  • 101. Data: 2018-06-23 00:09:43
    Temat: Re: Telefon/ smartphone co polecacie
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 22 Jun 2018 06:35:10 -0700 (PDT), w
    <c...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Jeżeli ktoś pyta o telefon z możliwością robienia przyzwoitych zdjęć to raczej chce
    telefon a nie "kompakta z dobrą automatyką"

    Ja widziałem o dobrych zdjęciach, ale może źle widzę ;)

    > Jeżeli telefon robi przyzwoite zdjęcia "z automatu" a aparat takich nie robi to
    znaczy ze aparat jest gorszy do tych zastosowań

    Tak jak pisałem, że ciężarówki są do bani, bo do garażu nie da się nimi
    wjechać.
    Nie martw, aparaty robią takie rzeczy z automatu.

  • 102. Data: 2018-06-23 00:14:12
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 22 Jun 2018 16:16:11 +0200, w <5b2d04aa$0$672$65785112@news.neostrada.pl>,
    collie <c...@v...pl> napisał(-a):

    znaczy ze aparat jest gorszy do tych zastosowań

    > Każdy aparat (czytaj: kompakt) ma opcję robienia zdjęć automagicznie.
    > I te robione automatycznie zdjęcia są lepsze od robionych w ten sam
    > sposób zdjęć telefonem.

    No niekoniecznie.
    W lepszych aparatach (nie takich dla "chcę mieć ładne zdjęcie ze smartfona")
    automatyka tak ustawia parametry, abyś miał możliwie najlepszy obraz do
    późniejszej obróbki, a nie po to aby słitfocia wyszła super na 5" ekranie.

    > Bo tak naprawdę w fotografii wszystko kręci
    > się wokół obiektywu. A jaki jest obiektyw w telefonie grubości 7 mm,
    > każdy widzi.

    Ano.

  • 103. Data: 2018-06-23 22:55:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <r...@k...pl> o...@4...com

    > W obiektywie lustrzanki Canona.

    : Stabilizacja optyczna jest nawet w kompaktach tak nawiasem.

    Jest -- także oparta o żyroskopy, ale ja nie
    mam kompaktu, więc pisałem o lustrzance.

    : https://www.fotopolis.pl/opinie/analizy/26946-stabil
    izacja-to-podstawa-zobacz-dlaczego

    Podstawą jest krótki czas otwarcia migawki lub błysk lampy. ;)
    Stabilizacja (ew. stabilizacja+prowadzenie/śledzenie) przydaje
    się do fotek z dużej odległości, gdzie brak światła...

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 104. Data: 2018-06-23 23:14:21
    Od: Czarek <c...@n...fm>

> [...]
    > Stabilizacja (ew. stabilizacja+prowadzenie/śledzenie) przydaje
    > się do fotek z dużej odległości, gdzie brak światła...

    Skup się bardziej na swoich szlaczkach i ozdobnikach postów ale nie pisz
    głupot.
    Według tego co napisałeś powyżej stabilizacja działa/jest przydatna
    tylko do zdjęć i jest zbyteczna przy filmowaniu. Ciekawe...

    --
    Czarek

  • 105. Data: 2018-06-23 23:35:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 23 czerwca 2018 20:43:48 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:
    > Fri, 22 Jun 2018 06:35:10 -0700 (PDT), w
    > <c...@g...c
    om>, Kris

    chce telefon a nie "kompakta z dobrą automatyką"

    > Ja widziałem o dobrych zdjęciach, ale może źle widzę ;)

    Przyzwoite= dobre. Pasuje teraz?
    I takie zdjęcia większosć dzisiejszych smartfonów robi
    A niektóre robią lepsze jak dobre(bardziej przyzwoite)

  • 106. Data: 2018-06-23 23:41:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 23 czerwca 2018 20:43:48 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:

    > Nie martw, aparaty robią takie rzeczy z automatu.

    dzięki za udział w dyskusji ale problem się rozwiazał
    Telefon za niecałe 1600zł robi zdjęcia lepsze jak przyzwoite. I tez z autoamtu
    Więc nie widze sensu kupować osobnego aparatu.

