  • 11. Data: 2013-12-11 10:42:18
    Temat: Re: TME
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-12-11 04:18, sundayman pisze:

    > Tak samo chyba jest w Farnellu.

    No ale Farnell nie wystawia polskich faktur. Chyba, że coś się w tej
    dziedzinie zmieniło?

    >Tyle, że tam ceny czasem z jeszcze
    > dalszej galaktyki :)

    Na układy scalone czasami maja ceny wyraźnie niższe niż TME. Za to
    bierne SMD maja z reguły znacznie droższe.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 12. Data: 2013-12-11 10:45:18
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 11-12-2013 10:42, Mario wrote:

    > No ale Farnell nie wystawia polskich faktur. Chyba, że coś się w tej
    > dziedzinie zmieniło?

    A co to za problem? Księgowy normalnie zaksięguje.
    W Farnelu nie ma też VAT, gdy jesteś w NIP EU.
    K.

  • 13. Data: 2013-12-11 10:54:46
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > I te ich szufladki na części posklejane z setek pudełek od zapałek :-).
    > Sobotni wyjazd na Zjazdowa to było jak wycieczka do El Dorado.

    Utkwiły mi w pamięci LEDy wetknięte w styropian chyba :)
    A co to za ledy były w ogóle - cud że świeciły - słabo i krótko :)

    Oj tak. Czasem, jak chciałem pojechać, to po prostu nie spałem całą noc,
    bo jak i tak miałem wstać o tej 6 czy 7 godzinie...
    Jakby mi ktoś wtedy powiedział, że siedząc w domu sobie mogę zamówić
    części z pół Europy, i dostanę następnego dnia do domu, to bym pomyślał,
    że wariat.

    > oprócz sobotniej (skromnej) giełdy ekektronicznej na Retkini jest
    > jeszcze jakaś inna?

    Chyba nie. Tak się zresztą złożyło, że mam tą giełdę prawie pod nosem.
    Teraz, jak już mi do niczego nie potrzebna :)

    Ale to teraz i tak nędzne resztki, byłem może ze 3 razy...
    Mam wrażenie, że głównie chińskie badziewie i jakieś stare klamoty.

  • 14. Data: 2013-12-11 11:06:46
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Praktycznie co drugie zamówienie jest w jakiś, dokuczliwy sposób
    > spartolone,

    Nie mam takiego doświadczenia. Zamawiam często i sporo, i raz była ta
    historia z obudowami (to akurat niby dość poważne), raz mi pomylili
    rezystory SMD - zamienili jedną wartość (ale dosłali jak zadzwoniłem).
    Chyba nic więcej...
    A za każdym razem prawie sprawdzam listę, czy się zgadza.

    > a zabawa w korekty 80 groszy, to więcej kosztów
    > logistycznych niż warta ta cała "rekompensata".

    To akurat prawda, ale jakoś często nie doświadczyłem (poza tą
    nieszczęsną płatnością z góry - do dziś nie kumam, co tam się działo).

    > Do częstych numerów należy "korekta" zamówienia, gdzie przyślą
    > np. o 34 rezystory mniej niż na zaakceptowanym i przedpłaconym zamówieniu.
    > Wówczas nie możesz uruchomić produkcji z powodu rezystorka, który wart
    > jest mniej niż 1 grosz.

    No to ja tak miałem może raz, może dwa. Że niby kupiłem, a nie
    przysłali. Częściej się zdarza, że coś było, a chwilowo nie ma.
    To fakt - to jest czasem wkurzające. Muszę potem dokupować po Farnelach itp.

    > TME to może i dobre, ale dla amatorów, dla profesjonalisty który
    > oczekuje przewidywalności od swojego partnera biznesowego, to

    Ja tam mam się za profesjonalistę, skoro z tego żyję :)
    No ale to mikrofirma, a nie koncern jakiś.
    I właściwie kupuję w TME głównie z powodu dostępności i szybkiej dostawy.

    > Z tego powodu 95% wszystkich zakupów omija TME.

    Na oko wiedzie im się nienajgorzej chyba. Rozbudowali się niedawno o
    sporawy magazyn, całkiem nieźle to wygląda...

  • 15. Data: 2013-12-11 11:27:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 11 Dec 2013 10:54:46 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale to teraz i tak nędzne resztki, byłem może ze 3 razy...
    > Mam wrażenie, że głównie chińskie badziewie i jakieś stare klamoty.

    Jest tylko jeden sprzedawca z półprzewodnikami, głównie analogi.
    Ostatnio nawet kupiłem u niego kilka bs170, tak z sentymentu do
    giełdy. Bywa też jeden z różnymi urządzeniami z demontażu, czasami
    można znaleźć różne ciekawostki np. matrycę led 16x64 punkty...

    --
    Marek

  • 16. Data: 2013-12-11 18:19:53
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-12-11 10:45, John Smith pisze:

    > A co to za problem? Księgowy normalnie zaksięguje.
    > W Farnelu nie ma też VAT, gdy jesteś w NIP EU.

    Normalnie, tylko każe sobie ekstra płacić za rozliczanie faktur EU.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 17. Data: 2013-12-11 22:36:20
    Od: "Ciemny" <a...@w...lhs.pl-na.tej.stron.ie>

    > Tak samo chyba jest w Farnellu. Tyle, że tam ceny czasem z jeszcze dalszej
    > galaktyki :)
    >
    > A co do TME - pamiętam ich początki, w latach 90. Zanim jeszcze mieli
    > sklep handlowali na bazarze na Zjazdowej. Ech to były czasy :)

    Ano też pamiętam. Tyle że bardziej z tego że mieli siedzibę na Dąbrowskiego
    113
    w dawnym ITC. Nota bene teraz jak wybudują Trasę Górna to człowiek będzie
    ich mijał na wyciągnięcie reki zamiast zapuszczać się po wertepach do biura.

    Pozdr. TC

  • 18. Data: 2013-12-12 03:55:22
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Widac Polacy tak sie przyzwyczaili do bicia w morde, ze jeden
    > przypadek nie pobicia zasluguje na publiczne pochwaly i entuzjazm

    No, ja to mam ten syndrom do dziś z urzędami.
    Po doświadczeniach młodości, jak dziś idę do urzędu (nie daj Bóg US czy
    cóś podobnego), to jak tam spotykam życzliwą i miłą panią, a nie
    SS-mana, który patrzy na mnie tak, jakby mnie chciał od razu postawić
    pod ścianą, to jestem nadal zaskoczony.

    No co zrobić. Do normalności też się człowiek musi - czasem długo -
    przyzwyczajać.

  • 19. Data: 2013-12-12 10:08:36
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 11-12-2013 18:19, Mario wrote:

    > Normalnie, tylko każe sobie ekstra płacić za rozliczanie faktur EU.

    Zmień księgowego, ja mam FV EU w cenie niewielkiego abonamentu.
    Wystawienie FV wewnętrznej to żadna filozofia i kilka minut roboty.
    K.

  • 20. Data: 2013-12-12 10:17:21
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2013-12-10 21:43, s...@g...com pisze:
    > Od razu Baby i Chłopy zaznaczm, że nie jestem pracownikiem TME i nie zapindalam
    żadnej reklamy.

    > Nie mniej jednak jestem bardzo zadowolony ze współpracy z TME. Wręcz pozytywnie
    zaskoczony ich podejściem do klienta.

    Ja też byłem zaskoczony jak nie dało się u nich dostać normalnej faktury
    z 7 bądź 14 dniowym terminem zapłaty.

    Nie , bo nie. Tylko dla stałych klientów.
    Przeniosłem się zatem do farnella i rs-online.

    Adam