  • 1. Data: 2010-06-13 23:32:10
    Temat: Szybkosc F232/245 VCP vs DXX
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    Tak sie bawie tymi ukladami i sie zastanawiam , czy udalo sie innym osiagnac
    predkosc transferu przez VCP wieksza niz 1200B/sek .
    Chcialbym min 80kB/sek , pytanie czy musze sie przedzierac prez
    D2XX_Programmer's_Guide(FT_000071).pdf
    Nie ma znaczenia czy dane leca znak po znaku czy paczka z bufora , predkosc
    nigdy nie przekroczyla 1200znakow/sek.

    Przez VCP to max. te 1200B dla tego ukladu ?

  • 2. Data: 2010-06-14 00:08:18
    Temat: Re: Szybkosc F232/245 VCP vs DXX
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > czy udalo sie innym osiagnac
    > predkosc transferu przez VCP wieksza niz 1200B/sek .

    FT232R bez problemu bangla na 9600 i 19200 jako VCP, wiecej nie
    probowalem, bo nie mialem potrzeby, ale zdaje sie, ze powinien chodzic
    do 1 MBodzia. Cos masz nie tak albo z kompem, albo z urzadzeniem. Jak to
    sie komunikuje z FT, pelny RS232, czy tylko RX/Tx?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2010-06-14 00:41:18
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > do 1 MBodzia. Cos masz nie tak albo z kompem, albo z urzadzeniem. Jak to
    > sie komunikuje z FT, pelny RS232, czy tylko RX/Tx?

    W sumie nie wiadomo, czy on pyta o 'baudrate', czy o rzeczywistą
    prędkość transmisji... wiadomo, że jak będzie wysyłać bajt po bajcie, to
    nie wyciągnie pełnej prędkości. Gorzej, że to się dzieje także przy
    wysyłaniu paczek ;)... No ale faktem jest, że FT232 spokojnie powinien
    wyciągać pełne prędkości RSowe ;)..

    Konop

  • 4. Data: 2010-06-14 17:06:55
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

> [...]
    > do 1 MBodzia. Cos masz nie tak albo z kompem, albo z urzadzeniem. Jak to
    > sie komunikuje z FT, pelny RS232, czy tylko RX/Tx?

    Uzywam ft245 ->8bitow-> Atmega16
    Te moje 1200znakow / char/byte inaczej 9600 bitow bez zaglebiania sie :)wysylam
    z pc-towego programu , wzoruje sie na gotowych ksiazkowych przykladach obslugi .

    Wykluczam kontroler odbierajacy dane , komputer ten sam wychodzi ze waskie
    gardlo to pc-owy soft wysylajacy dane .

    Przez ft245 / sterownik DXX i aplikacje ktora posiadam chodzi prawidlowo tylko
    ze ja musze napisac samodzielnie wlasny program wysylajacy .
    Bede walczyl :) dzieki .

  • 5. Data: 2010-06-14 17:32:50
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    W dniu 2010-06-14 18:06, nenik pisze:

    > Przez ft245 / sterownik DXX i aplikacje ktora posiadam chodzi prawidlowo tylko
    > ze ja musze napisac samodzielnie wlasny program wysylajacy .
    > Bede walczyl :) dzieki .

    Dlaczego we własnym programie sterującym nie możesz użyć sterownika D2XX ?

    Pozdrawiam Miłosz.

  • 6. Data: 2010-06-14 20:44:01
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 14/06/2010 18:06, nenik wrote:

> [...]
    >
    > Przez ft245 / sterownik DXX i aplikacje ktora posiadam chodzi prawidlowo tylko
    > ze ja musze napisac samodzielnie wlasny program wysylajacy .

    A wysylasz z PCta caly rekord danych jednym poleceniem Write, zeby PC
    wyslal to jednym ciagiem przez USB (czyli pakiet 64B i kontynuacja), czy
    uzywasz wiele Write z niewielkimi ilosciami danych? W drugim przypadku
    mozesz miec tylko 64B/ms.

    --
    Jerry1111

  • 7. Data: 2010-06-14 23:43:26
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

> [...]
    > wyslal to jednym ciagiem przez USB (czyli pakiet 64B i kontynuacja), czy
    > uzywasz wiele Write z niewielkimi ilosciami danych? W drugim przypadku

    Sprecyzuje , mam program na pc ktory wysyla plik graficzny przez DXX do do ft245
    a dalej do kontrolera , to jest program na ktorym sie wzoruje , wszystko dziala ,
    predkosc przesylu danych jest odpowiednia .

    I teraz chcialbym napisac wlasny program , wiec cwicze w builderze , wybralem
    droge przez VCP . Nie ukrywam to jest moj pierwszy program , nie wszystko
    rozumiem , obsluge portu com mam z ksiazki , obsluga znak po znaku jest
    realizowana przez funkcje pobierajaca jeden znak a obsluga wysylania paczk
    ibitow przez flush czyli po mojemu wyslanie bufora do portu .Chcialbym sie
    dowiedziec czy dalej warto kombinowac przez VCP , potrzebuje max 80kB czyli
    640kb/sek .

    W bibliotece DXX znalazlem #define FT_BAUD_921600 , przez VCP jest wolniej wiec
    o nim moge chyba zapomniec .
    Nie wiem skad wziela sie informacja rzedu 4MB przez DXX , tak sie chyba nie da .

  • 8. Data: 2010-06-15 06:48:53
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > I teraz chcialbym napisac wlasny program , wiec cwicze w builderze , wybralem
    > droge przez VCP .

    Skoro przez Dxx sie da, to wniosek, ze sprzetowo uklad moze temu
    podolac. Ja w programowaniu na PC nie kumaty, ale moze to pomoze:
    http://www.ftdichip.com/Documents/AppNotes/AN_120_Al
    iasing_VCP_Baud_Rates.pdf

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2010-06-15 07:28:03
    Od: myrcioch <m...@s...poczta.sio.onet.pl>

    nenik napisal 2010-06-14 01:32:
> [...]
    > nigdy nie przekroczyla 1200znakow/sek.
    >
    > Przez VCP to max. te 1200B dla tego ukladu ?

    80kB/s * 1024 * 10bit/bajt = minimum 819200 bps
    Na VCP udało mi się bezproblemowo wyciągnąć okrągłe 1000000bps -
    transmisja bez kontroli przepływu.
    Wklej kawałek kodu - może samo wysyłanie jest źle zrealizowane?

    --
    myrcioch

  • 10. Data: 2010-06-15 08:32:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nenik" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wszystko dziala ,
    > predkosc przesylu danych jest odpowiednia .
    >
    > I teraz chcialbym napisac wlasny program , wiec cwicze w

    Ale zaraz - 245 nie jest jakos inaczej obslugiwana ?

    J.