  • 81. Data: 2018-06-22 00:26:49
    Temat: Re: Telefon/ smartphone co polecacie
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    > Kris wrote:
    >
    >> Co to jest ta stabilizacja optyczna?
    >
    > Oparta na žyroskopach -- mechaniczna.

    Taaaa... żyroskop, może jeszcze taki wirujący w telefonie/aparacie?
    Mechaniczna czyli optyczna, to się zgadza, ale niekoniecznie oparta na
    czujnikach ruchu, często na podstawie programowej analizie ruchu przed
    obiektywem.

    --
    Czarek

  • 82. Data: 2018-06-22 09:15:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 22 czerwca 2018 00:22:20 UTC+2 użytkownik Czarek napisał:

    > Są. Widziałeś napęd soczewki w CD? W optyce aparatów jest bardzo podobne
    > rozwiązanie i to właśnie one nazywane jest stabilizacją optyczną.

    W takich "małpkach"za 1000zł też?

  • 83. Data: 2018-06-22 09:49:20
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-21 o 22:12, PiteR pisze:
    > Z tego miejsca na kolanach dziękuję firmie Samsung, że mogę włączyć
    > lampę w tryb zawsze włączona i że kamera po cichu nie przestawia się w
    > tryb 720p kiedy wyjmę kartę SD.

    Miałem kilka niesamsungów i tam takie problemy nie występowały

  • 84. Data: 2018-06-22 10:18:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czarek" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 21.06.2018 o 23:57, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    >Taaaa... żyroskop, może jeszcze taki wirujący w telefonie/aparacie?

    Wirujacy to nie, ale "żyroskop" to w wielu telefonach jest.

    Wiec mozna by go uzyc do stabilizacji.

    J.

  • 85. Data: 2018-06-22 12:29:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 czerwca 2018 10:52:45 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > W najbliższym czasie chcę córce zmienić telefon
    > Najbardziej zależny jej na dobrym, aparacie bo sporo zdjeć robi
    > No i sporo korzysta z aplikacji, komunikatorów itp. Jak to nastolatki dzisiaj
    > Budżet tak 1500zł
    > Coś w miare przyzwoitego kupię w tej cenie.
    > Nie ma problemu jeśli miałby to być zakup z Chin nawet

    No i kupiłem
    Wyjątek zrobiłem i założony budżet przekroczyłem o stówę bo za 1600zł kupiłem iPhone
    7
    Po pierwszym dniu testowania córka zadowolona z jakości zdjęć, na brak potrzebnych
    jej aplikacji tez nie narzeka. Jedyne co zrobiła to etui gumowe nałożyła bo jak
    twierdzi "lipa po szkole z iphem chodzić
    W sklepach typu EuroRtv iPhone 7 po ok 2600zł ja zaryzykowałem i kupiłem
    "powystawowego" z allegro
    Z wyglądu jak nowy, bateria tez póki co trzyma, strona Apple go "rozpoznaje" więc
    chyba będzie ok.
    Facet dużo tych iPhonów 6,7, 7plus, 8, 8plus sprzedaje- ciekawe skąd oni je biorą
    Nigdy z iPhonem do czynienia nie miałem, pierwszy raz to wczoraj w łapie miałem,
    zobaczymy jak się sprawdzi

  • 86. Data: 2018-06-22 15:16:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 12 Jun 2018 04:57:29 -0700 (PDT), w
    <6...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > A najwięcej w takim automacie masz do "potrafienia" Naciskasz przycisk i robi się
    zdjęcie
    > I to tez jest wyznacznik jakości
    > skoro zwykły użytkownik zrobi lepsze zdjęcie telefonem niż aparatem, to dla niego
    aparat jest gorszy.

    Po prostu zamiast lustrzanki (pół- czy profesjonalnej) powinni sobie kupić
    kompakta z dobrą automatyką.

    Jeżeli ktoś sobie kupuje sportowy samochód do wożenia cementu, to ciężko mieć
    pretensje do producenta, że tego nie uwzględnił.

  • 87. Data: 2018-06-22 15:35:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 22 czerwca 2018 15:17:28 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:

    >Po prostu zamiast lustrzanki (pół- czy profesjonalnej) powinni sobie kupić
    >kompakta z dobrą automatyką.

    Jeżeli ktoś pyta o telefon z możliwością robienia przyzwoitych zdjęć to raczej chce
    telefon a nie "kompakta z dobrą automatyką"

    > Jeżeli ktoś sobie kupuje sportowy samochód do wożenia cementu, to ciężko mieć
    > pretensje do producenta, że tego nie uwzględnił.

    Jeżeli telefon robi przyzwoite zdjęcia "z automatu" a aparat takich nie robi to
    znaczy ze aparat jest gorszy do tych zastosowań

  • 88. Data: 2018-06-22 16:16:11
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 22.06.2018 15:35, Kris pisze:

    > Jeżeli telefon robi przyzwoite zdjęcia "z automatu" a aparat takich nie robi to
    znaczy ze aparat jest gorszy do tych zastosowań

    Każdy aparat (czytaj: kompakt) ma opcję robienia zdjęć automagicznie.
    I te robione automatycznie zdjęcia są lepsze od robionych w ten sam
    sposób zdjęć telefonem. Bo tak naprawdę w fotografii wszystko kręci
    się wokół obiektywu. A jaki jest obiektyw w telefonie grubości 7 mm,
    każdy widzi.

  • 89. Data: 2018-06-22 18:00:46
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 22.06.2018 o 09:15, Kris pisze:

    > W takich "małpkach"za 1000zł też?

    Tak, nawet w takich za 300 zł z optyczną stabilizacją, jedna/kilka z
    soczewek jest umocowana ruchomo i napędzana podobnym do tego z CD
    zestawem cewek elektromagnesu. Miałem okazję to oglądać w aparacie
    Panasonic LZ8 z systemem stabilizacji MEGA O.I.S, którego cena 8-9 lat
    temu chyba nigdy nie przekraczała 700-800 zł.Takie same rozwiązania, w
    tym samym czasie były dostępne w pokrewnych, niższych modelach w cenie
    250-350 zł.

    --
    Czarek

  • 90. Data: 2018-06-22 20:21:53