  • 21. Data: 2008-12-31 02:17:11
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: ru <t...@g...com>

    On Dec 30, 8:54 pm, Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>
    wrote:
    > Pomyłki się zdarzają wszędzie...
    Z całym szacunkiem, ale jeśli przez pomyłkę może ucierpieć jakaś
    firma... W moim przypadku portal ma wycięty jeden serwer z nieznanej
    mi przyczyny - Agnieszka Buse odesłała mnie na drzewo pisząc tylko, że
    "rzeczywiście jest blackhole'owany, jeśli zagrożenie ustanie automat
    sam usunie", choć serwer stoi w OVH i co na nim było wcześniej - nie
    mam pojęcia. Aktualnie netstat pokazuje tylko połączenia z :80 (to
    serwer www), ssh i... to wszystko. Proponuję również zapoznać się z
    komentarzem ~r3k63e pod artykułem w di.com.pl (dotyczącym zresztą
    samego blackholingu) - http://di.com.pl/komentarze,25017,0,s,2.html -
    jak widać jest więcej przypadków dowodzących, iż wprowadzanie czegoś
    takiego na siłę jest złym rozwiązaniem. Kolejny przykład to wycięcie
    IRCNetu (choć potencjalnie może tam sporo botów być, fakt) - takie
    siłowe zmuszanie IRCOpów (bo to chyba o to chodzi?) nic nie da. Jakoś
    nie wydaje mi się, by IRCOpi w magiczny sposób za pomocą jednego
    pociągnięcia klawiatury nagle mogli rozwiązać cały problem abuse.
    Pomijam też drobnostkę, że są zagraniczne hosty, dzięki którym z tą
    IRCsiecią można się bezproblemowo połączyć (tak, nawet będąc w
    TPNecie), więc jakież to rozwiązanie problemu?
    Odcięli dwójkę dzieciaków z botnetami, ale to, że przy okazji
    poleciały tysiące (dziesiątki tysięcy) ludzi chcących sobie spokojnie
    porozmawiać ze znajomymi... Eeeetam.
    A jutro odetniemy polip, bo brzydko na nas piszą. (choć to już temat
    na zupełnie inną rozmowę)

    Proponowałbym, by dane (IPki) w bazach były solidnie weryfikowane oraz
    by była możliwość odwołania się od decyzji. Jak wspomniałem wyżej,
    mnie Agnieszka Buse oraz registry@ kompletnie zignorowali.

    Szczęśliwego Nowego.

    Pozdrawiam,
    --
    ru

  • 22. Data: 2008-12-31 05:49:44
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Tue, 30 Dec 2008 17:21:56 +0000 (UTC), Verox napisał:
> [...]
    ezpieczenia.przed.botnetami.html

    > U mnie również na łączu ATM z &FTP dostęp do gimpa jest zablokowany. Już piszę
    > reklamacje.

    Właśnie oddzwoniła pani z 0800 120 811 i powiedziała że problem nie leży w
    tpsa, to ją wyśmiałem i powiedziałem że nie przyjmuje tego wytłumaczenia.

    --
    [tomek <at> kalety <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 23. Data: 2008-12-31 09:15:48
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba ru napisała na pl.internet.polip:

> [...]
    > porozmawiać ze znajomymi... Eeeetam.
    > A jutro odetniemy polip, bo brzydko na nas piszą. (choć to już temat

    Mam rozumieć, że na neostradzie IRC nie działa? ;)

    Marcin Kocur

  • 24. Data: 2008-12-31 11:00:16
    Od: Michał Górny <m...@m...com>

    On Tue, 30 Dec 2008 09:17:52 +0100, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > To czemu, psiakrew, portu 25 nie zablokują?

    Może po prostu jeszcze nie wpadli, jak pojedyncze porty blokuje się? < ;. Wszystko
    kwestia czasu.

    Nie zdziw się, jak pewnego dnia pozostanie Gadu-Gadu & HTTP (oczywiście filtrowane).

    --
    Z poważaniem,
    Michał Górny

    <http://mailnull.com/w?au=f6744c6f5e097cc9816a562802
    f331c2>
    <xmpp:mgorny@jabster.pl>

  • 25. Data: 2008-12-31 11:25:57
    Od: Wojtek /aquaz/ Dziubiński <a...@g...com>

    Dnia Tue, 30 Dec 2008 17:57:12 +0100, Jaroslaw Berezowski napisał(a):

    > <...>
    > Na razie znowu tez wyciela irc.pl :)

    Wiadomo może kiedy te wygłupy się skończą?
    Odnoszę wrażenie, że firma której jestem klientem ma mnie za debila. Sam
    wyblokuję co uważam za stosowne - nie potrzebuję do tego pomocy ze strony
    tp.

    Nie uważam się za eksperta w dziedzinach bezpieczeństwa, ale nie życzę
    sobie takich odgórnych regulacji - sam o to zadbam.

