  • 1. Data: 2020-06-02 21:27:08
    Temat: Teoria a praktyka - Płyta Indukcja
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    Nie bijcie ... nie jestem elektrykiem ;)

    W mieszkaniu w bloku jest 1 faza - zabezpieczenie przy liczniku
    prawdopodobnie 25A
    Od licznika do tablicy w mieszkaniu idą dość grube przewody 4 lub 6mm2
    Na tablicy w mieszkaniu wydzielone są 3 obwody z zabezp. 16A każdy

    Od tablicy w mieszkaniu można pociągnąć oddzielną linie zasilania do
    płyty indukcyjnej
    o ile się dobrze doczytałem wszystkie płyty przy podłączeniu 1 fazowym
    ograniczają moc do 3,6kW czyli 16A

    I teraz dylemat - jeśli kobieta "puści" tą płyte na max 16A (np. 2 pola
    grzejne 2,3+1,2 kW - płyta elektrolux-a )
    to zostaje ~10A rezerwy aby nie wyrzuciło zab. przy liczniku
    Te 10A to np. piekarnik elektryczny lub pralka lub żelazko ...

    Znacie może z praktyki że ktoś tak ma w mieszkaniu i jest w miarę
    bezproblemowo bez wyrzucania zab. licznikowego ?
    Czy jest sens w takim układzie instalować płytę indukcyjną ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2020-06-02 22:22:59
    Temat: Re: Teoria a praktyka - Płyta Indukcja
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Waldek <m...@a...nie.dam> wrote:

    > to zostaje ~10A rezerwy aby nie wyrzuciło zab. przy liczniku
    > Te 10A to np. piekarnik elektryczny lub pralka lub żelazko ...

    Zabezpieczenie nie wywali w momencie przekroczenia 25A.

    https://elektrykapradnietyka.com/wp-content/uploads/
    2017/07/Charakterystyka-czasowo-pr%C4%85dowa-najbard
    ziej-popularnych-grup-wy%C5%82%C4%85cznik%C3%B3w-nad
    pr%C4%85dowych-930x427.jpg

    --
    Studentka, bliska placzu, po oblanym egzaminie:
    - Panie profesorze ja naprawde nie zasluzylam na pale.

  • 3. Data: 2020-06-03 05:23:29
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2020-06-02 21:27, Waldek wrote:
> [...]
    > bezproblemowo bez wyrzucania zab. licznikowego ?
    > Czy jest sens w takim układzie instalować płytę indukcyjną ?

    Jesli ma gaz... to nie ma sensu, ale jesli _musi_ miec tom plyte, to
    moze... https://www.google.com/search?&q=przekaznik+prioytet
    owy

  • 4. Data: 2020-06-03 08:49:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 2 Jun 2020 21:27:08 +0200, Waldek <m...@a...nie.dam> wrote:
    > Znacie może z praktyki że ktoś tak ma w mieszkaniu i jest w miarę
    > bezproblemowo bez wyrzucania zab. licznikowego ?

    Mam płytę innej marki i mimo, że jest podłączona i skonfigurowana na
    max moc (dwie fazy) to po aktywacji drugiego pola grzejnego i tak
    ogranicza moc w pierwszym i to na początku drastycznie. Moc moduluje
    zasilając szybko na przemian raz jedno raz drugie pole (irytujące).
    Na pewno nie ma efektu kopa mocy przy dołączenia koljenych pół.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2020-06-03 13:30:29
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2020-06-02 o 22:22, Queequeg pisze:

> [...]
    2017/07/Charakterystyka-czasowo-pr%C4%85dowa-najbard
    ziej-popularnych-grup-wy%C5%82%C4%85cznik%C3%B3w-nad

    No wiem, że one są zwłoczne i to "nie apteka" i zwykle ileś % można
    przeciążyć i nie wywali od razu.
    Wymieniłem te bardziej prądożerne, ale normalnie to jeszcze chodzi
    lodówka, telewizor + jakieś drobiazgi

    Pozdro

  • 6. Data: 2020-06-03 13:39:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup
    >W mieszkaniu w bloku jest 1 faza - zabezpieczenie przy liczniku
    >prawdopodobnie 25A

    A blok jaki stary i czy byl gaz ?

    Bo stare instalacje to tak niekonieczenie liczone na 7kW w kazdym
    mieszkaniu ... nawet ze wspolczynnikiem jednoczesnosci wedle normy.

    >Od licznika do tablicy w mieszkaniu idą dość grube przewody 4 lub
    >6mm2
    >Na tablicy w mieszkaniu wydzielone są 3 obwody z zabezp. 16A każdy

    A jedna faza czy trzy ?
    Trzy bezpieczniki sugeruja trzy fazy.

