  • 71. Data: 2015-03-11 16:35:30
    Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny)
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2015-03-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Niezle ... ale kierowcom chyba zalezy na czasie - nie da sie ustawic
    > 90, 90 i 90 ? :-)

    To by trochę sensu nie miało ;)

    > Hm, z tego co piszesz, to wynikaloby ze umiarkowanie.

    Taaa, umiarkowanie, traf na takiego lidera jak jedziesz w
    kilkukilometrowym pociągu tirów na zakazie wyprzedzania po pagórkowatym
    terenie. Każdy inaczej obciążny, różne moce silników i inaczej pod górki
    wchodzi. Takie zmiany prędkości z przodu idą całą falą dalej i w efekcie
    masz co chwile dość gwałtowne przyhamowania gdzieśtam w środku stawki.
    Ani to bezpieczne ani przyjemne.

    Te wszystkie tempomaty tego typu powinny byc zakazane na zakazach
    wyprzedzania. Jeden "oszczędza" sobie 1% paliwa a 100 aut za nim co
    chwile hamuje i przyspiesza zużywając 10% więcej niż normalnie.
    Emisja CO2 na pewno się dzięki temu nie zmniejsza.

    --
    WildS

  • 72. Data: 2015-03-11 18:36:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WildS" napisał
    On 2015-03-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >To by trochę sensu nie miało ;)

    Ale ja tu o osczedzaniu czasu, a nie paliwa :-)

> [...]
    >efekcie
    >masz co chwile dość gwałtowne przyhamowania gdzieśtam w środku

    No tak, ale:
    a) skoro zakaz wyprzedzania, to i tak nie poradzisz, trzeba jechac w
    rzadku.
    b) zmiany predkosci w tym systemie sa niewielkie, wiec latwe do
    dostosowania.
    c) on dziala w miare naturalnie - przed gorka rozpedza, jak masz
    wolniejszy ogranicznik, to i tak nie dogonisz, pod gorke zwalnia - ale
    i innym zwolnic latwo.
    Wystarczy ujac gazu ... no chyba ze oni na pusto i na tempomacie
    :-)

    J.