  • 11. Data: 2017-09-17 17:25:54
    Temat: Re: Termoelektrownia
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 17.09.2017 o 14:54, Adam pisze:
    otrzeba by super-kondensatorów.

    > Oczywiście, była by to już zabawka raczej nie dla delikatnej kobitki,
    > ani być może nawet nie dla faceta, spędzającego pół życia w biurze przy
    > kompie. Może dlatego nie ma już cementu w normalnych, 50-cio
    > kilogramowych workach?

    Sugerujesz, że zazwyczaj takie worki noszą faceci spędzający pół życia w
    biurze przy kompie?
    Interesująca logika, taka trochę hipsterska.

    --
    Kaczin

  • 12. Data: 2017-09-17 18:54:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/17/2017 2:18 PM, Zenek Kapelinder wrote:
    > Kup, krec godzine a potem opisz wrazenia.

    Aby zadzwonić na 112, czego to urzadzenie jest jednym z podstawowych
    celów, wystarczy krecenie minutkę.

    Designerską zabawkę nalezy najpierw rozstawić i po jakichś 10 minutach
    pieprzenia sie z palnikiem istnieje szansa na pojawienie sie pierwszych
    miliamper.

    Tak, zdecydowanie designerska zabawka jest lepsza. W końcu jest designerska.

  • 13. Data: 2017-09-17 19:46:38
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2017-09-17 16:24, Zenek Kapelinder wrote:
    > Tam siedza termopary a nie ogniwo Peltiera. W opisach na innych stronach podana
    jest temperatura pracy od 150 do 400 stopni Celsjusza. Z ciekawosci zmierzylem przed
    chwila ogniwo Peltiera. Roznica temperatur 60°C napiecie 1,7V prad zwarcia 0,35A.

    Znaczy wsadziłeś między dwa miedziane klocki o stabilizowanych
    temperaturach?

  • 14. Data: 2017-09-17 20:02:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Juz bylo z radiatorami. Polozylem na plytce kuchenki. Jeden radiator sie rozgrzal od
    plytki a drugi nie zdarzyl.

  • 15. Data: 2017-09-17 20:08:55
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-17 o 17:25, Kaczin pisze:
> [...]
    > biurze przy kompie?
    > Interesująca logika, taka trochę hipsterska.

    Może niewyraźnie napisałem, chodziło mi właśnie o to, że skoro teraz
    sporo ludzi pracuje w biurach, to nie ma już normalnych worków cementu,
    tylko jakieś malutkie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2017-09-17 21:37:54
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2017-09-17 o 08:43, Paweł Pawłowicz pisze:
    > Czołem,
    > Jakiś czas temu ktoś poruszył temat uzyskiwania energii z modułu
    > Peltiera. Tu jest komercyjne urządzenie:
    >
    > https://www.conrad.pl/p/ladowarka-termoelektryczna-p
    owerspot-nano-black-nano-n-1414024?vat=true&utm_sour
    ce_B2C&utm_medium=Email&utm_campaign=20170917_B2C&ut
    m_content=Module_1414024
    :) Conrad :)
    Oni mają różne urządzenia komercyjne/profesjonalne z pogranicza jakieś
    ezoteryki czy coś w tym guście :)

  • 17. Data: 2017-09-17 21:45:55
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 17-09-2017 20:02, Zenek Kapelinder wrote:
    > Juz bylo z radiatorami. Polozylem na plytce kuchenki. Jeden radiator sie rozgrzal
    od plytki a drugi nie zdarzyl.

    To jeszcze dla pełni szczęścia podaj oznaczenie tego ogniwa, bo są
    radykalnie różne.
    K.

  • 18. Data: 2017-09-17 22:22:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Sep 2017 13:01:44 +0200, Andrzej W. napisał(a):

> [...]
    >
    > Zajebista sprawność, z 2,2MJ energii otrzymujemy 0,018MJ.
    > Stosując jakikolwiek silniczek i prądnicę "od strzału" uzyskasz

    Dobrze piszesz ... ale jaki silniczek ?

    Niestety - nie ma produktow, ktore moglyby telefon na biwaku
    naladowac. Modelarski silniczek wozic z pradnica ?

    YT pelen silnikow Stirlinga ... ale w tym wydaniu one chyba podobne -
    moc znikoma, a plomien sporo paliwa zuzywa.

    Mialy byc ogniwa paliwowe na alhohol, ale sie chyba nie doczekam :-)

    > Odpowiesz "Ale waga!", no to sobie policz wszystko, uwzględniając, że
    > potrzebujesz zabrać ze sobą 20x mniej paliwa (gaz lub płynna parafina).

    Do tego - powiekszyc, dodac uchwyt, bedzie woda na kawe :-)

    Ale to lepsze
    https://www.bioliteenergy.com/products/campstove-2

    Tu paliwo nic nie wazy, jesli mozna nazbierac troche chrustu czy
    szyszek :-)

    J.

  • 19. Data: 2017-09-17 22:25:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Sep 2017 13:34:08 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > A tutaj też komercyjne tylko dla odmiany posiadające sens:
    > https://www.aliexpress.com/item/2017-Phone-Hand-Cran
    k-Dynamo-Charger-Charging-USB-Hands-Blue-Emergency-D
    ynamos-USB-Hand-Dynamo-Charger/32799800258.html

    Posiadasz takowy ?

    To poprosze o film jak ladujesz telefon aby pomoc wezwac, wtedy
    uwierze w ten sens.

    Bo o naladowaniu telefonu do pelna to nawet oni nie pisza.

    J.

  • 20. Data: 2017-09-17 22:27:23
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 17.09.2017 o 20:08, Adam pisze:

    > Może niewyraźnie napisałem, chodziło mi właśnie o to, że skoro teraz
    > sporo ludzi pracuje w biurach, to nie ma już normalnych worków cementu,
    > tylko jakieś malutkie.

    Napisałeś wyraźnie. Ale prawda jest taka, że dźwiganie 50 kilogramowych
    ciężarów jest niezdrowe. Nawet dla kogoś o posturze Pudziana.
    Bezpieczniej jest przenieść dwa 25 kg worki niż jeden 50 kg.
    Mikrourazy kręgosłupa dają o sobie znać po latach i nie ma dobrego
    sposobu na ich leczenie.
    Tak więc te mniejsze worki, to nie jest głupia sprawa.

    --
    Kaczin