  • 1. Data: 2014-08-21 10:14:30
    Temat: Taka sytuacja (pieszy + samochód)
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Wyobraźmy sobie sytuację. Jedzie sobie samochód. Prawym pasem. Przepisowa
    prędkość, w ogóle wszystko przepisowo. Dojeżdża do przejścia dla pieszych,
    gdzie czeka pieszy, i jedzie sobie dalej. W momencie, gdy jest blisko tego
    przejścia, pieszy wchodzi na przejście. To normalna sytuacja, nikomu nie
    dzieje się krzywda (bo pieszy wszedł od lewej strony, a samochód jedzie
    prawym pasem - zanim pieszy dojdzie do prawego pasa, samochód już dawno
    zniknie z pasów)... ale wyobraźmy sobie, że widział to policjant, któremu
    żona nie dała, pies nie wziął i koniecznie musi się do kogoś dopieprzyć.
    Jak to wtedy wygląda? Zatrzyma pieszego za wtargnięcie, zatrzyma samochód
    za... no właśnie, za co, przecież jeszcze obowiązku puszczania pieszych,
    którzy czekają na przejście, nie ma... macie jakieś doświadczenie?

    Pytanie teoretyczne, nie miałem takiej sytuacji.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 2. Data: 2014-08-21 10:23:08
    Temat: Re: Taka sytuacja (pieszy + samochód)
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 21 sierpnia 2014 10:14:30 UTC+2 użytkownik Gof napisał:
    > Pytanie teoretyczne, nie miałem takiej sytuacji.

    To dość proste. Jeżeli swoją jazdą spowodujesz
    że pieszy będzie musiał zwolnić/przyspieszyć
    albo się spłoszy w inny sposób, to będzie to
    wymuszenie pierwszeństwa.

    L.

  • 3. Data: 2014-08-21 13:09:32
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

> [...]

    > za... no właśnie, za co, przecież jeszcze obowiązku puszczania pieszych,
    > którzy czekają na przejście, nie ma... macie jakieś doświadczenie?

    Pieszego na pasach musisz puscic, wiec mandat dla kierowcy. Inna sprawa, ze
    pieszy w takiej sytuacji celowo moze wejsc wczesniej wiedzac, ze lewy pas
    jest pusty.
    Zeby nie bylo watpliwosci to czekamy na to:

    http://natemat.pl/98681,poslowie-troszcza-sie-o-pies
    zych-pierwszenstwo-nie-tylko-na-przejsciu-ale-i-prze
    d-nim

  • 4. Data: 2014-08-21 13:17:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Aug 2014, Gof wrote:

> [...]
    > żona nie dała, pies nie wziął i koniecznie musi się do kogoś dopieprzyć.
    > Jak to wtedy wygląda? Zatrzyma pieszego za wtargnięcie,

    Przecież nie ma wtargnięcia, bo ono jest "przed pojazd".

    > zatrzyma samochód
    > za... no właśnie, za co, przecież jeszcze obowiązku puszczania pieszych,
    > którzy czekają na przejście, nie ma... macie jakieś doświadczenie?

    Nie mam, ale IMO Liściasty dobrze pisze.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2014-08-21 15:08:21
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-08-21 o 13:09, Czesław Wiśniak pisze:

    > Pieszego na pasach musisz puscic, wiec mandat dla kierowcy.

    A czemu nie dla pieszego za "wtargnięcie"?
    Póki samochód ani pieszy nie muszą gwałtownie zmieniać
    prędkości/kierunku z tego powodu, to nie ma wykroczenia.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2014-08-21 15:23:14
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > A czemu nie dla pieszego za "wtargnięcie"?
    > Póki samochód ani pieszy nie muszą gwałtownie zmieniać prędkości/kierunku
    > z tego powodu, to nie ma wykroczenia.

    Bo pieszy byl pierwszy na przejsciu :) Jesli pieszy znajduje sie na
    przejsciu musisz sie zatrzymac.

  • 7. Data: 2014-08-21 15:28:07
    Od: k...@g...com

> [...]

