  • 51. Data: 2018-09-20 13:11:31
    Temat: Re: Tajemniczy flash drive w drukarce HP 3800
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > faktycznie ta). W międzyczasie sprawdziłem: do każdej faktury ISP ładuje
    > dwa pełne zestawy czcionek, każdy po ok. 500 KiB. Jak otwieram plik
    > okularem, to we właściwościach pliku czytam "Font: xxxx (full)".
    > Natomiast jak otwieram inny plik PDF, którego nie generował idiota, to
    > Okular podaje "Font: xxxx (subset)".
    >
    > Faktura od ISP (tekst z dwoma pełnymi czcionkami) waży 1.1 MiB
    > Ta sama faktura po odfiltrowaniu niepotrzebnych glifów: 60 KiB
    > Ta sama faktura w formie bitmapy 150 dpi: 120 KiB
    >
    > Przecież ktoś to musiał testować. Zobaczyć. I mimo tego puścił w świat...

    Mają licencję na rozpowszechnianie tych fontów? Boże by od tej strony
    ich podejść?

    --
    Jarek

  • 52. Data: 2018-09-20 13:15:10
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Mateusz Viste <m...@n...pamietam> napisał(a):
    > Przecież ktoś to musiał testować. Zobaczyć. I mimo tego puścił w świat...

    Zobaczył, że wyświetla się poprawnie więc puścił.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 53. Data: 2018-09-20 13:22:55
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 20 Sep 2018 13:11:31 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Mają licencję na rozpowszechnianie tych fontów? Boże by od tej strony
    > ich podejść?

    Fonty nazywają się "DejaVu" i "DejaVu Bold". Więc nie, legalny instrument
    tu na nic :)

    Mateusz

  • 54. Data: 2018-09-20 13:28:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Dokładnie tak. DjVu podobnie potrafi, tyle że tam warstwy są nieco
    > bardziej znormalizowane, w PDF jest pełna dowolność artystyczna.

    Na temat DjVu wiem mało -- nikt tego nie używa, więc szkoda mi czasu
    na poznawanie. Ale czytałem kiedyś doktorat, jakaś zacna amerykańska
    uczelnia. Gościu wymyślił algorytm kompresji optymalizowany do tekstów
    skanowanych. Wyszukiwał podobnych literek, uśredniał ich wygląd,
    opisywał odchylenia od stanardowej postaci, tworzył z tego zestaw,
    a potem takim fontem składał nazad tekst (literka przy każdym użyciu
    nieco się różniła). Czy w DjVu jest coś z tej idei?

    --
    Jarek

  • 55. Data: 2018-09-20 13:44:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >??? Chyba najbardziej oszczędny język programowania jaki wymyślono.
    >Po to ma odwrotną notacje polską, by oszczędzał pamięć (a przy okazji
    >też miał krótszy kod).

    Ale my nie chcemy programow pisac, tylko ksiazke drukowac :-)

    jak piszesz "31 setlinewidth " to to nie jest najkrotsza forma zapisu.

    Choc w sumie ... w PCL nie wyjdzie wiecej bajtow ?

    >E tam rośnie. Programy piszą ludzie, a jeśli nie rozumieją
    >postsripta,
    >to piszą źle.

    No coz, ja tam pare programow w PS napisalem, za pomocą edytora ASCII,
    ale absolutnie nie twierdze, ze napisalem je lepiej niz inni :-)
    Skoro oni dokladaja mase rozkazow ... to moze jednak wiedza co robia

    Wez ten swoj edytor ksiazek, napisz "Hello World!" i zobacz jaki duzy
    plik PS z tego wyjdzie :-)

    >Taki "zzipowany" PS to się PDF nazywa.

    Tak chyba nie calkiem, bo naswietlarnia przyjmuje PS a nie PDF :-)
    A z kolei acrobat nie chce slyszec o PS.

    J.

  • 56. Data: 2018-09-20 13:49:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Tzn. obraz wyrenderowany przez software'owy renderer? No tak... tu
    >wystarczyłby jakiś dużo prostszy język :)

    Dokladnie. Ma byc Wysiwig, to komputer sie zajmuje renderingiem.
    A potem drukarka musi tylko umiec obrazek wydrukowac.

    Kiedys kombinowali odwrotnie, ale to imo jakas slepa uliczka ... a
    potem mecz sie programisto z prosta fakturą :-)

    J.

  • 57. Data: 2018-09-20 13:51:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    >Igłówka też drukowała :) Atramentówka (DeskJet 690C+) czekała i
    >drukowała
    >już całą stronę za jednym zamachem. Nie chciała czekać z kartką w
    >połowie.

    Iglowka tez nie tak calkiem, bo do dobrego druku musi rozpedzic
    glowice i drukowac ciurkiem, a nie zwalniac, bo jej dane nie
    nadchodza.

    Byl taki tryb "maszyna do pisania", gdzie drukowala nawet i po jednym
    znaku, i jeszcze wysuwala papier, zeby mozna bylo odczytac.

    J.

  • 58. Data: 2018-09-20 13:59:46
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 20 Sep 2018 13:28:58 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Na temat DjVu wiem mało -- nikt tego nie używa, więc szkoda mi czasu na
    > poznawanie.

    Też wiem b. mało, z tego samego powodu. Wiem że istnieje, że kilka wartsw
    posiada i każda jest poddawana innym algorytmom, by było najskuteczniej.

> [...]
    > a potem takim fontem składał nazad tekst (literka przy każdym użyciu
    > nieco się różniła). Czy w DjVu jest coś z tej idei?

    DjVu rozpoznaje podobne znaki i agreguje je do jednej postaci, ale
    żadnego losowego odkształcania (chyba) nie praktykuje.

    Mateusz

  • 59. Data: 2018-09-20 14:08:44
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 20.09.2018 o 13:15, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > Zobaczył, że wyświetla się poprawnie więc puścił.

    Exactly. Nikt już w ogóle nie patrzy na rozmiar pliku, tylko klika i wysyła.

    Również mało kto patrzy/wypełnia w pdfach pozycje 'tytul' i 'autor'.
    Czego tam nie ma... Bardzo często pisma powstają przez edycję starego
    dokumentu i tytuł potrafi się ciągnąć latami...

    MJ

  • 60. Data: 2018-09-20 14:53:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 20 Sep 2018 12:38:43 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Są pedeefy, które mogą wyglądać jak zeskanowany starodruk, a da
    > się zaznaczać tekst i z powodzeniem go kopiować. Dwuwarstwowe.

    Tym gorzej dla nich. Albo coś jest m.in. skanem/bitmapą lub nie.
    Mówimy o przypadku gdy jest tylko skan.

    --
    Marek