  • 11. Data: 2010-01-15 18:45:54
    Temat: Re: Tania lustrzanka do zewnętrznej lampy + AE bracketing?
    Od: "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl>

    > Canon czy K-x,

    Chodziło mi o Canona.

    > Zalezy do czego Ci to? Jak chcesz zrobic studio to
    > mozesz nawet uzywac starych lamp z wlasna automatyka i manualem i
    > wyzwalaczy radiowych (wyjdzie bardzo tanio), mi takie cos bylo
    > zbedne, wystarczy ze czasem ustawie gdzies lampe na statywie daleko
    > od aparatu i uzyskam ciekawe swiatlo z pTTLem, bez poprawek i
    > grzebaniu w manualnych nastawach.

    Nie studio, raczej coś w stylu tego drugiego ;)

  • 12. Data: 2010-01-15 19:47:03
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    W dniu 2010-01-15 17:25, Norbert pisze:

    > No ale gdzie honor i tradycja firmy, zeby nagle robic aparat bez funkcji
    > dostepnej w Truscie i Aipteku sprzed lat...
    > Dzisiejszy marketing bardzo szkodzi rynkowi foto, pomijam setki kompaktow,
    > ktore w granicach 200-1000 roznia sie kolorem obudowy.

    Tak samo dostępne jak ISO 800.

    Tomek

  • 13. Data: 2010-01-16 00:50:05
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    > Tak samo dostępne jak ISO 800.

    A o co chodzi z tym ISO? A ze nie dziala, ale bracketing to akurat nawet w
    prostych kompaktach jest i to zadna filozofia zmienic czasy i zrobic 3
    zdjecia a jak sie nie miesci w czasach to zmienic przyslone.

  • 14. Data: 2010-01-16 21:14:35
    Od: "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl>

    > Wiec co do lustrzanek to sterowanie zdalne maja zwykle lampy systemowe i
    > te lepsze marki, a to zwykle kosztuje. Mi K-x z Metzem 48 dziala bez
    > problemu, ale najntaniej jak bys nowe znalazl to 2800 komplet... tak to
    > moge polecic.

    Jeszcze jedno pytanie: jak to jest z tym zasilaniem w K-X?

    Na optyczne.pl strasznie psioczą*, że aparat nie działa na akumulatorkach -
    wydaje mi się do mało prawdopodobne, jak jest w praktyce?

    * http://www.optyczne.pl/119.9-Test_aparatu-Pentax_K-x
    _Podsumowanie.html

  • 15. Data: 2010-01-16 22:32:43
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomości
    > Jeszcze jedno pytanie: jak to jest z tym zasilaniem w K-X?
    >
    > Na optyczne.pl strasznie psioczą*, że aparat nie działa na
    > akumulatorkach - wydaje mi się do mało prawdopodobne, jak jest w praktyce?

    W praktyce kupujesz eneloopy i śmigasz. Optycznych olewasz, bo kłamią. żona
    ma k-xa, kupiłem jej do niego komplet eneloopów i recyko - na jednych i
    drugich śmiga bez problemów.

    --
    Yogi(n)

  • 16. Data: 2010-01-17 00:04:58
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    > W praktyce kupujesz eneloopy i śmigasz. Optycznych olewasz, bo kłamią.
    > żona ma k-xa, kupiłem jej do niego komplet eneloopów i recyko - na jednych
    > i drugich śmiga bez problemów.

    Dwie sprawy.
    Tak jak piszesz to wlasnie eneloop lub podobne aku w tej nowej tech NiMH a
    druga sprawa to zmiana firmware na 1.01. Moze to moje subiektywne odczucie
    ale od zmiany duzo rzadziej widuje pomaranczowy wskaznik aku kiedy popadnie,
    jest dlugo zielony, a jak juz jest pomaranczowy to nie wraca po chwili do
    zielonego (wlaczenie LV i wylaczenie pomagalo). Powiem tak 2 h na obecnym
    mrozie z eneloopami i nie padl, pod koniec wskazywal polowe, zdjecia robione
    do woli. Test na optycznych jest bardzo slaby, a pierdoly nad ktorymi sie
    rozwodza w innych aparatach sa ok , tutaj zle, w innych to zle, tutaj
    dobrze, w sumie byle cos napisac, a samo czepianie sie wykonania K-x, hmm
    niech pojda i zlapia w reke jakies tanie Sony i Nikona, co gorsze canona,
    tylko Olympus ma taki fajny plastik jak Pentax z tego co obmacalem w MM, co
    dziwne nie wspomnieli ze to jedna z najmniejszych lustrzanek APS-C. Cale
    szczescie ze nie bylo tego testu przed zakupem bo bym sie przestraszyl.

  • 17. Data: 2010-01-17 16:56:38
    Od: "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl>

> [...]
    > obmacalem w MM, co dziwne nie wspomnieli ze to jedna z najmniejszych
    > lustrzanek APS-C. Cale szczescie ze nie bylo tego testu przed zakupem bo

    Dziękuję za opinie na temat zasilania i testu na optyczne.pl - ja się
    właśnie przestraszyłem, mimo że test wydał mi się wyjątkowo niewiarygodny,
    zwłaszcza po zapoznaniu się z bardzo pochlebną recenzją na dpreview.

