  • 1. Data: 2014-12-16 23:56:16
    Temat: Telcza AT-02 - cóż to takiego?
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    Witam,

    Tak przeglądam czasem alledrogo i tablicę w poszukiwaniu różnych ciekawych aparatów z
    PRL - wynikiem czego nabyłem za grosze m.in. fabrycznie nowe: Tulipan, Bratek, Aster
    - ale to tak na marginesie. Znalazłem takie coś:

    http://olx.pl/oferta/kultowy-telefon-z-prl-nowiutki-
    nieuzywany-z-papierami-CID767-ID7ZTc1.html#3721c25d3
    0

    Telcza AT-02 -- na pierwszy rzut oka beztarczowy Aster, jakich pełno na aukcjach
    (nowe, pewnie z jakichś rezerw wojskowych). Tyle, ze ma wtyczke DB-15 oraz - co widać
    na zdjęciu od spodu - płytkę z elektroniką zamiast dzwonka. Cóż to? Telefonia nośna
    TN1+1 w jakimś wcieleniu korporacyjnym?

    pozdr.

  • 2. Data: 2014-12-19 15:21:31
    Temat: Re: Telcza AT-02 - cóż to takiego?
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl> napisał w wiadomości
    a.com.delete.pl...
> [...]
    > DB-15 oraz - co widać na zdjęciu od spodu - płytkę z elektroniką zamiast
    > dzwonka. Cóż to? Telefonia nośna TN1+1 w jakimś wcieleniu korporacyjnym?

    Płytka zielona, jak ze sprzętem nieco wyższych lotów. Ja bym stawiał,
    gdybam, bez schematu, ani widoku płytki nie powiem nic pewnego... że to może
    być jakiś aparat dyspozytorski z zewnętrznym łączeniem, może coś dla
    stanowiska telefonistki, etc, może do rozgłośni radiowych, żeby słuchacze
    dzwonili...? To tylko gdybanie, nie miałem tego telefonu w rękach.
    Nie przypuszczam, by to była TNileś+ileś. Ewentualnie, takowe urządzenia są
    na zewnątrz. Jest ewidentnie jakaś elektronika, ale nie bardzo mi wygląda na
    nośne, conajwyżej na terminal jakiś, sama instrukcja zresztą, zawiera frazę
    "adapter telefoniczny" (właśnie nie "aparat").
    "Dokumentacja eksploatacyjna"... Coby tu wygdybać? Ja zgłupiałem po prostu.

    --
    Biorę udział w projekcie SamKnows, jeśli masz szybkie łacze i chcesz
    dołączyć, kliknij obok... I participate in the SamKnows project, if you

  • 3. Data: 2014-12-20 10:40:25
    Od: "paskuda03" <p...@b...invalid.org>

> [...]
    > DB-15 oraz - co widać na zdjęciu od spodu - płytkę z elektroniką zamiast
    > dzwonka. Cóż to? Telefonia nośna TN1+1 w jakimś wcieleniu korporacyjnym?

    Poprosimy fotkę płytki drukowanej jeśli można.

    --
    Paskuda03

  • 4. Data: 2014-12-22 14:16:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Dec 2014 23:56:16 +0100, Piotr C. napisał(a):
> [...]
    > na aukcjach (nowe, pewnie z jakichś rezerw wojskowych). Tyle, ze ma
    > wtyczke DB-15 oraz - co widać na zdjęciu od spodu - płytkę z

    O ile pamietam, to Aster plytke mial. Tu moze wieksza, moze bez frezu
    na dzwonek - w kazdym badz razie nie musi to swiadczyc o zaawansowanej
    elektronice w srodku.

    Tam w instrukcji nie pisze do czego to ?
    Adapter telefoniczny ... sadzac po wtyczce, to do jakiegos porzadnego
    sprzetu - fax, modem, dalekopis jakis specjalny

    J.

  • 5. Data: 2014-12-23 00:47:02
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Tam w instrukcji nie pisze do czego to ?
    > Adapter telefoniczny ... sadzac po wtyczce, to do jakiegos porzadnego
    > sprzetu - fax, modem, dalekopis jakis specjalny

    Ja bym stawiał na jakąś końcówkę dyspozytorską. Ostatecznie aparat do
    rozgłości radiowej, bez tarczy, aby Pan Redachtór nie nadyndał na koszt
    radia "na Seszele", może przez styki, to jeszcze się tam coś w stole
    mikserskim przełączało (stąd taki kabel "sieciowy") przy
    kładzeniu/zdejmowaniu słuchawki z widełek, wyręczając realizatora dźwięku?
    Teoretycznie można by pogdybać opierając się o symbol, ale jeśli oznacza on
    po prostu "Aparat Telefoniczny - 02", to jesteśmy w punkcie wyjścia...
    Hmmm... też mnie to ciekawi, z czym to konkretnie się "jadło"...?
    Fax, modem - raczej nie, bo to by było raczej wytaczanie armaty na muchy, a
    telex - nie kojarzę, by po sieci przekazywano dźwięk (choć nie twierdzę, że
    to nie było możliwe, ale jeśli, to raczej mocno utrudnione)
    Radiostacja? Jeśli, to taka na morzu, na statku, bo nie widzę tu
    przełączania N/O...

    Ale jak powiedziałem, gdybam jedynie.

  • 6. Data: 2014-12-23 02:13:46
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-12-23 00:47, ACMM-033 pisze:

    > Ale jak powiedziałem, gdybam jedynie.

    W starej kolejce na Kasprowy Wierch było dokładnie takie samo gniazdo
    telefonu:

    http://i.iplsc.com/-/00007K0MIGSOXPRQ-C209.jpg

    Podejrzewam, że tu chodziło o jakąś telefonię nośną. Tamten panel
    konduktora miał jeszcze dwa przyciski "sygnał" i "stop", które też
    musiały działać sygnalizacją nośną, bo wagonik kolejki nie ciągnął za
    sobą kabla zwisowego jak winda pionowa.

  • 7. Data: 2014-12-23 14:44:09
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-12-23 00:47, ACMM-033 pisze:

    > Ja bym stawiał na jakąś końcówkę dyspozytorską. Ostatecznie aparat do
    > (...)

    Nie jestem pewien, trochę lat upłynęło.
    Ale wydaje mi się, że takie aparaty z podobnymi złączami widziałem w
    "stołach dyrektorskich" - jeden widziałem w dużym zakładzie przemysłowym
    u Naczelnego, a inny w jednostce wojskowej u (baczność) dowódcy (spocznij).
    Tarczówka była wmontowana w stół.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2014-12-24 21:22:21
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Sat, 20 Dec 2014 10:40:25 +0100
    "paskuda03" <p...@b...invalid.org> wrote:

    > Poprosimy fotkę płytki drukowanej jeśli można.

    Heh gdybym miał, to bym wrzucił - ale telefonu nie kupiłem, a jedynie 'wypatrzyłem' w
    necie. Z tego co jednak widzę po wypowiedziach Kolegów, niczego specjalnego tam w
    środku nie będzie raczej.

    Pozdr.