  • 1. Data: 2013-02-14 11:18:41
    Temat: Antena ferrytowa na pasmo CB
    Od: Marvin <n...@s...com>

    Tak pomyślałem sobie - gdy zależy nam tylko na odbiorze komunikatów z
    kanału 19, może dałoby się zrobić antenę do CB w formie ferrytowej?

    Ja wiem, że to trochę wyżej niż fale średnie, ale ferryty są coraz
    lepsze, na pewno wiele lepsze niż 30-40 lat temu!

    Próbował ktoś może? Roman na pewno coś wie!

    Pozdrawiam,

    Marvin

  • 2. Data: 2013-02-14 11:33:01
    Temat: Re: Antena ferrytowa na pasmo CB
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marvin,

    Thursday, February 14, 2013, 11:18:41 AM, you wrote:

> [...]
    > lepsze, na pewno wiele lepsze niż 30-40 lat temu!
    > Próbował ktoś może? Roman na pewno coś wie!

    A co ja mam wiedzieć na temat krótkofalarstwa? Nic się nie zmieniło -
    w tym paśmie nie stosuje się anten ferrytowych, bo to sensu nie ma.

    Były dziwaczne konstrukcji anten UKF, w których dążono do skrócenia
    anteny prętowej owijajac ją dziwacznymi kształtami na pręcie
    ferrytowym ale to nieskuteczne było.

    Kup byle magnesówkę powyżej 65cm - do _słuchania_ wystarczy. Ja od lat
    jeżdżę z metrową antenką na magnesie i nawet pogadać się da.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2013-02-14 11:46:31
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Marvin" <n...@s...com> napisał w wiadomości

    >Ja wiem, że to trochę wyżej niż fale średnie, ale ferryty są coraz lepsze,
    >na pewno wiele lepsze niż 30-40 lat temu!

    Antena ferrytowa wykazuje się dość dużą kierunkowością. Już sam ten fakt
    dyskwalifikuje ją do stosowania w radiokomunikacji ruchomej, chyba że
    będziesz biegał w tzw. łowach na lisa.

    Marek

  • 4. Data: 2013-02-14 12:05:01
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > chyba że
    > będziesz biegał w tzw. łowach na lisa.

    Albo na bekaczy, "pysia-pysia" (juz chyba zaniklo), rzucajacych k'wami...;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2013-02-14 12:17:36
    Od: Marvin <n...@s...com>

> [...]
    >
    > Kup byle magnesówkę powyżej 65cm - do _słuchania_ wystarczy. Ja od lat
    > jeżdżę z metrową antenką na magnesie i nawet pogadać się da.

    To wiem i mam taką. Ale temat wydaje się godny eksperymentu.
    Marvin

  • 6. Data: 2013-02-14 12:19:36
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 14.02.2013 12:17, schrieb Marvin:

    > To wiem i mam taką. Ale temat wydaje się godny eksperymentu.
    > Marvin

    Móc można, dlaczego nie. Stare radia miały anteny ferrytowe również na
    pasma 10m, ewentualnie uzupełnione małą anteną teleskopową. Ale masz
    wtedy antenę kierunkową. No i oczywiście jest ona tylko do odbioru.

    Waldek

  • 7. Data: 2013-02-14 12:48:38
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 2013-02-14 11:18, Marvin pisze:
    > Tak pomyślałem sobie - gdy zależy nam tylko na odbiorze komunikatów z
    > kanału 19, może dałoby się zrobić antenę do CB w formie ferrytowej?

    Mam nadajnik do alarmu samochodowego na 27Mhz w którym jest antena
    ferrytowa. W odbiorniku też się powinna sprawdzić, o ile znajdziesz
    odpowiedni rdzeń.

  • 8. Data: 2013-02-14 13:13:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Antena ferrytowa wykazuje się dość dużą kierunkowością. Już sam ten fakt
    > dyskwalifikuje ją do stosowania w radiokomunikacji ruchomej, chyba że
    > będziesz biegał w tzw. łowach na lisa.

    Bądźmy ściśli -- kierunkowość ma taką, jak prętowa antena używana w CB.
    Tyle że umieszczana jest poziomo, a nie na sztorc. A inaczej być nie
    może ze względu na polaryzację i kompatybilnoćś z innymi antenami.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2013-02-14 13:18:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello RR,

    > Mam nadajnik do alarmu samochodowego na 27Mhz w którym jest antena
    > ferrytowa. W odbiorniku też się powinna sprawdzić, o ile znajdziesz
    > odpowiedni rdzeń.

    Nie sprawdzi się - ma kierunkową charakterystykę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2013-02-14 13:20:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    > Bądźmy ściśli -- kierunkowość ma taką, jak prętowa antena używana w CB.
    > Tyle że umieszczana jest poziomo, a nie na sztorc. A inaczej być nie
    > może ze względu na polaryzację i kompatybilnoćś z innymi antenami.

    Tylko, że przy polaryzacji pionowek na kierunkowość anteny prętowej
    możemy czniać w normalnych zastosowaniach CB. A niestety kierunkowość
    skladowej poziomej - a taka jest składowa magnetyczna - już nie jest
    do pominięcia.

    --
    Best regards,
    RoMan