> [...]
    >płyty indukcyjnej
    >o ile się dobrze doczytałem wszystkie płyty przy podłączeniu 1

    A to nie wiem.
    Spotkalem sie raczej z rozwiazaniem ze plyta ma dwa osobne falowniki,
    kazdy po te 3.6kW czyli 16A, przewidziane do podlaczenia pod 2 osobne
    fazy.
    A piekarnik pod trzecia faze.

    Mozna je tez podlaczyc do jednej fazy, ale wtedy 32A moga pociagnac
    (48 z piekarnikiem).

> [...]

    >bezproblemowo bez wyrzucania zab. licznikowego ?
    >Czy jest sens w takim układzie instalować płytę indukcyjną ?

    alternatywa jest kuchenka oporowa, a tam moce takie same i problem ten
    sam.

    Chyba, ze kuchenka gazowa, a gaz np z butli ... tylko uwaga na komin i
    wentylacje.

    J.

  • 7. Data: 2020-06-03 13:40:11
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2020-06-03 o 05:23, Izaura pisze:

    > Jesli ma gaz... to nie ma sensu, ale jesli _musi_ miec tom plyte, to
    > moze... https://www.google.com/search?&q=przekaznik+prioytet
    owy

    Pomysł jest, ale nie bardzo widzę zastosowania w praktyce w tym wypadku
    - wszystkie 3 obwody domowe włączyc jako master ? i na jakim
    ograniczeniu 10-15A ? - bo indukcja może szarpnąć max 16
    - i płytę wówczas jako slave

    Jakoś nie widzę tego w praktyce - gdyby dotyczyło tylko 2 odbiorników
    i pobierających moc w sposób ciągły to może by i było OK
    ale tu IMO za dużo wykluczeń

  • 8. Data: 2020-06-03 13:50:48
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2020-06-03 o 08:49, Marek pisze:

> [...]
    > szybko na przemian raz jedno raz drugie pole (irytujące). Na pewno nie
    > ma efektu kopa mocy przy dołączenia koljenych pół.

    Zięć ma płyte indukcyjną - raczej 2 fazy podłączone bo to nowy blok z
    siłą - prosiłem aby ustawił 3 garnki z wodą i wszystkie 3 pola właczył
    na full - wyswietlacze zachowały 9-tke ale pojawiło sie intensywne
    "cykanie", czyli sterownik już musiał dzielic moc ... płyta 6,6kW
    Inna znajoma ma płyte gdzie są pola "na krzyż" i np. 2 sąsiednich
    nie może nastawic na max. - jak widac róznie jest w różnych płytach

    (...)

    W tym konkretnym przypadku (zasil 1 faza + zab. 25A)
    raczej sugerowałem płyte Whirpola na 230V
    która umożliwia programowe ustawienie max. mocy 2,5kW , 4kW i chyba 7kW

    Przy ograniczniku 2,5kW raczej nie powinno byc problemu z przeciążeniem
    ale czy to ma sens - teoretycznie tylko 1 pole grzejne bedzie mogło
    chodzic na max. a już przy właczeniu kolejnego zacznie sie deficyt mocy.

    Tak do końca to cholera wie jaki jest algorytm pracy tych płyt
    indukcyjnych :/

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2020-06-03 15:55:11
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    2017/07/Charakterystyka-czasowo-pr%C4%85dowa-najbard
    ziej-popularnych-grup-wy%C5%82%C4%85cznik%C3%B3w-nad

    Oczywiście że wywali, sprawdzone osobiście 18A skutecznego na 1 fazie
    powoduje po 10-15minutach wywalenie bezpiecznika 3Faz 25A, na innym
    podobnie. Dlatego ze bezpieczniki są na szczytowe prądy określone,
    podobnie jest z różnicówkami, 30mA to szczytowy, jak sie podłączy pod
    reg źródło zmiennego np autotrafo z żarówką to potrafią juz wyskakiwać
    przy 18mA skutecznego. Wiem bo kiedyś robiłem takie badania.

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2020-06-03 17:06:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >powoduje po 10-15minutach wywalenie bezpiecznika 3Faz 25A, na innym
    >podobnie. Dlatego ze bezpieczniki są na szczytowe prądy określone,

    No jak ?
    Bezpiecznik 25A ma obowiazek przepuscic 25A skutecznego przez czas
    dowolnie dlugi.

    Jak widac z wykresow - 50A powinien przepuszczac przez ~30s

    A prad 1.5 * znamionowy to przez kilka minut powinien przepuszczac.

    J.