  • 21. Data: 2017-11-23 10:32:43
    Temat: Re: Tesla zapotrzebowanie na energie - dobra wiadomość
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 listopada 2017 09:13:58 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

    > Ale samochodów z gazem jest parę milionów a nadal na wielu stacjach
    > nawet nowych jest tylko jeden dystrybutor gazu, więc z czargerami
    > będzie podobnie.

    No faktycznie
    Tylko że ja piszę o sytuacji kiedy będzie 100% elektryków

  • 22. Data: 2017-11-24 08:36:23
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-11-23 o 10:32, Bolko pisze:

    > No faktycznie
    > Tylko że ja piszę o sytuacji kiedy będzie 100% elektryków

    To My tego nie dożyjemy.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 23. Data: 2017-11-24 17:18:48
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-11-21 o 21:39, Bolko pisze:

    > W polsce jest 6000 stacji benzynowych.

    Dlaczego Polska piszesz z małej litery a Bolko z dużej?
    bardziej poprawnie jest odwrotnie.

  • 24. Data: 2017-12-23 21:54:08
    Od: Hinek <h...@f...pl>

    W dniu 21.11.2017 o 22:09, Tomasz Pyra pisze:

    > 1200kW to będzie na dziś pewnie linia SN 15kV, prąd 3x30A.
    > Nic nadzwyczajnego :)

    Nie. To jest po około 140A na fazę.

    --

    Hinek

  • 25. Data: 2017-12-23 22:08:30
    Od: Hinek <h...@f...pl>

    W dniu 23.12.2017 o 21:54, Hinek pisze:

    > Nie. To jest po około 140A na fazę.

    Odwołuję :)

    --

    Hinek

  • 26. Data: 2018-01-01 22:37:30
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 21.11.2017 o 21:39, Bolko pisze:
    > Chce kupić elektryka.
    > Jak bedzie tańszy :)
    >
    > Ale :
    > W polsce jest 6000 stacji benzynowych.
    > Tak myśle że 8 dystrybutorów na stacje to średnio można przyjąć.
    > Supercharger tesli potrzebuje 145 kW.
    > Liczymy 6000x8x145= 6 960 000 kW

    Ile trwa tankowanie i ile trwa ładowanie?

  • 27. Data: 2018-01-02 20:15:23
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 01.01.2018 o 22:37, Smok Eustachy pisze:
    > Ile trwa tankowanie i ile trwa ładowanie?

    A ile trwa tankowanie? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 28. Data: 2018-01-03 04:01:12
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Smok Eustachy <s...@w...pl> wrote:

    > Ile trwa tankowanie i ile trwa ładowanie?

    Z gniazdka w domu (w garażu) dużą Tesli baterię naładujesz od zera do pełna
    przez noc. Więc codziennie rano startujesz z pełnym "bakiem" paliwa.

    Przelicz teraz jeszcze raz ile "stacji" potrzebujesz w mieście...

    Gorzej jak mieszkasz w mieście, w bloku i nie masz garażu...

  • 29. Data: 2018-01-03 04:37:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak w sporym miescie bedzie sto tysiecy elektrycznych samochodow i 1/3 wlascicieli
    nie bedzie miala garazu to potrzeba trzydziesci tysiecy stacji ladowania zeby kazdy
    rano mial zatankowane do pelna. W calych niemczech jest 7,5 tysiaca stacji ladowania.
    BMW znalazlo na ladowanie sposob, zrobili samochod elektryczny wyposazony w agregat
    pradotworczy do ladowania akumulatora.

  • 30. Data: 2018-01-03 05:05:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Jak w sporym miescie bedzie sto tysiecy elektrycznych samochodow [...]

    Takie problemy będą za jakieś 10-15 lat dopiero.