  • 11. Data: 2016-06-27 14:16:14
    Temat: Re: Tablet - moze pomozecie w wyborze
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 26 Jun 2016 21:37:48 +0200, w <57702f11$0$656$65785112@news.neostrada.pl>,
    atm <...@v...pl> napisał(-a):

> [...]
    > dziadostwa powinna byc zabroniona.
    > Wracajac jednak do tabletu:
    > -3G niezbedny
    > -ekran ok 10"
    > -osobiscie chcialbym 2GB RAMu
    > -podobnie zalezaloby mi na FullHD
    > -16GB wbudowanej pamieci
    > Kwota ok 600zl
    > Przejrzalem chyba wszystkie oferty budzetowych firm, nie znalazlem
    > tabletu, ktory łączyłby wszystkie te cech. Moze cos podpowiecie?
    > Sprawdzilem nawet Overmaxa (brrrr), utknalem m. in. na 8GB wbudowanej,
    > ktorej w praktyce pewnie bedzie 4GB i po zainstalowaniu kilku aplikacji

    Sprawdź sobie modele Prestigio, Kiano, Navroad.
    Pamięć wewnętrzną może sobie zwiększyć przenoszą apki na SD (np. programem
    LinkSD, który przenosi całą apkę z dodatkami).

  • 12. Data: 2016-06-27 14:28:39
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-06-27 13:01, Chris wrote:

    > Jak masz tablet cegłę to może tak, ja ma lekkie i wygodne Sony.
    > Każdy woli co innego, mi pasuje 10" i chyba nie ma co dyskutować co komu
    > jest wygodniej używać :)

    nie chodzi o wage, ale sposób trzymania (wygodę)
    Jak masz płaski jak ten jaki podałeś - to jest on nieergonomiczny do
    trzymania w jednej ręce już z samego założenia.
    Kiedyś Sony robiło tablety z brzegiem a'la grzbiet książki (podobnie ma
    Yoga od lenovo). I to się dobrze trzyma w jednej ręce (niestety część
    ceni sobie wygląd miast ergonomii, stąd są same placki coraz cieńsze -
    to samo widać w telefonach komórkowych)

    > Od tego mam telefon, tabel służy jako zastępstwo laptopa w domu, podróży
    > itd ...

    nie wiemy czy ma smartfona - to nigdzie nie padło.
    Jest więc domniemaniem :)

    > Bo od razu 10" to musi być badziew ... przestań ...

    nie nie musi, ale 7-8" jest wygodniejsze i wystarczające w 99% przypadkach.
    Dlaczego czytniki książek nie robi się > 7" (pomijam wyjątki do innych
    celów)?
    Bo 6-7-8" idealnie trzyma się w jednej ręce/dłoni (w zależności kto ma
    jak wielką dłoń :)

    > W domu mam laptopa 17" plus do tego używam tabletu 10" i jak dla mnie
    > taki zestaw jest najwygodniejszy.
    > Kiedyś myślałem nad tabletem ~8" ale to zdecydowanie za mało bo to taki
    > większy telefon.

    Żona używa konwertowalnego 13" (x360) - jak potrzebuje większy ekran, to
    jest zewnętrzny monitor 24", który przebije jakością każdy ekran w
    tablecie. Ma wszystko w 1 miejscu i w 99% wystarcza jej ten 13" w
    zależności od potrzeb albo mazany paluchem albo ze zwykła klawiaturą (do
    książek używa czytacza e-ink)
    Telefon jest dobry na ostateczność - jak szybko coś trzeba sprawdzić.

    Ja jestem konserwatystą: mam ciężkiego laptopa (mobilną workstację, ale
    15", bo jest bardziej mobilna od kloca 17"), telefon z ekranem 4.5"
    (mieści się w spodniach, w kieszeni koszuli), tablet 7" awaryjnie, jak
    potrzebuję coś w podróży czy na kanapie sprawdzić i normalny komp
    stacjonarny z 2ma monitorami do gier.

    Jak więc widzisz - wszystko zależy od punktu widzenia :-D

    p.s.
    10" tablet miałem - i IMHO można sobie wyrobić wadę nadgarstka ;)

  • 13. Data: 2016-06-27 14:43:25
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-06-27 o 14:28, AL pisze:

    > nie chodzi o wage, ale sposób trzymania (wygodę)
    > Jak masz płaski jak ten jaki podałeś - to jest on nieergonomiczny do
    > trzymania w jednej ręce już z samego założenia.

    Jak tablet jest tak lekki jak Sony Z to nie ma problemu z trzymaniem w
    jednej ręce.

> [...]
    > Yoga od lenovo). I to się dobrze trzyma w jednej ręce (niestety część
    > ceni sobie wygląd miast ergonomii, stąd są same placki coraz cieńsze -

    Wiem jak to wyglądało bo miałem takiego Sony :)

    > nie wiemy czy ma smartfona - to nigdzie nie padło.
    > Jest więc domniemaniem :)

    Ja pisałem MAM więc co to ma do rzeczy :)

> [...]
    > celów)?
    > Bo 6-7-8" idealnie trzyma się w jednej ręce/dłoni (w zależności kto ma

    Nie jest wygodniejsze dla mnie, może dla ciebie jest ale to nie zmieni
    mojego zdania na ten temat.

