  • 31. Data: 2018-06-13 00:28:28
    Temat: Re: Telefon/ smartphone co polecacie
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" 7...@g...co

    : Ja o większości tych rzeczy nie słyszałem
    : a podejrzewam że osoby w wieku mojej córki
    : o tym wcale nie słyszały i do niczego im
    : ta wiedza nie potrzebna skoro smartfony
    : robią zdjęcia w wystarczającej im jakości.

    Porównując zdjęcia dobre do przeciętnych zdjęć smartfonowych,
    zauważysz, że te pierwsze ,,przykuwają uwagę'', choć niby
    niczego cennego nie zawierają.

    Człowiek podświadomie nie lubi pokrzywionych/zniekształconych
    fotografii... Widać błędy optyczne bez trudu na ścianach (choć
    nie każdy obserwator od razu załapuje, że winne są błędy optyki)
    lecz nie widać takich błędów tak szybko/łatwo na twarzach.

    Zniekształcone twarze wyglądają po prostu nieciekawie, brzydko,
    obco, sztucznie... Są odpychające...

    Poprawienie fotki za pomocą programu typu CC (korzystającego
    ze stosownych danych korekcyjnych) daje efekt taki, jak
    wyprostowanie kartki papieru, na której jest fotka.

    Obejrzyj sobie zdjęcia fotografów szanujących odbiorców,
    a załapiesz, o co mi chadza w tym miejscu.

    > Ty tylko kilka pierwszych skojarzeń.

    Porównywanie lustrzanki (choćby i najprostszej) do camerki przeciętnego
    smartfonu (są też cuda w smartfonach, ale nie mówimy o nich tutaj) raczej
    sensu nie ma. :)

    Smartfon ma ogromną przewagę nad lustrzanką -- po prostu jest pod
    reką niemal zawsze.

    Ale niektórzy potrafią bez jakiegokolwiek aparatu fotograficznego
    dobrze zapamiętywać widoki...

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 32. Data: 2018-06-13 00:32:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <r...@k...pl> r...@4...com

    : Są jeszcze aparaty z funkcją telefonu,
    : ale nie wiem czy ten trend nie umarł.

    Najmniejsze telefony są tak małe, że można je włożyć
    pomiędzy karty płatnicze lub do ucha jako słuchawkę. :)

    Camerka smartfonowa służy chyba przede wszystkim do
    uwiarygodniania swego pobytu w danym miejscu. :) Albo
    jako podręczny notatnik. :)

    )\._.,--....,'``.

  • 33. Data: 2018-06-13 07:53:41
    Od: z <...@...pl>

    > Człowiek podświadomie nie lubi pokrzywionych/zniekształconych
    > fotografii...

    Człowiek to w 90 procentach nie zauważy "gorszości" zdjęcia :-)
    Za to będzie się cieszył że uchwycił chwilę bo miał pod ręką telefon z
    aparatem foto mieszczący się w kieszeni.

    Piszesz tak jakbyś przespał ostatnie 10-15 lat

    Jakie miałeś telefony?

    Moje te ważniejsze: k750, N8, Lumia 1020

  • 34. Data: 2018-06-13 17:05:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 12 Jun 2018 09:54:44 +0200, w <pfnu87$tks$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Obawiam się, że mentalnie żyjesz jeszcze w I dekadzie XXI wieku.

    A w drugiej dekadzie już złamano prawa fizyki?

  • 35. Data: 2018-06-13 17:06:06
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 12 Jun 2018 11:46:46 +0200, w <pfo4qa$ji9$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Ponadto zmartwię cię - 99% użytkowników smartfonów ani nie zobaczy
    > różnicy w jakości zdjęć,

    Dopóki będzie oglądała na komórce, nie zobaczy.

  • 36. Data: 2018-06-13 17:21:43
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 12 Jun 2018 05:03:35 -0700 (PDT), w
    <2...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Któregoś lata byliśmy na wczasach z rodziną kolegi
    > On jakiś wypoasiony aparat posiadał moja ŻONKA lenovo P2 lub jeszcze jakąs lumie
    > Kolega aby zrobc jedno zdjęcia przez minutę coś tam ustawiał, celował itp.
    > Żona w tym czasie mogła z reki strzelić kilka fotek bez celebrowania.
    > Podejrzewam że dla profesjonalistów jego zdjęcia były lepsze lecz nasze jako
    wspomnienia z wakacji miały jak najbardziej akceptowalną jakość
    > W nosie mam minutowe ustawianie parametrów żeby fotke z wakacji strzelić. Więc i tu
    telefon wygrywa

    Widocznie kupił aparat nieodpowiedni do swoich umiejętności.
    Ja też nie kupowałbym wypasionej lustrzanki, bo nie interesuje mnie fotografia
    profesjonalna.

    Ale kiedyś znajomi na wyjeździe robili fotki smartfonem (jakiś niezły Samsung
    dobrany pod kątem aparatu), ja swoim mieszczącym się w kieszeni kompakcikiem
    Sony (dobrany po kątem dobrej automatyki).

    Po przyjeździe wymieniliśmy się zdjęcami. Ja stwierdziłem, że ich smartfon robi
    całkiem niezłe zdjęcia, przy dobrym świetle nawet mi się podobają. Znajomi
    stwierdzili, że przestają robić zdjęcia smartfonem. Kupili lustrzankę, której
    generalnie nie noszą, bo za duża. No cóż.

    To samo miałem też z innymi smartfonami, nie pytałem o marki (była jakaś Xperia
    z dobrym aparatem), bo po co. :)

  • 37. Data: 2018-06-13 17:31:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-06-13 o 17:05, r...@k...pl pisze:

    > A w drugiej dekadzie już złamano prawa fizyki?

    Nie, ale nadal nie rozumiesz.

    Jesteś tym, który twierdzi, że cięższe od powietrza nie może latać - i
    nawet można to udowodnić.

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2018-06-13 17:32:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-06-13 o 17:21, r...@k...pl pisze:
    > ja swoim mieszczącym się w kieszeni kompakcikiem
    > Sony (dobrany po kątem dobrej automatyki).

    I co, on już się nauczył załamywać prawa fizyki?

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2018-06-13 17:35:05
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 12 Jun 2018 03:22:41 -0700 (PDT), w
    <7...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Ja o większości tych rzeczy nie słyszałem a podejrzewam że osoby w wieku mojej
    córki o tym wcale nie słyszały i do niczego im ta wiedza nie potrzebna skoro
    smartfony robią zdjęcia w wystarczającej im jakości.

    Dopóki:
    - nie trzeba użyć zoomu
    - nie przeszkadza brak stabilizacji optycznej (np. przy filmach)
    - słońce świeci
    - nie ma szybkich scen

    itd.

  • 40. Data: 2018-06-13 17:45:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]
    >jakość
    >W nosie mam minutowe ustawianie parametrów żeby fotke z wakacji

    A co masz lepszego do roboty na wakacjach ? :-)

    Poza tym lepsze jedno dobre zdjecie niz kilka kiepskich, ale ok, skoro
    piszesz ze akceptowalnie.
    I lustrzanki maja tryb "full auto" i mozna strzelic fote w sekunde -
    ba, wlasnie lustrzanki sa znane z szybkich zdjec, bo komorka/kompakt
    to po nacisnieciu spustu beda cos sobie ustawialy, ustawialy, i
    dopiero fote zrobia. A obiekt juz zniknal z pola widzenia :-)

    Zoom w obiektywie tez sie przydaje ...

    J.