  • 11. Data: 2010-06-13 07:22:04
    Temat: Re: Taki przekaźnik
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@s...com> napisał w
    wiadomości news:hv0vh2$cl6$1@news.onet.pl...

    > Niestety, ale jak już pisałem, sklepy internetowe bistabilnym nazywają
    > udarowo-prądowy i to niekoniecznie posiadający podtrzymanie po wyłączeniu.

    Mam takie coś:
    http://www.sp5ddj.pl/przekaznik%20Siemensv23042d.pdf
    wersja B2208-B101
    Siemens zwie to "Dual coil Latching"
    W sklepach jednak bistabilny:
    http://pl.farnell.com/mocy-ogolnego-przeznaczenia

    Może dziwne sklepy odwiedzasz ;)

    Pozdro

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2010-06-13 13:40:48
    Od: "KM" <n...@o...pl>

    "Tomasz Wójtowicz" <S...@s...com> wrote in message
> [...]
    > zaniku napięcia. Pasowała by nazwa "przekaźnik bistabilny", ale akurat tą

    Nie wiem czy w ofercie firmy Eltako ( http://www.eltako.com ) znajduja sie
    akurat przekazniki z dwoma wejsciami sterujacymi, ale napewno posiadaja
    przekazniki, ktore po kazdym podaniu napiecia na cewke zmieniaja stan na
    przeciwny. Oczywiscie aktualny stan jest utrzymywany do czasu kolejnego
    impulsu. Stan ten jest utrzymywany bez wzgledu na zaniki napiecia.

    Pozdrawiam
    KM

  • 13. Data: 2010-06-13 23:29:02
    Od: Marek Dzwonnik <m...@W...message.pl>

    Tomasz Wójtowicz pisze:
> [...]
    > otwierające i zamykające i zostaje w pozycji ostatnio ustawionej nawet
    > po zaniku napięcia. Pasowała by nazwa "przekaźnik bistabilny", ale

    Polaryzowany, bistabilny.
    Jedno- lub dwucewkowy.
    Np. takie (xxxP1, xxxP2):
    http://www.tme.eu/html/PL/przekazniki-subminiaturowe
    -polaryzowane-serii-az850/ramka_1967_PL_pelny.html

    Przerzucają w ciągu 2ms po czym zachowują położenie w stanie
    bezprądowym. Świetne do zastosowań bateryjnych.

    --
    MDz

  • 14. Data: 2010-06-14 05:06:37
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    Polaryzowane (te które ja widziałem) miały trzy stany styków i nie były
    bistabilne.

    --
    Desoft

  • 15. Data: 2010-06-17 02:12:38
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sat, 12 Jun 2010 02:05:40 +0200 Tomasz Wójtowicz
    <S...@s...com> napisał:

    >Jak się nazywa taki przekaźnik, który ma dwa wejścia sterujące -
    >otwierające i zamykające i zostaje w pozycji ostatnio ustawionej nawet
    >po zaniku napięcia.

    Mówią na to bistabilne. Po angielskiemu jest latching relay.

    Jak szukasz takich to są (a przynajmniej były z pół roku temu) w
    Warszawie na giełdzie pod GUSem, w sklepie Cybernode (dawniej
    Piekarz). Ja kupiłem tam HFD2/005-M-L2-D. Robi je Hongfa (Chiny
    siakieś). Być może i wysyłkowo sprzedają.