  • 1. Data: 2010-01-25 19:59:57
    Temat: [TV] W '79 to była zima :-)
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Hasło z tamtych lat:
    "Nam nie trzeba Bundeswehry,
    nam wystarczy minus cztery"

    A motoryzacyjnie:
    - "zaspy siegały 3 m"
    - "lód na jeziorach był taki, że wędkarze łowili ryby
    siedząc w swoich autach".

    Tak, że jeszcze trochę przed nami ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 2. Data: 2010-01-25 21:46:04
    Temat: Re: [TV] W '79 to była zima :-)
    Od: n...@o...pl

    > A motoryzacyjnie:
    > - "zaspy siegały 3 m"
    > - "lód na jeziorach był taki, że wędkarze łowili ryby
    > siedząc w swoich autach".
    No i zamarzały benzyniaki a nie klekoty ;-)
    Nawet denaturat nie pomagał.
    Pozdrawiam!

    Sebastian.
    http://www.speedyelise.fora.pl/

  • 3. Data: 2010-01-25 22:06:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    n...@o...pl pisze:
    > No i zamarzały benzyniaki a nie klekoty ;-)
    > Nawet denaturat nie pomagał.

    Wtedy był taki silny mróz?
    Z opowieści rodzinnych to raczej chyba nie tyle mróz co długie i obfite
    opady śniegu które spowodowały że wszystko zasypało.

    Uruchamiać samochodów nie było sensu, bo raz że trudno byłoby je
    znaleźć, a dwa że drogi były pokryte taką pokrywą śniegu, że raczej nie
    miało to sensu.

  • 4. Data: 2010-01-25 23:07:40
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > Wtedy był taki silny mróz?

    Od samego śniegu lód nie byłby taki gruby ;-)

    Aczkolwiek opalanie Ikarusów lut-lampami
    to już raczej z lat 80-tych pamiętam :-)

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2010-01-25 23:28:35
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Jan 2010 23:07:40 +0100, "J_K_K"
    <j...@i...fm> wrote:

    >Aczkolwiek opalanie Ikarusów lut-lampami
    >to już raczej z lat 80-tych pamiętam :-)

    Teraz Solarisów się nie odpala, po prostu ich się na noc nie gasi -
    http://www.tvnwarszawa.pl/28415,1638417,wiadomosc.ht
    ml

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 6. Data: 2010-01-26 00:13:24
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 25 Jan 2010 22:06:14 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Wtedy był taki silny mróz?
    > Z opowieści rodzinnych to raczej chyba nie tyle mróz co długie i obfite
    > opady śniegu które spowodowały że wszystko zasypało.

    Pytałem wczoraj mojego Padre, jak porównuje te zimy, to odrzekł,
    że wtedy było więcej śniegu, ale ta jest mroźniejsza. Ale
    najlepiej byłoby przeszukać archiwa IMGW...

    r.
    _____________

  • 7. Data: 2010-01-26 10:14:25
    Od: n...@o...pl

    > Pytałem wczoraj mojego Padre, jak porównuje te zimy, to odrzekł,
    > że wtedy było więcej śniegu, ale ta jest mroźniejsza. Ale
    > najlepiej byłoby przeszukać archiwa IMGW...
    Ja tylko zdaję relację, jak mojemu dziadkowi zamarzła Warszawa pod Jeżewem, a
    ojciec pojechał go ściągać kredensem 1300. Dolał kilka butelek denaturatu do
    benzyny i w drogę. Niestety po w połowie drogi powrotnej kredens też zamarzł.
    Jak to się skończyło, ani w którym dokładnie roku lat 70-tych to było nie pamiętam?
    Pierwsze przebłyski pamięci mam z 75' ale tylko te, kiedy się uderzyłem w głowę ;-)

  • 8. Data: 2010-01-26 11:02:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    n...@o...pl pisze:
> [...]
    > Pierwsze przebłyski pamięci mam z 75' ale tylko te, kiedy się uderzyłem w głowę ;-)

    W tamtych czasach dużo mówiło się o wodzie w paliwie - obecnie jakby mniej.

    A denaturat raczej trzeba było dolewać przed lub tu po zatankowaniu, nim
    woda zamarzła.

    Dziś w benzynie jest 5-10% alkoholu, czyli w 50l zbiorniku około 2.5-5l.
    Kilka butelek denaturatu to może być mało.

  • 9. Data: 2010-01-26 15:26:36
    Od: "topek " <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    J_K_K <j...@i...fm> napisał(a):

    > Hasło z tamtych lat:
    cut
    > JKK

    Moj kuzyn rodzil sie 30 stycznia 1979.
    Ja pol roku pozniej.
    Z Belchatowa do Lodzi do kopernika (szpitala) czyli 55km wiezli ciocie 9h :)
    3 chlopa z lopatami wykopywalo tunel w sniegu dla auta :)

    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

  • 10. Data: 2010-01-28 15:42:52
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Tomasz Pyra pisze:
    (...)
    > W tamtych czasach dużo mówiło się o wodzie w paliwie - obecnie jakby mniej.

    Może mniej, ponieważ normy są stosownie wyższe i sam skład paliwa inny
    itd.? Sam pamiętam, jak w Warszawie mi woda zamarzła od odstojnika w
    pompie paliwowej aż po gaźnik (lód był nawet w przewodzie).

    > A denaturat raczej trzeba było dolewać przed lub tu po zatankowaniu, nim
    > woda zamarzła.

    Po zamarznięciu to już po sprawie - zamarzniętej wody nie zwiąże.

    > Dziś w benzynie jest 5-10% alkoholu, czyli w 50l zbiorniku około 2.5-5l.
    > Kilka butelek denaturatu to może być mało.

    Aż ta dużo?