  • 1. Data: 2009-08-17 22:29:17
    Temat: Taryfy telemetryczne u operatorów - pytanie
    Od: "Piotr" <m...@N...kr.home.pl>

    Witam
    Czy oprócz plusa ( dość drogiego - 25 netto ), inni operatorczy mają swoje
    oferty w zakresie taryf telemertycznych ?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2009-08-18 03:51:27
    Temat: Re: Taryfy telemetryczne u operatorów - pytanie
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Piotr pisze:
    > Witam
    > Czy oprócz plusa ( dość drogiego - 25 netto ), inni operatorczy mają swoje
    > oferty w zakresie taryf telemertycznych ?

    A skąd Ci się wzięło 25zł?

    W Plusie z tego co pamiętam (dawno tego nie sprzedawałem) to najniższe
    abo to 10PLN netto, sms 0,15 i schodzi z pakietu abonamentowego

    W Orange też 10PLN netto ale każdy sms jest dodatkowo płatny do
    abonamentu czyli usługa jest droższa na starcie o 10PLN.

    W Erze też jest ta usługa ale nie znam stawek. Słyszałem, że jest
    podobnie do Plusa.

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 3. Data: 2009-08-18 06:37:26
    Od: Wojtek Dziubiński <w...@g...com>

    Dnia Tue, 18 Aug 2009 05:51:27 +0200, Flo napisał(a):

    > A skąd Ci się wzięło 25zł?
    >
    > W Plusie z tego co pamiętam (dawno tego nie sprzedawałem) to najniższe
    > abo to 10PLN netto, sms 0,15 i schodzi z pakietu abonamentowego

    Można nawet mniej płacić za abonament, ale tylko przy Naprawdę Dużych
    Zamówieniach.

    --
    Wojtek Dziubiński
    aquaz.eu

  • 4. Data: 2009-08-18 06:53:14
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Podłącze się, bo właściwie chyba mam dwa pytania z tego samego zakresu;
    1.Jak dobrać taryfę/najlepiej w PlusGSM, aby co 15 minut przekazywać
    dane z stacji meteo za pomocą sms lub GPRS?
    2.Jakie koszty miesięczne mogą dotyczyć łącza które będzie meldowało o
    wykryciu/bądź nie ruchu w dozorowanym obiekcie, a w momencie wykrycia
    takiego ruchu prześle zdjęcie i nada alarm?

    Bartek

  • 5. Data: 2009-08-18 07:05:01
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    BAREK pisze:

> [...]
    > wykryciu/bądź nie ruchu w dozorowanym obiekcie, a w momencie wykrycia
    > takiego ruchu prześle zdjęcie i nada alarm?

    Taryfa telemetryczna. Abonament 10PLN (netto), sms 0,15 netto.
    Płacisz za same sms-y przy czym kwota abo (10zł) jest do wykorzystania,
    a nie jak w Orange, gdzie jest sztywnym abonamentem, a płacisz dodatkowo.
    Co do wysłania zdjęcia to nie mam pojęcia czy nasi usługobiorcy to
    robią. Na pewno mają telemetrykę na dozorach, stacjach pogodowych,
    wszelkiego rodzaju monitoringach.

    Koszt miesięczny musisz sobie skalkulować. Jeśli stały interwał to ilość
    sms x 0,15. Jeśli wywołany zdarzeniem to trudno to skalkulować.

    Ostatnio klient brał u nas 30 telemetryków do monitoringu p-poż.

  • 6. Data: 2009-08-18 07:34:52
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 18 Aug 2009 09:05:01 +0200, Flo <f...@N...gazeta.pl>
    wrote:

> [...]
    >
    >Koszt miesięczny musisz sobie skalkulować. Jeśli stały interwał to ilość
    >sms x 0,15. Jeśli wywołany zdarzeniem to trudno to skalkulować.

    Jak jest założenie że SMS-em co 15 minut to masz miesięcznie
    0,15x4x24x30=432 PLN. To już bardziej opłaca sie wziąc jakikolwiek
    abonament na transmisje danych za 30-40PLN z limitem min 1GB bo
    wychodzi 10 razy taniej a dostepny transfer i tak będzie nadmiarowy.
    No i do drugiego zastosowania też powinno spokojnie starczyć.
    Zestawiasz kamerę z detekcją ruchu która np. potrafi wrzucić obraz na
    FTP czy wysłać mailem i np. Router Wi-Fi Huawei D100 (to tylko
    przykład) z modemem na USB. Iza w sumie ~400-500 złotych (plus
    abonamnet na przesył danych) masz amatorski monitoring.

    Zdrówko

  • 7. Data: 2009-08-18 08:31:38
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:dllk85hab646628l454fh5gv0t0amdfg2g@4ax.com...

    > Jak jest założenie że SMS-em co 15 minut to masz miesięcznie
    > 0,15x4x24x30=432 PLN. To już bardziej opłaca sie wziąc jakikolwiek

    Moze Play Fresh. 30 zl i 3000 SMS na 30 dni (i jeszcze 30 zl pozostaje na
    koncie).
    Z tym, ze moze to byc niezgodne z jakims regulaminem...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2009-08-18 13:53:44
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 18.08.2009 SDD <s...@t...pl> napisał/a:

> [...]
    > koncie).
    > Z tym, ze moze to byc niezgodne z jakims regulaminem...

    Za 30-40zł to już się kupi stałkę z byle limitem, ale po wybraniu i tak na
    telemetrię obniżone pasmo styknie. A lepiej dac kilka zł więcej niż się
    w pewnym momencie zdziwić jak eventy nabiły 3-4 stówy.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 9. Data: 2009-08-18 14:18:04
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:

    > Za 30-40zł to już się kupi stałkę z byle limitem, ale po wybraniu i tak na
    > telemetrię obniżone pasmo styknie. A lepiej dac kilka zł więcej niż się
    > w pewnym momencie zdziwić jak eventy nabiły 3-4 stówy.

    Dlatego potrzebna jest kalkulacja.

    Jeśli będą to tylko 'eventy' związane wyłącznie z nieprzewidzianymi
    komunikatami (czujki dymowe, alarm itp) to telemetryka jest OK.

    Jeśli ma to być stałe przesyłanie komunikatów (np co 5, 10, 15 minut) to
    można sobie 1,5 GB iPlusa sprawić i za 39 netto jest full wypas bo
    jeszcze fotki czy fonię prześle.

    Tutaj użytkownik docelowy musi skalkulować co mu się opłaca i jakie
    rozwiązanie chce zastosować.

  • 10. Data: 2009-08-18 14:30:05
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Maciek "Babcia" Dobosz" napisał:

    > Jak jest założenie że SMS-em co 15 minut to masz miesięcznie
    > 0,15x4x24x30=432 PLN.

    Dane ze stacji meteo zazwyczaj przesyłane są po GPRS z podtrzymaniem sesji,
    SMS-y tylko w przypadku wystąpienia systuacji awaryjnej (zanik zasilania,
    wyczerpanie baterii/akumulatora, uszkodzenie czujników). Zresztą po
    doświadczeniach z pewną medyczną jednostką budżetową musieliśmy wprowadzić
    ograniczenie na liczbę i częstotliwość zestawiania sesji w ciągu doby, bo
    laborantka tak sobie ustawiła te parametry, że rachunki miesięczne zaczęły
    dobijać do 4 tys/mies. ;-)

    JoteR