  • 11. Data: 2018-06-11 19:13:21
    Temat: Re: Telefon/ smartphone co polecacie
    Od: p...@g...com

    Tak i z małpki wrzucisz zdjęcia na fejsa czy Snapchata ;-) foty mają być dobre ale do
    selfie a nie do profesjonalnych ujęć z ręki czy przy kiepskim świetle. Foty oglądane
    na smartfonie czy TV fhd zawsze są dobre no chyba że komuś ręka się trzęsie ;-)

  • 12. Data: 2018-06-11 19:22:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-06-11 o 16:33, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > Zdecydowanie ... ale jak komus na zdjeciach zalezy, to nie zostawia
    > aparatu w domu :-)

    Po pierwsze - mówimy o dziecku, a nie o paparazzi. Wiadomo jest, że nie
    będzie wszędzie z aparatem jeździć.

    Po drugie - aparaty w smartfonach są już na tyle dobre, że robią zdjęcia
    takie jak te profesjonalne sprzed kilku lat, a na pewno są lepsze od
    wszelkich "średniaków".

    Zatem jeśli dziecko tego grupowicza nie zamierza jeździć z aparatem za
    10 tysi wszędzie, aby zadośćuczynić tezom radka, że jak ktoś chce robić
    zdjęcia, to musi się poświęcać, to telefon zdecydowanie wystarczy do
    amatorskich i półprofesjonalnych zdjęć.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2018-06-12 08:37:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 czerwca 2018 16:10:03 UTC+2 użytkownik r...@k...pl
    napisał:

    > To niech kupi sobie prawdziwy aparat za 1000zł, a za 500zł telefon.
    > Jakości zdjęć nic nie pobije.

    Całkowicie bez sensu
    A zresztą podejrzewam że smartfon za 1500zł zrobi lepsze zdjęcia jak aparat za 1000zł

  • 14. Data: 2018-06-12 08:40:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 11 Jun 2018 16:17:50 +0200, w <pfm0af$4gu$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    om>, Kris

    > Lepszy średni aparat w smartfonie, niż dobry w domu.

    Proponuję zatem nosić aparat ze sobą. Z reguły kompakty mieszczą się w
    kieszeni.
    Są jeszcze aparaty z funkcją telefonu, ale nie wiem czy ten trend nie umarł.

  • 15. Data: 2018-06-12 09:21:23
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 11 Jun 2018 19:22:23 +0200, w <pfmb4g$sjs$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
> [...]

    > Po drugie - aparaty w smartfonach są już na tyle dobre, że robią zdjęcia
    > takie jak te profesjonalne sprzed kilku lat, a na pewno są lepsze od

    Co to znaczy "średniak"? Nawet tanie kompakty biją średnio-wysokie telefony, a
    takich rzeczach jak stabilizacja optyczna czy duży zoom optyczny nie mówię, bo
    tutaj telefony dopiero raczkują i nie ma nawet co porównywać.

  • 16. Data: 2018-06-12 09:22:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 11 Jun 2018 23:37:36 -0700 (PDT), w
    <c...@g...c
    om>, Kris

    :DDDDD
    Teraz to dałeś do pieca :D
    W cenie aparatu odejmij jedno zero ;)

  • 17. Data: 2018-06-12 09:54:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-06-12 o 09:21, r...@k...pl pisze:

    > Co to znaczy "średniak"? Nawet tanie kompakty biją średnio-wysokie telefony, a

    Obawiam się, że mentalnie żyjesz jeszcze w I dekadzie XXI wieku.

    > takich rzeczach jak stabilizacja optyczna czy duży zoom optyczny nie mówię, bo
    > tutaj telefony dopiero raczkują i nie ma nawet co porównywać.

    Zgadłem.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2018-06-12 10:15:58
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Mon, 11 Jun 2018 19:22:23 +0200, Liwiusz napisał(a):

    [...]
    > Po drugie - aparaty w smartfonach są już na tyle dobre, że robią zdjęcia
    > takie jak te profesjonalne sprzed kilku lat, a na pewno są lepsze od
    > wszelkich "średniaków".

    Znaczy się, który wyjebał w kosmos EOS'a 1D Mk IV...
    Dobry średniak to body za 12k plus jakś używna Sigma za 3k.

  • 19. Data: 2018-06-12 11:32:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-12 o 09:54, Liwiusz pisze:

    > Obawiam się, że mentalnie żyjesz jeszcze w I dekadzie XXI wieku.

    Fizyki nie oszukasz.

    O głębi ostrości nie słyszałeś?
    O wielkości matrycy nie słyszałeś?
    O fizycznej przysłonie nie słyszałeś?
    O transfokacji nie słyszałeś?
    O blikach nie słyszałeś?
    O aberracjach nie słyszałeś?

    Ty tylko kilka pierwszych skojarzeń.

    > Zgadłem.

    Znajdziesz przynajmniej jeden telefon, który można porównać choćby z
    prawie prehistorycznym Nikonem D80 z kitem?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2018-06-12 11:46:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-06-12 o 11:32, Adam pisze:

    > Fizyki nie oszukasz.

> [...]

    Gdzieś w okolicach roku 2000 słyszałem, że aparat w telefonie z tych
    samych "fizycznych" przeszkód nie będzie nigdy robił dobrych zdjęć.

    Teraz robi dobre.
    A nawet lepsze, niż typowa małpka.
    Niektóre robią bardzo dobre.

    > Ty tylko kilka pierwszych skojarzeń.

    > Znajdziesz przynajmniej jeden telefon, który można porównać choćby z
    > prawie prehistorycznym Nikonem D80 z kitem?

    A więc to jest ta "małpka" za 1000zł do noszenia wraz z telefonem za 500zł?

    Ponadto zmartwię cię - 99% użytkowników smartfonów ani nie zobaczy
    różnicy w jakości zdjęć, ani nie będzie umiało zrobić lepszego zdjęcia,
    a większość z nich tym nikonem zrobi gorsze zdjęcia.

    --
    Liwiusz