  • 107. Data: 2018-06-24 00:08:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Czarek" 5b2eb850$0$608$6...@n...neostrada.pl

    > Skup się bardziej na swoich szlaczkach i ozdobnikach postów ale nie pisz głupot.
    Według tego co napisałeś powyżej stabilizacja
    > działa/jest przydatna tylko

    Nie użyłem słowa 'tylko'.

    > do zdjęć i jest zbyteczna przy filmowaniu. Ciekawe...

    Filmowanie to pstrykanie masy fotek -- każda
    klatka rejestruje nieruchomy obraz. Powaga. ;)

    Czas otwarcia migawki (lamelkowej, elektronicznej
    czy innej) to rząd 1/1000 sekundy czy 1/100 sekundy,
    podczas gdy film rejestruje raptem kilkadziesiąt
    klatek na sekundę. Można otwierać i na 1/10 sekundy,
    ale raczej niezbyt ;) często.

    -=-

    Stabilizacja jest przydatna nie tylko
    w pstrykaniu -- obiektywowa przydaje
    się też w ostrzeniu czy obserwowaniu
    w ogóle...

    Tym (zwykle) góruje stabilizacja
    w_obiektywie nad stabilizacją w_korpusie.

    -=-

    Jeśli każda klatka filmu jest nieporuszona a jedynie
    poruszone są klatki względem siebie -- można pokusić
    się o naprawę całego filmu po nakręceniu. Gorzej,
    gdy każda z klatek jest już poruszona. ;)

    -=-

    Czytając Ciebie, można dojść do wniosku, że niewiele wiesz
    o fotografii czy filmowaniu -- nie wiesz o żyroskopach,
    nie wiesz, że film składa się z pojedynczych klatek, które
    muszą być ostre...

    Naprawdę nie wiesz, czy prowokujesz ,,dyskusję'', chcąc ukryć swą wiedzę? ;)

    -=-

    Nie znam (poza (; być może ;) statywami do fotografii mebli
    w sztucznym świetle) stabilizacji dającej nieporuszone
    zdjęcia ogniskową 500 mm w czasie 500 s. -- podstawą
    jest stosownie krótki czas...

    Stabilizacja wydłuża ten czas, ale nie znosi ograniczenia czasowego.

    Czy fotka pojedyncza, czy klatka filmowa -- stosownie
    krótki czas jest podstawą.

    Niezbyt często można wydatnie skrócić czasu w fotografii
    Księżyca czy gwiazd -- tam przydatna jest i stabilizacja,
    i prowadzenie...

    )\._.,--....,'``.

  • 108. Data: 2018-06-24 00:26:06
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 23 Jun 2018 14:41:08 -0700 (PDT), w
    <5...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > dzięki za udział w dyskusji ale problem się rozwiazał
    > Telefon za niecałe 1600zł robi zdjęcia lepsze jak przyzwoite. I tez z autoamtu
    > Więc nie widze sensu kupować osobnego aparatu.

    Trudno żebyś zobaczył nie mając aparatu :D

  • 109. Data: 2018-06-24 14:12:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 czerwca 2018 11:37:34 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:
    > Sat, 23 Jun 2018 14:41:08 -0700 (PDT), w
    > <5...@g...c
    om>, Kris

    > Trudno żebyś zobaczył nie mając aparatu :D

    Jak pisałem wyżej- mam, kupiłem nówkę sztuke i chyba na jednym wyjeżdzie uzyta. Teraz
    leży w szufladzie bo telefony wygodniejsze a i zdjęcia lepsze robią.

  • 110. Data: 2018-06-24 15:06:46
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 22.06.2018 20:24, Animka pisze:

    > Po co Ci w dzień, przy słońcu na dodaek włączona lampa?

    Do doświetlenia cieni przy zdjęciach pod słońce,
    czy przy portretach w cieniu - do rozjaśnienia twarzy.