    Co do wykonania, to zgadzam się - też macałem w MM i "fajny plastik" (czyli
    w moim rozumieniu taki z "plamkami", a nie gładki jak pilot od TV) oprócz
    Olympusa ma jeszcze tylko Nikon, który niestety z każdą generacją (D40,
    D40x, D60, D3000) jest coraz mniej "fajny".

    Przed podjęciem decyzji o wyborze K-X'a mam do Was jeszcze jedno pytanie:
    jak jest z dostępnością (i cenami) amatorskich obiektywów nieco lepszych od
    kita? Najlepiej w odniesieniu do "popularnych" marek jak Canon czy Nikon. Na
    razie nie mam totalnie rozeznania w temacie optyki, więc przeglądanie
    Allegro/sklepów niewiele mi mówi, jednak wolałbym kupić aparat w miarę
    rozwojowy...

    Pozdrawiam!

  • 18. Data: 2010-01-18 09:00:07
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Norbert napisał(a):

    > No ale gdzie honor i tradycja firmy, zeby nagle robic aparat bez funkcji
    > dostepnej w Truscie i Aipteku sprzed lat...

    Honor i tradycję tworzą modele flagowe. Reszta modeli tworzy kasę.

    > Dzisiejszy marketing bardzo szkodzi rynkowi foto, pomijam setki kompaktow,
    > ktore w granicach 200-1000 roznia sie kolorem obudowy.

    Po prostu, możliwości tworzenia innowacyjnych rozwiązań (w sensie
    wypuszczania nowych modeli) przekroczyły możliwości ich skonsumowania
    (czytaj: sfinansowania przez konsumenta).
    Upraszczając: Skrócił się cykl produkcyjny. Kiedyś modele zmieniały się
    co parę lat, wtedy jak konsumenci byli gotowi na przesiadkę i te zmiany
    były znaczące. Teraz nikt nie pozwoli sobie na niewypuszczanie nowych
    modeli co pół roku, bo zacznie wypadać z rynku. Ale za to zmiany są
    drobniejsze, często tylko kosmetyczne. Wystarczy jednak porównać aparaty
    współczesne z tymi sprzed paru lat, żeby sobie uświadomić, że jednak
    postęp nastąpił.

    --
    Mirek

  • 19. Data: 2010-01-18 10:13:42
    Od: Cosa <c...@a...pl>

    Pewnego dnia , a był to Sun, 17 Jan 2010 17:56:38 +0100, "Wooyek"
    <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał coś takiego:

> [...]
    >razie nie mam totalnie rozeznania w temacie optyki, więc przeglądanie
    >Allegro/sklepów niewiele mi mówi, jednak wolałbym kupić aparat w miarę

    Niezależni - czyli Sigma i Tamron - te same ceny i ta sama dostępność
    Dostępność firmowych gorsza zdecydowanie od Canona i Nikona.
    Cenowo - w sumie podobnie.
    Kity są bardziej niż przyzwoite. "Krótki" kit czyli 18-55 jest lekki,
    ale niestety ciemny, choć optycznie akceptowalny.
    "Długi" kit czyli 50-200 jest jeszcze lepszy optycznie.
    Stety albo niestety Pentax poza obiektywami kitowymi nie robi w tym
    tanim stylu innych obiektywów jak to ma miejsce w Canonie czy Nikonie
    (np. tanie stałoogniskowe 50 mm).

    PS. W sumie to chyba żadnej stałoogniskowej i jasnej 50'tki
    ( poza 55*) Pentax chyba już nawet nie produkuje.
    --
    MK
    "Rozwój medycyny spowoduje koniec dobrych czasów kiedy każdy mógł umrzeć kiedy

  • 20. Data: 2010-01-18 10:35:59
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

> [...]
    od
    > kita? Najlepiej w odniesieniu do "popularnych" marek jak Canon czy

    Rozwojowy jest, jak najbardziej, ale.

    Ale po zalamaniu kursu USD ceny na pentaksowe akcesoria poszly w gore
    i jakos nie zamierzaja opasc. Szkla z wyzszej polki (mimo, ze jakosciowo
    dobre)
    sa przydrogawe (choc chyba nie odstaja zanadto od konkurencji).

    Calkowicie brak szklel z kategorii "tanie uzupelnienie kita". No chyba, ze
    mowimy
    o 50-200.
    Nie ma taniego jasnego standardu (odpowiednika 50/1.8 z C czy N)
    Dostepnosc tez jakby znacznie mniejsza niz u "wiodacych proszkow".

    Pozostaje ratowac sie produktami firm trzecich. Tutaj (Sigma, Tamron) ceny
    sa zazwyczaj takie same, niezaleznie od bagnetu.

    A co na oslode?

    Drogie (ale zazwyczaj swietne) szkielka staloogniskowe z jednej strony
    albo tanie (i przeroznego asortymentu) "plesniawki" z bagnetem K do
    dostania na kazdym wiekszym bazarze. Latwo zaopatrzyc sie w 125/2.8
    albo cos w okolicach 50/2.

    Pytanie tylko, czy chcesz sie bawic z manualami...

    pozdrawiam,
    Vituniu.