  • 61. Data: 2015-03-06 01:38:17
    Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 05 Mar 2015 00:17:12 +0100, Marek napisał(a):

    > kupienia ich
    >
    > Owszem to problem ale tylko spowodowany przez klientów, którzy u nas
    > boją się automatów. Spróbujj w USA znaleźć jakikolwiek popularny
    > model z wersją manualną.

    Ale jakim problemem jest to że inni kierowcy, w innych pojazdach mają taką
    a nie inną skrzynię biegów?
    Idziesz do salonu i kupujesz z automatem, praktycznie każdy model.
    Na rynku wtórnym masz nawet lepiej, bo automat chyba nadal obniża wartość
    samochodu.

    > samochód
    > przyjemność, a nie
    >
    > Przekładanie biegów przyjemność? :-)

    Co kto lubi.
    Jeden lubi automat, ESP i lane-assist, a inny hamulce bez wspomagania,
    zawieszenie na uniballach i przełączanie biegów.

    Natomiast istotnie rację masz co do tego, że większość klientów nie
    podejmuje tej decyzji świadomie, a kierując się tradycją i zabobonem.

    Natomiast to się będzie zmieniać - podobnie jak do listy rzeczy pożądanych
    przebiła się klima, tak i pewnie przebije się automat.

  • 62. Data: 2015-03-06 01:44:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 05 Mar 2015 08:37:16 +0100, dddddddd napisał(a):

    > mi w mocnym automacie najbardziej przeszkadzają... lagi. Chcę szybko
    > ruszyć, wciskam gaz, automat myśli sobie "zaraz zaraz, po wciśnięciu
    > gazu coś miałem zrobić... aaa chyba włączyć bieg" i już po chwili rusza
    > Manual tego nie ma - strzelam ze sprzęgła i ruszam.

    W nowoczesnych skrzyniach nie jest tak źle - reagują naprawdę przyzwoicie.
    Do tego jak na prawdę potrzebujesz mieć zredukowany bieg wcześniej, to
    prawie każda umożliwia ręczne zrzucenie biegu.

    Co do algorytmu to mnie denerwuje, jak chcę tak średnio mocno przyspieszyć
    (nie żaden tam kickdown), wciskam gaz, zaczyna się redukcja i to w jakimś
    tam płynniejszym-wolniejszym trybie.
    Trwa to dłuuuuugo, czas ucieka i żeby nadgonić czas zmiany biegu, sytuacja
    zaczyna wymagać jednak mocniejszego przyspieszenia, wciskam więc gaz coraz
    mocniej.
    Jak automat w końcu namyśli się żeby zredukować bieg, to okazuje się że gaz
    już jest na tyle mocno wciśnięty, że automat stwierdza że będziemy
    redukować o jeszcze jeden bieg i znowu wszystko od początku.

    Więc tyle, że automat ma po prostu jakąś swoją specyfikę.
    Nie przewidzi co chcesz zrobić, więc mu trzeba odpowiednio komunikować
    własne zamiary.

  • 63. Data: 2015-03-06 01:46:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 05 Mar 2015 19:52:14 +0100, dddddddd napisał(a):

    > twierdzisz że automat szybciej rusza niż ktokolwiek puszcza sprzęgło?
    > manual ma przewagę: na skrzyżowaniach, przy włączaniu się do ruchu.

    Ma potencjalną przewagę :)

    Bo w praktyce, znakomita większość kierowców automatów dawno już jedzie,
    nim inny kierowca ogarnie sprzęgło.

  • 64. Data: 2015-03-06 07:06:12
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-03-06 o 01:46, Tomasz Pyra pisze:

    > Ma potencjalną przewagę :)
    >
    > Bo w praktyce, znakomita większość kierowców automatów dawno już jedzie,
    > nim inny kierowca ogarnie sprzęgło.

    przy ruszaniu spod świateł tak. Przy włączaniu się z podporządkowanej
    czy też wyprzedzaniu raczej nie.
    Mi jakoś ciężko się przyzwyczaić że będąc na podporządkowanej mam
    wcisnąć gaz w podłogę jak auto mnie jeszcze nie minęło - w manualu
    byłaby stłuczka, w automacie wyjeżdżam już za tym autem.

    Łukasz

  • 65. Data: 2015-03-06 07:10:42
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-03-06 o 01:44, Tomasz Pyra pisze:

    > W nowoczesnych skrzyniach nie jest tak źle - reagują naprawdę przyzwoicie.

    nie wiem, z dsg praktycznie nie jeździłem

    > Do tego jak na prawdę potrzebujesz mieć zredukowany bieg wcześniej, to
    > prawie każda umożliwia ręczne zrzucenie biegu.

    wtedy to można wcześniej wcisnąć gaz... ale to trochę mało naturalne,
    wciskasz gaz- o! bieg się zmienił, ale trochę za szybko, więc puszczasz
    gaz itd. Wyjeżdżasz z podporządkowanej - masz miejsce - gaz- zanim się
    namyśli to miejsca nie ma. W manualu chyba połowę mniejsza luka
    wystarczy do włączenia się do ruchu (tak żeby nikomu na drodze nie
    przeszkadzać)

    Łukasz

  • 66. Data: 2015-03-06 12:24:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 6 Mar 2015 01:38:17 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:
    > Natomiast to się będzie zmieniać - podobnie jak do listy rzeczy
    pożądanych
    > przebiła się klima, tak i pewnie przebije się automat.

    Oby. I nie na znaczenia czy "pełen" automat czy tradycyjna skrzynia z
    elektrycznym czy hydraulicznym wybierakiem. Byle zmieniał sam.

    --
    Marek

  • 67. Data: 2015-03-06 12:25:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 6 Mar 2015 01:46:12 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:
    > Bo w praktyce, znakomita większość kierowców automatów dawno już
    jedzie,
    > nim inny kierowca ogarnie sprzęgło.

    A jak jeszcze muszą rusiec pod górkę....

    --
    Marek

  • 68. Data: 2015-03-06 21:45:27
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra"

> [...]

    Idziesz do salonu i kupujesz z automatem, praktycznie każdy model.
    Na rynku wtórnym masz nawet lepiej, bo automat chyba nadal obniża wartość
    ---
    Jak wartość jest niższa to źle a nie dobrze. Gdyby cena była niższa to dla
    kupującego ok :-)

  • 69. Data: 2015-03-06 22:39:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 6 Mar 2015 21:45:27 +0100, re napisał(a):

> [...]
    > ---
    > Jak wartość jest niższa to źle a nie dobrze. Gdyby cena była niższa to dla

    Jak już tak ściśle, to cena to jakakolwiek liczba jaką podaje sprzedający,
    może być dowolnie absurdalna i nadal będzie ceną.

    Natomiast wartość jako taka, oczywiście nieco zależy od przyjętej
    definicji, ale będzie to rzeczywista ilość pieniędzy za jaką można dokonać,
    lub dokonano już transakcji, czyli coś mającego jakiś związek z
    rzeczywistością.

  • 70. Data: 2015-03-06 22:50:53
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra"

> [...]

    Jak już tak ściśle, to cena to jakakolwiek liczba jaką podaje sprzedający,
    może być dowolnie absurdalna i nadal będzie ceną.
    No właśnie, a wartość to jednak wartość :-)

[...]
    Nie gadaj, a ja myślę, że to to ile jest coś naprawdę warte :-)

    Rzecz była tylko w tym dla kogo jest warte. Średnia jest średnią. Spox.
    Chciałem tylko zwrócić uwagę, że pewnie coś jest w tym, że rynkowa wartość
    jest niższa.