> [...]
    > tablecie. Ma wszystko w 1 miejscu i w 99% wystarcza jej ten 13" w
    > zależności od potrzeb albo mazany paluchem albo ze zwykła klawiaturą (do

    Zależy co kto wili i jak komu wygodnie. Brat kupił coś takiego na
    Windowsie o ile pamiętam Asusa albo Lenowo (zmieniał więc nie pamiętam
    który był dla niego a który dla żony)

    > Telefon jest dobry na ostateczność - jak szybko coś trzeba sprawdzić.

    Wszystko zależy do czego, do navi w aucie nie będę woził tabletu ani
    laptopa tylko telefon z odpowiednią aplikacją, tak samo jadąc na rowerze
    to w telefonie odpalę radio i endomondo a nie na tablecie albo lapku.

> [...]
    > (mieści się w spodniach, w kieszeni koszuli), tablet 7" awaryjnie, jak
    > potrzebuję coś w podróży czy na kanapie sprawdzić i normalny komp

    Ja mam laptopa z serii gaming więc swoje waży bo i sprzęt wydajniejszy
    tak więc wiem co znaczy ciężki laptop.

    > Jak więc widzisz - wszystko zależy od punktu widzenia :-D

    dokładnie już to wcześniej pisałem.

    > p.s.
    > 10" tablet miałem - i IMHO można sobie wyrobić wadę nadgarstka ;)

    To kup lekki tablet a nie cegłę z Chin :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 14. Data: 2016-06-27 14:48:20
    Od: atm <...@v...pl>

    Dopracyzuje: 10" to must have. Bedzie to dla osoby dosc leciwym juz
    wzrokiem. Waga nie ma wiekszego znaczenia - podczas siedzienia mozna
    oprzec urzadzenie np o nogi.

  • 15. Data: 2016-06-27 14:54:56
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-06-27 o 14:16, r...@k...pl pisze:

    > Sprawdź sobie modele Prestigio, Kiano, Navroad.

    Nie lubisz go że mu to doradzasz :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 16. Data: 2016-06-27 15:00:16
    Od: atm <...@v...pl>

    > Nie lubisz go że mu to doradzasz :)

    W tej cenie niestety nie mam zbytnio wyjscia i musialem sie
    zainteresowac tymi wynalazkami ;) Ale i tak nie widze mozliwosci
    spelnienia wszystkich wymogow z pierwszego posta.
    Co do przerzucania aplikacji na karte, mam mieszane uczucia co do tego.
    Czasami dziala to ladnie w innym przypadku aplikacji nie da sie ruszyc.
    Dlatego wolalbym miec jednak troche wiecej pamieci wbudowanej i swiety
    spokoj.

  • 17. Data: 2016-06-27 15:28:01
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-06-27 o 15:00, atm pisze:

    > W tej cenie niestety nie mam zbytnio wyjscia i musialem sie
    > zainteresowac tymi wynalazkami ;) Ale i tak nie widze mozliwosci
    > spelnienia wszystkich wymogow z pierwszego posta.

    Młody ma prestigio bo dostał od babci na gwiazdkę i powiem szczerze :)
    tragedia jeśli chodzi o jakość wyświetlacza, tragedia jeśli chodzi o
    szybkość pracy. 10000000 x wolę coś używanego ale firmowego.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 18. Data: 2016-06-27 15:40:26
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 27 Jun 2016 15:28:01 +0200, w <nkr9mc$6g5$1@node2.news.atman.pl>, Chris
    <a...@g...pl> napisał(-a):

    > Młody ma prestigio bo dostał od babci na gwiazdkę i powiem szczerze :)
    > tragedia jeśli chodzi o jakość wyświetlacza, tragedia jeśli chodzi o
    > szybkość pracy. 10000000 x wolę coś używanego ale firmowego.

    Ja też mam Prestigio. Po wyłączeniu całego systemowego bloatware tablet robi
    się 2x szybszy.
    Ekran dla mnie w porządku, nawet bardzo w porządku jeżeli nie ogląda się na
    pełnym słońcu (8" IPS, ale wcześniej był Navroad bez IPS).

    Są większe wynalazki, to taka niższa półka średnia.

    Kupić z rozszerzoną gwarancją i po problemie :)

  • 19. Data: 2016-06-27 15:49:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 czerwca 2016 21:37:55 UTC+2 użytkownik atm napisał:
> [...]
    > Sprawdzilem nawet Overmaxa (brrrr), utknalem m. in. na 8GB wbudowanej,
    > ktorej w praktyce pewnie bedzie 4GB i po zainstalowaniu kilku aplikacji

    http://www.x-kom.pl/p/202537-urzadzenie-hybrydowe-2-
    w-1-colorovo-citytab-supreme-win-81-32gb-office-klaw
    iatura.html
    Mam, używam od roku chyba, złego słowa nie powiem.

  • 20. Data: 2016-06-27 15:53:20
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-06-27 o 15:40, r...@k...pl pisze:

> [...]
    >
    > Są większe wynalazki, to taka niższa półka średnia.
    >
    > Kupić z rozszerzoną gwarancją i po problemie :)

    A co ma gwarancja do kiepskiej jakości podzespołów i matrycy ?

    JA mam sony a młody Prestigio i wiem jaka jest różnica jakości. Dodam że
    nie jeden tablet już widziałem bo siedzę w branży IT i przewala mi się
    tego towaru troszkę przez ręce :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl