  • 31. Data: 2014-08-21 22:17:06
    Temat: Re: Taka sytuacja (pieszy + samochód)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1408211721440.3516@quad..
    .

    > Padnie pytanie gdzie była "szczególna ostrożność" (znaczy
    > czym się wyraziła).

    Nogą nad pedałem hamulca?
    Normalnie trzyma się pod nim.

  • 32. Data: 2014-08-21 22:18:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "xyz" <x...@i...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > A później pieszy stoi 30min

    Ilu takich znasz?
    Mnie jako pieszemu najbardziej drogę wydłużają światła.
    Bez nich nie zdarzyło mi się jeszcze czekać 30 sekund.

    W Polsce, w innych krajach bywa dużo gorzej (np. Bałkany).

  • 33. Data: 2014-08-21 22:22:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-08-21 20:05, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Shrek" <...@w...pl>

    > .... odbiorco

    Z tego co pamiętam to jednak nadawco - netykieta mówi o 72 znakach.

    Shrek.

  • 34. Data: 2014-08-21 22:34:15
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Shrek" <...@w...pl>

    > Z tego co pamiętam to jednak nadawco - netykieta mówi o 72 znakach.

    Jest tak, wiadomości mają w źródle mieć do 80-znaków z jakimś marginesem a
    jak potrzeba to być łamane, ale ... do wyświetlania mają być niepołamane do
    zawijania. No i masz na ekranie niepołamane a w źródle połamane. Sobie
    zobacz. Bo chodzi o to, by dla bardzo starych czytników one były połamane,
    ale dla nowych normalne. Nie chodzi o snobowanie się na inne kodowania, inne
    standardy itp

  • 35. Data: 2014-08-21 22:41:53
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Ilu takich znasz?

    Nie raz sie przekonalem osobiscie. Oczywiscie nie 30 min ale juz 5 jest
    wkurwiajace.

    > Mnie jako pieszemu najbardziej drogę wydłużają światła.
    > Bez nich nie zdarzyło mi się jeszcze czekać 30 sekund.
    >
    > W Polsce, w innych krajach bywa dużo gorzej (np. Bałkany).

    W Brazylii trabia na ciebie, zebys nie przechodzil bo "on" jedzie, a w
    Egipcie w nocy to wylaczaja swiatla bo ich oslepiaja :P Tylko dlaczego mamy
    rownac w tamta strone ?;)

  • 36. Data: 2014-08-22 07:41:55
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-08-21 22:17, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    Obok niego - na gazie ;)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 37. Data: 2014-08-22 10:37:39
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-08-21 o 20:30, k...@g...com pisze:
    > I się stoi jak kurwa na deszczu, przepala bezproduktywnie drogie paliwo bo państwo
    ze wsi się lansuje.

    Deszcz leje na głowę, w butach chlupocze, pędzę do domu kichając co
    drugi krok, a tu jakiś burak ze wsi ryje się samochodem przez chodnik
    (=deptak) na chama, bo mu się śpieszy. Siedzi sobie w ciepełku i jeszcze
    ma pretensje.
    ;)

    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2014-08-22 17:03:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:53f6d823$0$2243$6...@n...neostrada
    .pl...
    > Dnia 2014-08-21 22:17, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > Obok niego - na gazie ;)

    Jak ktoś nie ma tempomatu to można i tak. ;-)

  • 39. Data: 2014-08-23 20:18:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Aug 2014, Cavallino wrote:

    > Bzdura.
    > Wtargnięcie nie jest wejściem w bok pojazdu.

    Z czego wyszło "wejście w bok"?
    (bo nie z mojego tekstu)

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2014-08-23 20:46:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Aug 2014, Sebastian Biały wrote:

    > Przykłada analogiczny: Jadę tunelem z przepisową odleglością
    > od poprzedzającego. Między nas wciska się ktoś inny.
    > I moja wina

    Od kiedy? :>

    > mimo ze nie zrobiłem zadnego manewru.

    OT: -> [1]

    > Po prostu nagle nie utrzymuje już przepisowaj odległości.
    > Technicznie to *JA* powinienem dostać mandat,

    Prawo nie składa się z samych przepisów.
    Składa się również z "zasad prawnych" - skoro tamten spowodował
    niezachowanie odległości, podpada pod "niebezpieczną jazdę".
    Nie można odpowiadać za coś, czemu nie mogło się zapobiec,
    zachowując własne obowiązki oraz dotyczące nakazy (np. nakazaną
    ostrożność).
    "Culpa caret, qui scit, sed prohibere nonpotest" albo któreś
    podobne.

    > bo ten wciskający się mógł odległośc zachować a mi już zabrakło,
    > w końcu nie ma ani słowa o odstepie między nim a pojazdem za.

    W cywilizowanych krajach taki przypadek jest uregulowany odrębnym
    mandatem dla "wciskacza" :>, ale ów brak w .pl nie implikuje winy
    "niemogącego".
    Nie potrzeba osobnego przepisu na "niemożliwość", odwrotnie,
    tylko nakładając szczególny obowiązek można zobowiązać do
    "przewidywania niemożliwości" (np. niemożliwości zahamowania
    przed drogą z pierwszeństwem mimo jazdy z dozwoloną oraz "bezpieczną
    w danych warunkach" prędkością): zbliżający się do takiej drogi
    wie, że będzie musiał ustąpić, więc jak trzeba musi zwolnić
    (aż do zatrzymania włącznie).

    > Innymi słowy gdyby przepisy były traktowane wprost to strach było by wsiadać
    > w samochod.

    Jest niemożliwe, abyś nie zdawał sobie sprawy z istnienia owych zasad
    prawnych.
    Dlatego "traktowanie wprost" rozumieć można wyłacznie RAZEM Z ZASADAMI.
    One są równie ważne jak same przepisy! (i między innymi to owe "zasady"
    decydują o hierarhii litery przepisów, jeśli występuje sprzeczność).

    [1] - dla porządku, "nicniezrobienie" akurat nie jest argumentem,
    bo prawo może oczekiwać "zrobienia czegoś" :)

    pzdr, Gotfryd