    > �ona nie da�a, pies nie wzi�� i koniecznie musi si� do kogo�
    dopieprzyďż˝.

    > Jak to wtedy wygl�da? Zatrzyma pieszego za wtargni�cie, zatrzyma samoch�d
    >
    > za... no w�a�nie, za co, przecie� jeszcze obowi�zku puszczania pieszych,
    >
    > kt�rzy czekaj� na przej�cie, nie ma... macie jakie� do�wiadczenie?
    >

    > Pytanie teoretyczne, nie mia�em takiej sytuacji.
    >

    > --
    >
    > Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
    >
    > PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

    Kluczem do ustalenia winy będzie nagranie z rejestratora. Większość pieszych
    zachowuje elementarne zasady bezpieczeństwa. Ale są i tacy jak na filmiku znanym z
    telewizji. Oni wpierdalają się na jezdnię bez patrzenia bo im ktoś powiedział że mają
    pierwszeństwo nad toną i więcej żelaza. Patrząc na zjawisko z innej strony to w
    czasach w których trzeba bardzo oszczędzać paliwa nie może dochodzić do sytuacji że
    dla jednego pieszego który może poczekać 30 sekund zatrzymywać 20 samochodów. Dawanie
    przywilejów pieszym na jezdni powinno skutkować przyznaniem bonusów kierowcom na
    chodnikach. Jeśli wprowadzą zmiany to powinniśmy się domagać dodatkowego oznakowania
    przejść dla pieszych. Wyznaczenia i oznakowania strefy pozwalającej na bezpieczne
    zatrzymanie przed przejściem. W przypadku gdy na wyznaczonej powierzchni znajduje się
    pojazd pieszemu nie wolno było by wchodzić na jezdnię. taka strefa i rejestrator
    pozwalały by ze stu procentową pewnością określenie winnego. W kilku krajach
    widziałem ciekawe rozwiązanie włażenia świętych krów pod nadjeżdżające samochody. W
    tych krajach przepuszczanie pieszych jest dobrym obyczajem. Rozwiązanie polegało na
    ustawieniu labiryntu z barierek przed przejściem. Tam nie dało się wejść z marszu na
    jezdnię. Sporo tego widziałem na ulicach z wysepką. Labirynt ustawiony na wysepce.
    Dobre rozwiązanie bo wymusza przynajmniej zwolnienie przed wejściem z wysepki na
    jezdnię.

  • 8. Data: 2014-08-21 15:54:37
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-08-21 o 15:23, Czesław Wiśniak pisze:

    > Bo pieszy byl pierwszy na przejsciu :) Jesli pieszy znajduje sie na
    > przejsciu musisz sie zatrzymac.

    Jak jadę 50km/h i jestem w tym momencie 5 metrów od przejścia to też mam
    się zatrzymać? :)

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2014-08-21 16:56:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > To dość proste. Jeżeli swoją jazdą spowodujesz
    > że pieszy będzie musiał zwolnić/przyspieszyć
    > albo się spłoszy w inny sposób, to będzie to
    > wymuszenie pierwszeństwa.

    I vice versa - pieszy dokona wtargnięcia przed jadący pojazd.
    Na upartego (bo prawo kretyńskie) obaj do mandatowania, o ile się nie
    zdążysz zatrzymać - bo wtedy już tylko pieszy.

    Przypominam - zebra to przejście przez JEZDNIĘ, a nie przejazd przez
    chodnik.

  • 10. Data: 2014-08-21 16:58:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1408211314310.1932@quad..
    .

    > Przecież nie ma wtargnięcia, bo ono jest "przed pojazd".

    Bzdura.
    Wtargnięcie nie jest wejściem w bok pojazdu.
    Już prędzej wtargnięcie to wejście w drogę potrzebną do spokojnego
    zatrzymania jadącego samochodu.
    Ile hamuje auto od 50 km/h?

    > Nie mam, ale IMO Liściasty dobrze pisze.

    Połowicznie tylko.