  • 1. Data: 2010-01-14 20:47:49
    Temat: Tania lustrzanka do zewnętrznej lampy + AE bracketing?
    Od: "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl>

    Pomóżcie proszę, bo od przekopywania dpreview głowa już boli ;)

    Szukam taniej lustrzanki z funkcją zdalnego sterowania dodatkową lampą
    błyskową. Drugą wymaganą rzeczą jest auto bracketing (naświetlanie +/-2EV).

    Na aparat z obiektywem (kitowym) i lampę zamierzam przeznaczyć max 2500 zł.

    Podpowiecie, jakie modele - oprócz Olympusa E-420/E-520 - spełniają te
    kryteria?

  • 2. Data: 2010-01-14 20:53:25
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 14 Jan 2010 21:47:49 +0100, Wooyek napisał(a):

> [...]
    >
    > Podpowiecie, jakie modele - oprócz Olympusa E-420/E-520 - spełniają te

    E-520 ma autobracketing -1/0/+1 EV

  • 3. Data: 2010-01-14 21:43:12
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    > E-520 ma autobracketing -1/0/+1 EV

    Nie rozumiem tej polityki ograniczania lustrzanek wprawdzie na swoja nie
    narzekam i ma ogolnie wszystko co chce, ale pewne firmy to czynia nie wiem
    po co. Rozmawialem z kolega ktory sobie kupil chyba Nikona D60 i tam nie ma
    bracketingu?! Takiego zwykleg, 3 zdjecia 0 + -, to nawet moj kompakt 7 letni
    cos takiego mial, stara minolta, a prawie nowe lustro nikona zostalo z tego
    okrojone, srubokreta tez brakuje,ale na tym faktycznie cos mogli
    zaoszczedzic (i zyskac na obiektywach), natomiast wywalenie z firmware
    bracketingu mija sie z celem. W moim K-x przydaloby sie 5 zdjec w serii, ale
    jak patrze na innych to ciesze sie z tych 3 :), mozna nawet zmienic
    kolejnosc ich wykonywania, dodatkowo mozna tez wybrac tryb HDR i jak sie nie
    chce bawic przy wiekszej ilosci fotek w programie na kompie to calkiem
    niezle sklada z 3 zdjec jedno i zapisuje jako JPG, tutaj statyw wskazany, bo
    aparat nie wyrownuje jak programy, ale do programow RAWy z bracketingu
    idealne.
    Wiec co do lustrzanek to sterowanie zdalne maja zwykle lampy systemowe i te
    lepsze marki, a to zwykle kosztuje. Mi K-x z Metzem 48 dziala bez problemu,
    ale najntaniej jak bys nowe znalazl to 2800 komplet... tak to moge polecic.

  • 4. Data: 2010-01-15 09:11:18
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Wooyek napisał(a):
> [...]
    >
    > Podpowiecie, jakie modele - oprócz Olympusa E-420/E-520 - spełniają te

    Pentax k-m kosztuje poniżej 2000 zł, steruje lampą zewnętrzną, ma
    autobracketing (ale nie pamiętam, czy aż 2 EV).
    Nie wiem, ile kosztuje lampa...

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 5. Data: 2010-01-15 09:34:09
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Norbert napisał(a):

    > Nie rozumiem tej polityki ograniczania lustrzanek wprawdzie na swoja nie
    > narzekam i ma ogolnie wszystko co chce, ale pewne firmy to czynia nie wiem
    > po co.

    Jak się dobrze zastanowisz, to zrozumiesz, że takie okrojenie nie
    przeszkadza specjalnie w sprzedaży danego modelu (bo grupa docelowa nie
    bierze tego jeszcze pod uwagę), natomiast pomaga w sprzedaży wyższych
    modeli (komuś bardziej świadomemu łatwiej uzasadnić zakup wyższego
    modelu) oraz w przyspieszeniu decyzji o wymianie na lepszy model (bo
    braki w końcu zaczynają uwierać). Czyli jak najbardziej leży w interesie
    producenta.

    --
    Mirek

  • 6. Data: 2010-01-15 12:53:59
    Od: "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl>

    [...]
> [...]
    > systemowe i te lepsze marki, a to zwykle kosztuje. Mi K-x z Metzem 48
    > dziala bez problemu, ale najntaniej jak bys nowe znalazl to 2800

    Ooo, dzięki za odpowiedź, otworzyłeś mi oczy na Pentaxa - do tej pory
    grzebałem tylko wśród Nikonów, Canonów, Sony, Olympusów, a recenzja K-X na
    dpreview bardzo mnie zachęciła. Wygląda na godnego konkurenta Canona 450d,
    na którego się nastawiałem (ale nie mogę się doszukać, czy potrafi sterować
    zdalnie lampą).

    Pytanie tylko: jaki jest zakres EV auto bracketingu w K-X? Według danych z
    dpreview +/-1.5EV - prawda to?

  • 7. Data: 2010-01-15 13:07:27
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie tylko: jaki jest zakres EV auto bracketingu w K-X? Według danych z
    > dpreview +/-1.5EV - prawda to?

    krok 1/3 ?0.3, ?0.7, ?1.0, ?1.3, ?1.7, ?2.0, ?2.3, ?2.7, ?3.0
    krok 1/2 ?0.5, ?1.0, ?1.5, ?2.0, ?2.5, ?3.0

    Źródło - instrukcja

    --
    Yogi(n)

  • 8. Data: 2010-01-15 13:08:30
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomości

    > krok 1/3 ?0.3, ?0.7, ?1.0, ?1.3, ?1.7, ?2.0, ?2.3, ?2.7, ?3.0
    > krok 1/2 ?0.5, ?1.0, ?1.5, ?2.0, ?2.5, ?3.0
    >
    > Źródło - instrukcja

    Pytajniki oznaczają +/-, tylko nie wysłałem jako unicode.

    --
    Yogi(n)

  • 9. Data: 2010-01-15 16:22:48
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    > dpreview bardzo mnie zachęciła. Wygląda na godnego konkurenta Canona 450d,
    > na którego się nastawiałem (ale nie mogę się doszukać, czy potrafi
    > sterować zdalnie lampą).

    Canon czy K-x, mi K-x steruje lampa i przekazuje wszystko blyskami
    bezprzewodowo. Zalezy do czego Ci to? Jak chcesz zrobic studio to mozesz
    nawet uzywac starych lamp z wlasna automatyka i manualem i wyzwalaczy
    radiowych (wyjdzie bardzo tanio), mi takie cos bylo zbedne, wystarczy ze
    czasem ustawie gdzies lampe na statywie daleko od aparatu i uzyskam ciekawe
    swiatlo z pTTLem, bez poprawek i grzebaniu w manualnych nastawach.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-01-15 16:25:57
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    > Jak się dobrze zastanowisz, to zrozumiesz, że takie okrojenie nie
    > przeszkadza specjalnie w sprzedaży danego modelu

    No ale gdzie honor i tradycja firmy, zeby nagle robic aparat bez funkcji
    dostepnej w Truscie i Aipteku sprzed lat...
    Dzisiejszy marketing bardzo szkodzi rynkowi foto, pomijam setki kompaktow,
    ktore w granicach 200-1000 roznia sie kolorem obudowy.