Jesli wkrętarka ma standardowy uchwyt pod okragle wiertła to zainteresuj
    się wiertłami do mlotów pneumatycznych. Co prawda fi18 nie miałem
    potrzeby montowac, ale fi14 bez problemu wchodzi w każdą wiertarke, bo
    uchwyt ma zawsze tą samą średnicę. SDS(+/MAX) to się nazywa. Do dostania
    w kazdym hipermerkecie budowlanym.

    PS. zakładam, że do betonu ;) Do metalu/drewna/plastiku SDS widziałem
    tylko raz na allegro, ale moze po prostu nie szukałem.

  • 4. Data: 2010-06-12 20:20:24
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > PS. zakładam, że do betonu ;) Do metalu/drewna/plastiku SDS widziałem
    > tylko raz na allegro, ale moze po prostu nie szukałem.

    Gorzej, jeśli nie do betonu czy drewna ;)

    Tej średnicy wiertło z uchwytem cylindrycznym to majątek wręcz, za to z
    uchwytem stożkowym tanie. Unikał bym baildonowskich - strasznie słabe.

    Tak więc kupić ze stożkiem i jak pisali - do tokarza zanieść.

    __
    Pzd,
    Irek.N.

  • 5. Data: 2010-06-12 21:48:55
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:hv0p1h$ou4$1@mx1.internetia.pl...
    > sory za OT, może Ktoś wie gdzie można kupic duże wiertło 18, ale z wąskim
    > uchwytem mieszczącym się we wkrętarce? allegro już przekopałem...

    Co ma być wiercone tym wiertłem? Bo jeśli tworzywa, lub nawet nie za grube
    blachy z miekkich metali, to proponuję piórowe wiertła do drewna, bez
    problemu kupisz w każdym kibelmarkecie, z chwytem sześciokątnym do wkrętarki
    i średnicą pióra nawet i 25 i więcej mm. Z wierceniem w tworzywach nie
    będzie problemu, a nawet w aluminium itp., jeśli kupisz dobrej klasy wiertło
    (czyli nie Condor za 5zł, a przynajmniej Tivoli za 15), powinno trochę
    posłużyć.

    J.

  • 6. Data: 2010-06-12 21:49:48
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

> [...]
    > sory za OT, może Ktoś wie gdzie można kupic duże wiertło 18, ale z wąskim
    > uchwytem mieszczącym się we wkrętarce? allegro już przekopałem...

    jesli do czegos miękkiego, to
    http://www.steelwood.pl/product/Wiertlo_BLUE_GROOVE_
    X6_16x159_IR-10506620

    są do srednicy chyba 30mm, do nabycia w kastoramie jakiejś

    @

  • 7. Data: 2010-06-13 09:35:49
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Jarek P. wrote:

    > Co ma być wiercone tym wiertłem? Bo jeśli tworzywa, lub nawet nie za
    > grube blachy z miekkich metali, to proponuję piórowe wiertła do drewna,

    Albo rozwiertak stożkowy lub schodkowy - nawet blacha ~3mm nie stanowi
    problemu.

    Mirek.

  • 8. Data: 2010-06-13 09:46:52
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości

    > Albo rozwiertak stożkowy lub schodkowy - nawet blacha ~3mm nie stanowi
    > problemu.

    Fakt, tylko, że rozwiertak to z kolei już trochę inny budżet.

    J.

  • 9. Data: 2010-06-13 09:50:51
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > sory za OT, może Ktoś wie gdzie można kupic duże wiertło 18, ale z
    > wąskim uchwytem mieszczącym się we wkrętarce? allegro już przekopałem...

    W Castoramie może kupisz za jakieś 60-80 zł. Chyba lepiej za kilkanaście
    kupić zwykłe i przetoczyć jak ktoś tu radził.

    MD

  • 10. Data: 2010-06-13 09:53:14
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-06-13 11:46, Jarek P. pisze:

    > Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości

    > Fakt, tylko, że rozwiertak to z kolei już trochę inny budżet.

    Ale odpowiada kompletowi wielkogabarytowych wierteł. W sumie wyjdzie taniej.

    MD