  • 91. Data: 2010-01-13 14:00:40
    Temat: Re: Termotransfer i "cynowanie" po radziecku
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Dzięki pl.misc.elektronika nauczyłem się zakiszać ogóra.
    Lecę po wódkę.

    Marek

  • 92. Data: 2010-01-13 15:45:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Dzięki pl.misc.elektronika nauczyłem się zakiszać ogóra.
    > Lecę po wódkę.

    W takim razie w uzupełnieniu poprzednich informacji warto dodać,
    że w przemyśle stosuje się czasem alkohol etylowy skażony jodem.
    Specjalnie trujący nie jest, ale smaczny też nie. Może gdyby tak
    zagryzać ogórem dobrze zakiszonym w niejodowanej soli...

    --
    Jarek

  • 93. Data: 2010-01-13 18:11:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Jan 2010 01:05:31 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >Nie zdziwiłbym się. W zajodynowanej ranie bakterie mają ciężko.
    >Te od ogórów pewnie też.

    Ale chlor jest trujacy, a jon chlorowy nie.
    Z jodem jest IMO tak samo.

    J.

  • 94. Data: 2010-01-13 18:16:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Jan 2010 12:44:59 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello Krzysztof,
    >A Ty potrafisz czytać? To przeczytaj uważnie:
    >"Kiszenie, pot. kwaszenie ? jeden ze sposobów utrwalania (konserwacji)
    >żywności przeznaczonej do spożycia lub na paszę (kiszonki), opierający
    >się na procesie ___fermentacji___ ___mlekowej___"
    >
    >I trafiamy do: http://pl.wikipedia.org/wiki/Fermentacja_mlekowa a tam
    >jak wół, również w pierwszym zdaniu:
    >
    >"Fermentacja mlekowa - fermentacja węglowodanów do kwasu mlekowego
    >odbywająca się pod wpływem działania ___bakterii___ ___mlekowych___."

    Tak po prawdzie to z tego wprost nie wynika ze jedynie te bakterie
    potrafia to zrobic, a nie np same ogorki.

    Co prawda ponizej jest inny tekst
    Zastosowanie bakterii mlekowych w przemyśle spożywczym
    -w przemyśle warzywnym (kwaszenie ogórków i kapusty)

    Te bakterie to gdzie zyja - w ogorach ?

    J.

  • 95. Data: 2010-01-13 18:17:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Jan 2010 23:03:29 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]
    ABCC01BF49F18B4918896EC9?id=WDU19370480376&type=2

    >Co?! Wyszło jakieś nowe rozporządzenie, że można mieć tylko
    >jedną flaszkę na własny użytek?

    No wiesz - masz skrzynke to prowadzisz meline.
    Nie wiem czy teraz to zakazane mniej czy bardziej niz 20 lat temu :-)

    J.

  • 96. Data: 2010-01-13 18:52:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    > Tak po prawdzie to z tego wprost nie wynika ze jedynie te bakterie
    > potrafia to zrobic, a nie np same ogorki.

    Zaraz wezmę coś cięższego i rzucę na ten Wrocław...

    > Co prawda ponizej jest inny tekst
    > Zastosowanie bakterii mlekowych w przemyśle spożywczym
    > -w przemyśle warzywnym (kwaszenie ogórków i kapusty)
    > Te bakterie to gdzie zyja - w ogorach ?

    Bakterie mleczne są wszędzie. Poczynając od jamy gębowej a na drugim
    końcu przewodu pokarmowego kończąc. Są odpowiedzialne za kiśnięcie
    kapusty i ogórków, próchnicę zębów, zapalenie migdałkw i mięśnia
    sercowego, choroby reumatyczne, chronią przewód pokarmowy przed
    niestrawnością a pochwę przed grzybicą. Oczywiście są to różne
    szczepy. To tyle, jeśli chodzi o człowieka.

    Są również na powierzchni roślin, w wodzie wodociągowej itd. To
    najbardziej rozpowszechnione bakterie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 97. Data: 2010-01-13 19:11:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Jan 2010 19:52:13 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J,

    >Są również na powierzchni roślin, w wodzie wodociągowej itd. To
    >najbardziej rozpowszechnione bakterie.

    Ale ja zalewam wrzatkiem !

    J.

  • 98. Data: 2010-01-13 20:23:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    > Ale ja zalewam wrzatkiem !

    To narażasz się na zakażenie przypadkowym szczepem. Ogórków do
    kiszenia się wrzątkiem nie zalewa. Zalewaj przegotowaną, letnią wodą z
    solą.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 99. Data: 2010-01-13 21:13:26
    Temat: Re: odpad, bylo: Termotransfer...
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > - albo Ty masz uprawnienia do "likwidacji odpadów niebezpiecznych",
    > prowadzisz taką firmę, i to Jakub Tobie płaci za "utylizację" :P

    Toż to nawet nie makulatura tylko śmieć.

    Marek

  • 100. Data: 2010-01-13 21:54:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Jan 2010 21:23:54 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J,
    >
    >To narażasz się na zakażenie przypadkowym szczepem. Ogórków do
    >kiszenia się wrzątkiem nie zalewa. Zalewaj przegotowaną, letnią wodą z
    >solą.

    Czyli gdzie te bakterie zyja - na powierzchni skorki ?

    J.