    Czy można to w jakiś sposób reklamować? Obawiam się, że jako użytkownik
    iDSL mam niewiele do powiedzenia, ale może użytkownicy czegoś grubszego już
    tak.

    Jaka szkoda, że wszyscy ISP dookoła odsyłają mnie z BMT... (wieś głęboka)

    --
    Wojciech \aquaz\ Dziubiński

  • 26. Data: 2008-12-31 11:40:04
    Od: Dylon <d...@s...w.naglowku>

    Dnia Wed, 31 Dec 2008 12:25:57 +0100, Wojtek /aquaz/ Dziubiński
    napisał(a):

    > Czy można to w jakiś sposób reklamować? Obawiam się, że jako użytkownik

    Moze sproboj z tytulu niedotrzymania warunkow umowy?
    Smiem podejrzewac, ze w umowie nie masz zapisu o Twojej zgodzie na
    blokady ze strony tp...

    --
    Maciej Dylski
    adres: szukaj w naglowku

  • 27. Data: 2008-12-31 11:42:07
    Od: robert <r...@r...org.pl>

    On Wed, 31 Dec 2008 11:40:04 +0000 (UTC), Dylon wrote:

    > Moze sproboj z tytulu niedotrzymania warunkow umowy?
    > Smiem podejrzewac, ze w umowie nie masz zapisu o Twojej zgodzie na
    > blokady ze strony tp...

    a gdzies w umowie jest zapis, ze daja dostep do wszystkich zasobow ?

    -j.

  • 28. Data: 2008-12-31 12:34:13
    Od: Wojtek /aquaz/ Dziubiński <a...@g...com>

    Dnia Wed, 31 Dec 2008 11:42:07 +0000 (UTC), robert napisał(a):
    > a gdzies w umowie jest zapis, ze daja dostep do wszystkich zasobow ?

    No właśnie obawiam się, że mogą się zasłonić jakimś regulaminem (jak to
    zresztą jest objaśnione na ich stronie w związku z tą blokadą).
    Tylko nie wiem czy równie dobrze mogliby zablokować w ogóle dostęp do
    wszystkich zasobów stwierdzając, że przecież cały internet jest
    potencjalnym zagrożeniem (co swoją drogą zupełnie bezpodstawne nie jest ;)
    )
    Dostęp do routera brzegowego jest? Jest. Dowidzenia.

    --
    Wojciech \aquaz\ Dziubiński

  • 29. Data: 2008-12-31 13:33:25
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip ru <t...@g...com> wrote:

    > Odcięli dwójkę dzieciaków z botnetami, ale to, że przy okazji
    > poleciały tysiące (dziesiątki tysięcy) ludzi chcących sobie spokojnie
    > porozmawiać ze znajomymi... Eeeetam.

    Widzisz, z tym, że zapewne, że nie jest to dwójka dzieciaków z botnetem,
    tylko tysiące, jeśli nie miliony zarażonych maszyn, które dzięki jednemu
    lub kilku irc serwerów, nad którymi nie ma specjalnej opieki, są wstanie
    wykonać zmasowany atak, przed którym raczej nie ma możliwości obrony.
    Jak taki atak wygląda i jak niespecjalnie można się przed tym bronic,
    to już zupełnie inna bajka. W sumie, punkt widzenia, zależy od punktu
    siedzenia, a w tym wypadku i doświadczenia.

    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku.

    --
    ŁT

  • 30. Data: 2008-12-31 13:47:59
    Od: ru <t...@g...com>

    On Dec 31, 2:33 pm, Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>
    wrote:
    > Widzisz, z tym, że zapewne, że nie jest to dwójka dzieciaków z botnetem,
    > tylko tysiące, jeśli nie miliony zarażonych maszyn,
    (...)
    Tak, ale właścicielami jest dwójka dzieciaków z botnetem. ;-)
    ... ale nie o tym chciałem pisać. Czy więc uważasz, że liczba osób
    odciętych niesłusznie jest znacząco mniejsza od liczby osób odciętych,
    no, słusznie? (Bo tylko w tym przypadku zabezpieczenie to miałoby
    jakikolwiek sens, prawda?)
    Póki co, spotkałem się raczej z tymi pierwszymi, czyli ci drudzy albo
    siedzą cicho i liżą rany, albo po prostu jest ich mniej. Tego
    stwierdzić nie potrafię.

    Nieistotne - w dalszym ciągu uważam, że IPki powinny być szczegółowo
    weryfikowane (a nie zabawa w statki - pudło, pudło, trafiony
    zatopiony...), tudzież powinna być możliwość odwołania się (jeśli ktoś
    ma takie szczęście, że go abuse/registry nie ignorują - zazdroszczę).

    Pozdrawiam,
    --
    ru