  • 1. Data: 2013-01-11 14:08:42
    Temat: Temat ostatnio modny....
    Od: "Jarek S." <p...@g...pl>

    Bardzo podobne do postępowania Inspekcji Transportu Drogowej w przypadku
    zarejestrowania przez fotoradar:

    "Szanowny Panie. Informujemy, że Ogólnokrajowy Automatyczny System Nadzoru
    Mienia i Identyfikacji Osób zarejestrował Pana w momencie kradzieży roweru,
    przymocowanego do słupa oświetlenia ulicznego przy ul. XXX w miejscowości
    YYY. Posiadamy dokumentację fotograficzną zdarzenia, do którego doszło w dn.
    8.01.2013 r. jednak zgodnie z przepisami nie jesteśmy zobowiązani do
    przedstawiania jej Panu w tej fazie postępowania....
    Za ww. czyn zgodnie z taryfikatorem zostaje Pan ukarany karą pozbawienia
    wolności w wymiarze 1 roku oraz grzywną w wysokości 2000 zł. Jeżeli przyzna
    się Pan do winy i wpłaci niezwłocznie ww. kwotę, pierwsza, niematerialna
    część kary zostanie zawieszona na okres 2 lat.Jeżeli uzna Pan, że doszło do
    pomyłki, jest Pan zobligowany do wskazania rzeczywistego sprawcy kradzieży.
    Istnieje również trzecia możliwość: w przypadku wpłaty na nasze konto 10 000
    zł wszystkie pozostałe kary i dolegliwości zostaną anulowane.
    Jeśli zignoruje Pan niniejsze wezwanie, sprawa trafi do sądu, który w
    pierwszej instancji wyda wyrok w trybie zaocznym, bez Pańskiego udziału w
    rozprawie.
    Z poważaniem
    Centralna Inspekcja na rzecz Praworządności

  • 2. Data: 2013-01-11 15:56:51
    Temat: Re: Temat ostatnio modny....
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 11.01.2013 14:08, Jarek S. pisze:
> [...]
    >
    > Istnieje również trzecia możliwość: w przypadku wpłaty na nasze konto 10 000
    > zł wszystkie pozostałe kary i dolegliwości zostaną anulowane.

    Ty nie pisz tak głośno bo jak się budżet nie dopnie z fotoradarów to
    ktoś kiedyś wpadnie na pomysł zmniejszenia przestępczości w ten sposób:P
    Na czole wtedy będzie trzeba rejestrator nosić by móc udowodnić niewinność:P

  • 3. Data: 2013-01-11 16:52:17
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-01-11 15:56, Albercik pisze:

    > Na czole wtedy będzie trzeba rejestrator nosić by móc udowodnić
    > niewinność:P
    No właśnie - to może nic nie dać.
    Znajomy mi dziś opowiadał, że chciał przedstawić w sądzie zapis z kamery
    jako dowód, ale sąd się nie zgodził "bo nie wiadomo, czy zapis nie był
    modyfikowany".
    Jacek

  • 4. Data: 2013-01-11 16:58:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 11 Jan 2013 16:52:17 +0100, Jacek napisał(a):

    > No właśnie - to może nic nie dać.
    > Znajomy mi dziś opowiadał, że chciał przedstawić w sądzie zapis z kamery
    > jako dowód, ale sąd się nie zgodził "bo nie wiadomo, czy zapis nie był
    > modyfikowany".

    Bardzo słusznie - trzeba by powołać biegłych, robić ekspertyzy, duże koszty
    itd. Lepiej skazać niewinnego niż w czasach kryzysu narażać skarb państwa
    na takie wydatki.

  • 5. Data: 2013-01-11 17:36:24
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-01-11 16:58, Tomasz Pyra pisze:
    > Bardzo słusznie - trzeba by powołać biegłych, robić ekspertyzy, duże koszty
    > itd. Lepiej skazać niewinnego niż w czasach kryzysu narażać skarb państwa
    > na takie wydatki.
    Jakby tak dalej miało sie rozwijać, to muszę dzieci przekwalifikować na
    inny profil. Coś związane z więziennictwem ewentualnie z prokuraturą.
    Tam jest przyszłość RP :-(
    Jacek

  • 6. Data: 2013-01-11 17:53:30
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

> [...]
    > 8.01.2013 r. jednak zgodnie z przepisami nie jesteśmy zobowiązani do
    > przedstawiania jej Panu w tej fazie postępowania....
    fajnie by było.
> [...]
    > się Pan do winy i wpłaci niezwłocznie ww. kwotę, pierwsza, niematerialna
    > część kary zostanie zawieszona na okres 2 lat.
    różnorodność kar musiała by mieć jakieś sensowne poparcie, ale jest do
    przyjęcia.
    > Jeżeli uzna Pan, że doszło do
    > pomyłki,
    Tu jest podstawowy błąd. Fotoradar identyfikuje po numerze
    rejestracyjnym. Jeśli na miejscu przestępstwa są odciski palców
    wskazujące na sprawce, to niech dziękuje bogu że ma jeszcze prawo do
    obrony. w przypadku fotoradarów też tak było by prościej. czyli płaci
    ten do kogo należy auto, a w jego gestii jest odzyskanie pieniędzy od
    szwagra który wtedy kierował. A Wy szczekacie jak psy na listonosza...

    ToMasz

  • 7. Data: 2013-01-14 16:32:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek wrote:
    > Jakby tak dalej miało sie rozwijać, to muszę dzieci przekwalifikować
    > na inny profil. Coś związane z więziennictwem ewentualnie z
    > prokuraturą. Tam jest przyszłość RP :-(

    amerykanie juz to dawno odkryli...

    i jedną z lokomotyw ich gospodarki jest więziennictwo wspierane przez ostre
    przepisy antynarkotykowe.