  • 111. Data: 2018-06-24 16:13:01
    Temat: Re: Telefon/ smartphone co polecacie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Jun 2018 15:06:46 +0200, collie napisał(a):

    > Do doświetlenia cieni przy zdjęciach pod słońce,
    > czy przy portretach w cieniu - do rozjaśnienia twarzy.

    Te LED z telefonow pomagaja, czy ze sloncem to nie maja szans ?

    J.

  • 112. Data: 2018-06-24 16:34:50
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Te LED z telefonow pomagaja, czy ze sloncem to nie maja szans ?

    Na małej odległości mogą pomóc. Takiej z 1 m.

  • 113. Data: 2018-06-24 17:41:40
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 24.06.2018 16:13, J.F. pisze:

    > Te LED z telefonow pomagaja, czy ze sloncem to nie maja szans ?

    Przy zdjęciach pod słońce pewnie różnicy nie będzie - czy z diodą
    LED, czy bez, ale przy selfie w cieniu, z pewnością dziubki będą
    jaśniejsze wychodzić z tła. Gdybam, gdyż robię zdjęcia pod słońce
    tylko aparatem z lampą błyskową. W ogóle przy ostrym słońcu mam
    zawsze włączoną lampę błyskową do łagodzenia cieni. Bo co dwa
    źródła światła, to nie jedno. :)

  • 114. Data: 2018-06-24 18:27:55
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    > Kris:

    > Może pochwal się zdjęciami...

    Po ch..j?
    Gimbaza nie wie jak wygląda?
    Proszę bardzo, ekscytuj się:
    https://www.google.pl/search?q=iPhone+7&newwindow=1&
    source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjy-8LK2-zbAhVFQ
    ZoKHXlgChUQ_AUICigB

    --
    Czarek

  • 115. Data: 2018-06-25 10:23:02
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 24 Jun 2018 05:12:49 -0700 (PDT), w
    <9...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    om>, Kris

    > Jak pisałem wyżej- mam, kupiłem nówkę sztuke i chyba na jednym wyjeżdzie uzyta.
    Teraz leży w szufladzie bo telefony wygodniejsze a i zdjęcia lepsze robią.

    Ciekawe czy aparat lipa czy raczej fotograf...

  • 116. Data: 2018-06-25 10:34:13
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 24 Jun 2018 18:04:22 +0200 (GMT+02:00), w
    <pgofe8$u6$1@node1.news.atman.pl>, Eneuel Leszek Ciszewski <e...@g...com>

    Masz pełno przykładów, np:
    https://www.youtube.com/watch?v=OEds9CgUfNo

  • 117. Data: 2018-06-25 13:28:39
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2018-06-24 o 00:26, r...@k...pl pisze:
    > Sat, 23 Jun 2018 14:41:08 -0700 (PDT), w
    > <5...@g...c
    om>, Kris

    > Trudno żebyś zobaczył nie mając aparatu :D

    Wtrącę się w temacie porównań - mam lustrzankę, mam "lepsiejszy" aparat
    kompaktowy i mam Samsunga Galaxy S7. Za pomocą każdego z tych urządzeń
    można zrobić świetne zdjęcia i twierdzę, że jestem w stanie pokazać
    wydruki 10x15, może nawet A4, w przypadku których nikt (poza być może
    jakimiś faktycznymi ekspertami) nie będzie w stanie stwierdzić ze 100%
    pewnością którym aparatem są zrobione.
    Oczywiście, w wielu przypadkach telefon ani kompakt nie będą miały szans
    z lustrzanką - szybkość działania, szczegółowość przy dużych
    powiększeniach (co jest ważne przy kadrowaniu podczas obróbki na
    komputerze) są w jej przypadku bezkonkurencyjne. Jest też możliwość
    dobrania odpowiedniego obiektywu w zależności od potrzeby.
    Kompakt jest wolniejszy niż lustrzanka, ma mniejszą matrycę (spada
    poziom szczegółów i jest mniej swobody w kadrowaniu), ale za to łatwiej
    go ze sobą zabierać, bo jest stosunkowo niewielki i ma niewymienny
    obiektyw (czyli całość, nawet z lampą mieści się w niewielkiej torebce
    na aparat). W przypadku obu tych aparatów mogę podłączyć zewnętrzną
    lampę błyskową, którą mogę "łamać" w kilku płaszczyznach aby wykorzystać
    światło odbite, co jest ogromną przewagą w stosunku do nienadzwyczajnie
    silnej i umieszczonej na stałe diody w telefonie.
    Za to telefon jest kompletnie bezkonkurencyjny jeśli chodzi o mobilność
    - mam go prawie zawsze przy sobie, i w niespodziewanych sytuacjach nadal
    mogę wykonać zdjęcie na w pełni akceptowalnym przez większość
    potencjalnych oglądaczy poziomie.
    Nie zajmuję się fotografią zawodowo, ale mam w tym kierunku jakieś
    ciągoty (choć ostatnio mniejsze, niż kiedyś). Jeżeli miałbym doradzać
    wybór sprzętu komuś, kto zdjęcia traktuje jako niezobowiązujące hobby
    (taką właśnie osobą jest chyba córka Krisa) to ponownie, w proponowanym
    budżecie przekonywałbym do Galaxy S7.

  • 118. Data: 2018-06-25 17:58:49
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-06-24 o 15:06, collie pisze:

    > Do doświetlenia cieni przy zdjęciach pod słońce,
    > czy przy portretach w cieniu - do rozjaśnienia twarzy.

    Jak mam za ciemne zdjęcie to rozjaśniam programem IrfanView.

    --
    animka

  • 119. Data: 2018-06-25 18:47:35
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-25 o 17:58, Animka pisze:

    > Jak mam za ciemne zdjęcie to rozjaśniam programem IrfanView.

    Animko nie przeginajmy w drugą stronę.
    Rozjaśnianie w photoshopach nie przysporzy zdjęciu jakości ani
    widoczności szczegółów.
    A lampa ledowa czy najlepiej ksenonowa w Lumii 1020 TAK ;-)

  • 120. Data: 2018-06-25 18:54:02

    W dniu 2018-06-25 o 13:28, kosmos pisze:
> [...]
    > wydruki 10x15, może nawet A4, w przypadku których nikt (poza być może
    > jakimiś faktycznymi ekspertami) nie będzie w stanie stwierdzić ze 100%

    AMEN

    To napisałem ja. Właściciel Lumii 1020

    DOBRA. Już się chwalił nie będę :-)